• villsågärna38

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

johjen skrev 2014-05-08 13:10:19 följande:
    Tjihoo det blir med största sannolikhet en kille!! Allt såg bra ut på RUL! Jag börjar äntligen fatta att jag äntligen ska bli mamma, om allt går bra.. Lägger in bild lite senare. Kram

Oj, oj va spännande!!! Grattis Bara 4 dagar kvar här. Kram
  • villsågärna38

Läste förresten i DN idag att man beslutat att alla landsting framöver ska erbjuda 3 ivf-behandlingar upp till 40 år. Alltid nåt!! Tidigare har det ju varit olika mellan landsting både vad gäller åldersgräns och antal.

• villsågärna38
    Irma01 skrev 2014-05-08 14:03:57 följande:
    Det gör jag redan också, Niferex, och nej, det är inte kul men men! Försök också äta lite rött kött, linser, spenat osv, finns mycket järn i det. Och paltbröd fick jag som tips av läkaren också!
    johjen skrev 2014-05-08 13:10:19 följande:
    Tjihoo det blir med största sannolikhet en kille!! Allt såg bra ut på RUL! Jag börjar äntligen fatta att jag äntligen ska bli mamma, om allt går bra.. Lägger in bild lite senare. Kram
    Stort grattis!!Tänker i precis samma banor som du. För mig hardetvarit viktigt attvara öppen om hela processen, den blev naturligt i och med att min sterilitet tros vara en följd av min cellegiftsbehandling. Jag har bara blivit bemöttmed respekt och beundran för att jagvågade berätta. Det finns ingen skam i att behöva hjälp för att skaffa barn. Det är helt enkelt otur, och ingenting som vi ska behöva känna skuld inför. Om vår behandling i Spanien hade fungerat hadevi också berättat för barnet, för att det är oerhört viktigt för oss. Precis som Vsg skriver också, så finns det här ingen trauma i att någon har blivit lämnad som i adoptions fall. Tvärtom är det en människa med mycket empati som harvelat hjälpa till ett annat par på vägen. Vi är de biologiska mammorna, bara inte de genetiska. Vi har burit vårt barn, och det är en viktig del i det hela. Under resans gång har många öppnat sig förmig och berättatatt deras barn kom via IVF eller om en lång kamp innan testen visade +. Men det hade förmodligen inte kommit fram om jag inte hade varit så öppen om vår situation. Det är idag så mycket vanligare än man tror, och våra barn kommer att träffa andra i samma sist omde behöver hjälp för att hantera situationen.

Känner igen det du beskriver om öppenheten. När man berättar själv att man kämpat för att få barn, gjort ivf, fått missfall osv så är det många som berättar om egna erfarenheter. Det är ju långt fler än man tror som faktiskt behövt hjälp på vägen att bli gravida.
  • villsågärna38

Jag måste nog också börja med järn i nästa vecka dvs v 20. Hade bra hb men inte alls lika bra järndepåer som med dottern. Då klarade jag mig helt utan järntillskott under hela graviditeten. Ska börja med Blutsaft pronto så kanske jag kan boosta lite iaf. Niferex är ju ingen hit... Borde ha börjat med Blutsaft för länge sen men har missat detta då jag hade så bra järndepåer förra gången. Mkt mer trött och flåsig denna graviditet. Känner igen det du skriver Lillebrorsfaster!!

• villsågärna38
    glader skrev 2014-05-08 15:26:05 följande:
    TUSEN TACK, villsågärna38!!! Har letat efter detta, ska på just frackbröllop i sommar!!! Fanns ju riktigt fina klänningar! TACK!

Ja visst var det mkt snyggt!!
  • villsågärna38
    lelle75 skrev 2014-05-08 17:35:36 följande:
    Grattis Johen, vad kul att höra! Jag längtar så till RUL och hoppas att jag får komma dit. Vill gärna kolla in bilden, var lägger du upp den?

Ligger i vår bildtråd. Finns även en listtråd. Kram
  • villsågärna38
    lelle75 skrev 2014-05-08 17:33:39 följande:
    Jag är själv adopterad men väldigt lik mina föräldrar, jag har alltid vetat det men önskat att jag aldrig hade vetat faktiskt och sluppit undrar så mycket kan var därför jag känner mig tveksam. Har läst mycket kring det här med sitt ursprung så jag har bra koll. Jag är öppen som en bok och berättar för alla men är bara orolig för att barnet ska ta skada på ngt sätt och gå undra hela livet i onödan. Men det är inget som jag behöver ta ställning till nu men jag är tacksam för er tankar. Kram

Då förstår jag varför du är så tveksam kring detta med att berätta, förstår att det naturligtvis spelar in i hur du känner. Kram
  • villsågärna38
    villsågärna38 skrev 2014-05-08 18:29:09 följande:
    Ligger i vår bildtråd. Finns även en listtråd. Kram

Länkar finns i trådstarten. Kram
  • villsågärna38
    johjen skrev 2014-05-08 18:28:32 följande:
    Glömde säga att moderkakan ligger i framvägg och kommer säkert dröja någon/ några veckor till innan jag känner ngt.

Men va skönt att du vet det nu. Då behöver du inte vara orolig Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015