• villsågärna38

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hej!! Får jag hänga med er här? Har inte blivit gravid via ÄD el ivf men gjort otaliga sådana tidigare för att få vår dotter (snart 2 år). Hon blev till via ÄD på Huddinge och det tog sex ÄD ET/FET innan vi äntligen lyckades. Gjorde syskonförsök i dec men det misslyckades. Slutade med hormoner vid nyår och sen kom inte min mens. Hade inträffat ett litet mirakel!!! Vi har blivit gravida på naturlig väg för första gången på 9 år och jag är nu i v 8+5. Kikat lite i de vanliga gravidtrådarna men passar inte in där. Känner mig så annorlunda!! Har fått flera missfall tidigare också och är 42 så det här är bära eller brista för oss om vi ska ha ett syskon. Är superglad och jättenervös om vartannat!!! Tror jag skulle känna mig mer hemma här med er även om just den här bebben inte är gjord via ivf eller ÄD. Kram

• villsågärna38
    Linblå skrev 2014-03-07 12:57:52 följande:
    Jag tycker man ska var med där man känner sig hemma! Välkommen och jättegrattis!

Tack igen! Va gulliga ni är i den här tråden!! Supergrattis till alla er andra också Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-03-07 21:51:07 följande:
    Känn dig som hemma! En trevlig och hjälpsam tråd precis som ÄD-tråden.

Härligt!! Det är precis vad man behöver för att lugna gravidnojjorna. Kan ju inte ta ut allt på maken Kram
  • villsågärna38
    Danisen skrev 2014-03-08 07:31:21 följande:
    Jag har mått illa i minst 2 veckor redan. Äter dåligt, men försöker att få i mig ofta och lite . Lite cola funkar faktiskt bra. Vaknade nu för en stund sedan och då är mina bröst inte så ömma som de varit? Haft riktigt ont men inte nu, man kan inte låta bli att undra varför, det är kanske så det är till och från? Skulle du göra vul den 13:e?

Det där med brösten brukar gå och komma. Nog inget att oroa sig för! Kram
  • villsågärna38
    Danisen skrev 2014-03-08 07:46:40 följande:
    Tack snälla man är ju så himla nojig. Hur mår du? Kram

Jag mår rätt ok. Illamående som går och kommer. Inte riktigt lika trött längre så blir nojjig av det Men vet att det kan variera från dag till dag efter några veckor. Försöker hålla mig lugn och vara glad. Men det är inte alltid helt lätt. Går in i v 10 idag. Kram
  • villsågärna38

Kan någon lägg in mig i listan? Har bara iPad så jag förstör den nog om jag försöker. Har lagt mina fakta som ett inlägg i listtråden. Tack på förhand! Kram

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015