• villsågärna38

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Pluttemor skrev 2014-03-11 11:12:46 följande:
    Den här gången ska det gå bra!! Håller tummarna
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!

Tack vännen Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-03-11 11:15:02 följande:
    Jag har svårt för lök och vitlök, vilket jag älskar annars! Tyvärr gillar jag snabba kolhydrater, vilket jag har svårt för annars... Äter jag saker som innehåller socker i lite större mängder (typ på ett födelsedagskalas) som ickegravid, mår jag konstigt i hela kroppen. Men inte nu tyvärr... Skulle hellre ta en glass ett nyttigt mellanmål... Försöker verkligen vara hård mot mig själv och åtminstone försöka få i mig lite av det nyttiga, men belönar mig själv kanske lite väl ofta med något som jag tycker är godare. Typ vita skorpor med Bregott på. Sånt som jag vanligtvis ratar... Mår helt klart mer illa om jag är trött eller stressa/pressad! Tyvärr är inte situationen på jobbet den bästa just nu. Vi är drygt två man kort. En har fått hjärtinfarkt (chefen) och en annan frusen axel + annan korttidsfrånvaro. För oss som är kvar är arbetsbördan stor. Som tur är så är jag ju så trött, så jag har inte orkat stressat upp mig så mycket (ännu). Men igår när jag var lite piggare, var det en riktig struldag och jag skulle helst ha BF om en månad så att jag kunde gå hem NU... Det är stressen som jag tycker är värst. Alltså den som mest kan påverka barnet negativt. Så jag verkligen försöker ha både skygglappar och knäck i lurarna. Men det är svårt...

Usch va jobbigt med jobbet!! Förstår att det påverkar hur du mår. Blä!! Men tänk på att det föds friska barn även i krigshärjade länder så jag tror inte det är nån fara för barnet. Det är nog tuffast för dig. Stora kramar
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-03-11 11:15:02 följande:
    Jag har svårt för lök och vitlök, vilket jag älskar annars! Tyvärr gillar jag snabba kolhydrater, vilket jag har svårt för annars... Äter jag saker som innehåller socker i lite större mängder (typ på ett födelsedagskalas) som ickegravid, mår jag konstigt i hela kroppen. Men inte nu tyvärr... Skulle hellre ta en glass ett nyttigt mellanmål... Försöker verkligen vara hård mot mig själv och åtminstone försöka få i mig lite av det nyttiga, men belönar mig själv kanske lite väl ofta med något som jag tycker är godare. Typ vita skorpor med Bregott på. Sånt som jag vanligtvis ratar... Mår helt klart mer illa om jag är trött eller stressa/pressad! Tyvärr är inte situationen på jobbet den bästa just nu. Vi är drygt två man kort. En har fått hjärtinfarkt (chefen) och en annan frusen axel + annan korttidsfrånvaro. För oss som är kvar är arbetsbördan stor. Som tur är så är jag ju så trött, så jag har inte orkat stressat upp mig så mycket (ännu). Men igår när jag var lite piggare, var det en riktig struldag och jag skulle helst ha BF om en månad så att jag kunde gå hem NU... Det är stressen som jag tycker är värst. Alltså den som mest kan påverka barnet negativt. Så jag verkligen försöker ha både skygglappar och knäck i lurarna. Men det är svårt...

Känner igen det där med snabba kolhydrater. Brukar inte heller äta sånt men nu blir det mkt mackor och kex. Rostbröd med sylt är en favorit just nu!! Lyckats hålls mig ifrån godis iaf, alltid nåt Kram
  • villsågärna38
    johjen skrev 2014-03-11 14:37:06 följande:
    Jag äter ALDRIG produkter av vitt mjöl men det är typ det ENDA jag kan äta nu.. varför är det så? Har ett paket Digestivekex stående vid sängen och måste ta ett kex på natten när jag vaknar och innan jag går upp ur sängen. Till frukost blir det ju fil men kan inte äta musli eller granola till som jag brukar. Måste äta en macka på fm typ en thekaka med ost eller leverpastej och till lunch är det gärna vanlig pasta, vitt ris med någon sås, idag blev det lite chilli con carne. Till det extremt lite grönsaker, brukar äta halva tallriken med grönskare förr! Och så måste jag ha en macka på vitt bröd på eftermiddagen och så sippar jag ju på en burk cola under dagen.. På kvällen blir det digestive igen eller ännu hellter smörgåsrån med bara bregott i lager på lager! Det har jag inte ätit sedan jag var barn! Lösgodis var en hit igår.. Hoppas man inte befäster dessa osunda vanor utan börjar äta normal snart igen!

Jag tror att viss mat är det enda som funkar när man är illamående. Kan ju inte vara nån slump att vi alla äter junkfood Så nog bara gilla läget! Jag levde på varma mackor med dottern i fyra veckor och det fick över sen Enda bieffekten är att jag hade lite svårt för det efteråt men det skadar ju inte. Är ju mat man kan leva utan!! Kram
  • villsågärna38
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-11 15:28:44 följande:
    Oj då...hoppas man börja må illa snart då, så jag inte behöver oroa mig för missbildningar också i allt det andra...

Min mamma mådde inte illa under nån av sina graviditet och vi är tre syskon så det är nog igen fara
  • villsågärna38
    Lyckostjärna skrev 2014-03-11 16:33:24 följande:
    Allt gick bra på vul! Det var BARA 1 tack och lov! En liten älskling på 2 cm!! Nu ska jag bara njuta och skriva in mig på MVC imorgon! Vi ska inte göra någon KUB! Våran dr sa att det är onödigt vid IVF

Va roligt Grattis!! Kram
  • villsågärna38
    Thesse86 skrev 2014-03-11 16:34:29 följande:
    Hur långt gången är ni? Vi är i vecka 6 (5+1) och fortfarande inget illamående. Vad är normalt?

Mitt illamående har aldrig kommit före v 6 så vem vet
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-03-11 18:41:22 följande:
    Jordnötsmör tror jag skulle passa mig med. En annan lite rolig och nyttigare sak är att jag gillar fiskbullar!!! Hur är det möjligt? Det var en kund som sa att han skulle äta det till lunch och jag blev så attans sugen att jag höll på att kräkas (vet inte vad det är med mig, men så fort jag får ett sug av något slag mår jag ännu mer illa...). Så jag köpte fiskbullar och formligen vräkte mig dem två dagar på raken. Sinnes... Skulle kunna äta mer igen liksom och det är ingen favvo i vanliga fall.

Helt galet äckligt!! Blä!!! Du är verkligen gravid Mina rostmackor med jordnötssmör och sylt framstår ju nu som riktigt goda. Ha, ha!!
  • villsågärna38
    johjen skrev 2014-03-11 18:39:59 följande:
    Testa och smöra flera st och lägg på varandra i flera lagrer.. Mums!

Gjorde precis det!! Såååå gott
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015