• villsågärna38

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

johjen skrev 2014-04-20 23:02:46 följande:
    Har nästan inte haft några känningar alls idag och brukar ha liknade symptom även när jag inte är gravid och det brukar inte vara uvi plus att jag testat för uvi 2 ggr redan under denna graviditet och det inte varit det. Tänker dock ringa BM på tisdag och prata med dem och se om de tycker att jag ska lämna ett nytt prov.

Låter som en bra plan!! Bättre lämna ett prov för mkt än för lite. Jag har bara kollat äggvita/protein och socker än så länge. Görs varje gång på mvc. Ska lämna ett prov just in case till veckan även om jag inte har symtom mer än att jag till och från går rätt ofta på toa men det kan ju även bara vara hormonerna. Vill absolut inte gå med bakterier som gravid. Kram
  • villsågärna38
    Danisen skrev 2014-04-20 22:24:16 följande:
    Är här fler som bor i Helsingborg/Skåne med omnejd som skulle vilja träffas? Hade varit himla kul . Jag har fått ett ansikte, på Pärla84. Då vi möttes på Rmc i Malmö och hade Vul samtidigt (har jag för mig att det var). Hade varit så kul att träffa fler av er fina tjejer här inne

Bor i Stockholm så lite långt även för min del
  • villsågärna38

Hej vänner!! Hur mår ni i solskenet? Här är det bra En del molvärk till och från sista veckan men annars bra. Känner nån enstaka liten svag buff ibland så hoppas allt är bra med bebben. Längtar till RUL men gissar att jag inte är ensam om det Kramar till er alla

• villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-04-21 18:38:41 följande:
    Tror också jag känner det lilla livet. Flera gånger per dag. Svagt såklart. Ibland som kittling och ibland som den typ vänder sig. Fått mer och mer vadkramper på nätterna nu... Ligamenten gör ont ibland med när man vänder sig i sängen eller sträcker på sig. Har de iofs gjort i flera veckor. Kände inget sånt alls med dottern, men hörde alla andra prata om det då. Väntar på att jag skall återhämta mig psykiskt. Annars är det toppen här!

Usch va jobbigt med vadkramper!! Magnesium? Jo känner också av ligamenten och nu ikväll även lite foglossning. Hoppas att du snart återhämtar dig psykiskt. Förstår att det måste vara tufft! Så bra att du blev sjukskriven!! Kram
  • villsågärna38
    johjen skrev 2014-04-21 19:01:12 följande:
    Känner ingenting alls av bebis och när jag gjorde kub sa de att det kan dröja till vecka 20 innan man känner något. När kände ni andra med första barnet? Haft en fin påsk! Ångest nu inför en jobbig vecka med jobbiga möten med prestationskrav och tjänsteresa till norra Sverige samt begravning på fredag för svärfar.. Usch vill helst bara fortsätta vara ledig, orkar inte känna pressen. Ska ge mig ut på promenad med hunden nu och njuta av den fina kvällen!

Det är helt normalt att inte känna så tidigt med första barnet Beror ju även på hur moderkakan ligger. Jag hade och har min i framvägg såg vi på kuben. Kände i v 19/20 med dottern. Usch vilken tuff vecka, förstår att du har ångest! Hoppas det går bra! Stora kramar till dig
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-04-22 15:59:27 följande:
    Äter magnesium och vet inte riktigt hur mycket jag vågar ta. Kanske skall kolla upp maxdosen som gravid och öka på om jag inte är där... Det var verkligen tur att jag blev sjukskriven... Ibland förstår man inte hur dåligt man mår förrän man börjar må bättre så att säga. På en vecka har jag fått frågan tre gånger från chefen om jag tror att jag blir fortsatt sjukskriven. Två gånger muntligt och en gång skriftligt... Jag har svarat henne alla gånger att jag inte kan svara på det och en gång frågade jag henne om hon kunde svara på om hon skall bli förkyld innan jul Visst jag har problem att koppla bort jobbet, men hur enkelt är det när man hela tiden får ovanstående fråga?

Men fy va tjatigt!! Helt olämpligt att hålla på så som chef. Förstår att det inte är lätt att koppla bort då. Bra att du kontrade med en motfråga. Kram
  • villsågärna38
    Danisen skrev 2014-04-23 09:28:21 följande:
    Har en fråga till er alla hur kommer ni göra med solskydd nu när solen börjar komma på riktigt ? Jag är inne på att hitta en ekologisk solkräm utan massa kemikalier i (man får i sig så himla mycket kemikalier omedvetet, så det jag är medveten om försöker jag att undvika). Någon som vet någon bra sort?

Jag kör vanlig solcreme från Apoteket, Vichy. Många sorter gillar inte min hy så nu håller jag mig till denna eftersom den funkar. Kör hög solskyddsfaktor och sen skugga timmarna mitt på dan. Vi var ju precis på Teneriffa. Funkade jättebra. Är ljus i mig själv och solar aldrig mkt. Visst kanske man får i sig kemikalier men mkt värre med malignt melanom och pigmentfläckar får man ju även lätt som gravid pga hormonerna och det är ju inte så kul. Sen kör vi bara ekologiskt när det gäller frukt och grönt så undviker kemikalierna där istället Kram
  • villsågärna38
    Sillavi skrev 2014-04-23 10:01:43 följande:
    Hej, Får man joina här kanske? Har följt tråden en tid tillbaka och äntligen kan jag säga att jag är gravid. Bor utanför GBG med min man och våran 2 1/2 åring (ISCI på SU) och nu har vi försökt att få till en till liten. Började förra våren med 2 misslyckade FET. Sökte oss till CA och plussade nu efter 2:a ET försöket. Är i vecka 5 så allt är väldigt nytt och tidigt. Kram på er kämpar

Välkommen hit Och grattis!! Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015