• Danisen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Längtar1985 skrev 2014-08-07 22:44:57 följande:

Tack för svar! Tänkte mer om det fanns nån hemsida som för buggabon. Tänkte kombinera chassi från super Viking med liggdel från city carrycot supreme

Du kan ju köpa ett begagnat chassi på typ blocket och köpa en ny liggdel så sparar ni några lappar . Vi har en Emmaljunga city cross, 4 fasta hjul då vi bor på landet så det är väldigt lättkörd på grusvägar o.s.v
  • Danisen

Någon som har funderat på att ha andningslarm till bebisen i så fall vilken märke? Läst hemska saker idag. F*n va orolig det gör en alltså. En förlorade sin bebis i magen v.38 och läste nu precis om bebisar som slutar att andas. Vet att det kan vara så, men vill inte läsa om det ju

• Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-08-09 09:45:16 följande:

Ja jättehemskt, jag vet men nej. Inget larm här. Full respekt för de som vill ha det men jag tror på forskningen. Bästa sättet att undvika är att låta bebisen sova på rygg. Sen ska man även undvika rökning, det är ett plus om man kan amma och låta det lilla barnet använda napp när de sover. Vår dotter sov i vår säng första månaderna men då i sitt babynest vilket är vad de rekommenderar där vi födde om man ville ha bebisen nära. Alt i baby crib precis vid sängen (liten säng utan långsida sol står precis bredvid mammans säng). Dock får man aldrig sova i samma säng som en liten bebis om man druckit alkohol (eller tagit starka mediciner) så emellanåt fick pappa sova i gästrummet

www.1177.se/Stockholm/Tema/Barn-och-foraldrar/Skador-och-olycksfall1/Barnsakerhet/Plotslig-spadbarnsdod---forebyggande-rad/

Ja, precis! Jag vet om alla dessa tips . Men kan inte låta bli att tänka i dessa banor emellanåt. På spjälsängen kan man sänka en av sidorna på, tänkte ställa den helt intill sängen, har ingen sängram vi har en continentalsäng. Så kan man ju känna sig fram om man vill ha den i vår säng eller helt intill min sida så mina armar är i spjälsängen. Hm... ja, man får känna sig fram kram
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-08-09 10:07:50 följande:

Ja visst är det obehagligt. Håller helt med!! Ja funkar det med höjden på sängen så är ju det även kanon. Men måste bara rekommendera babynest. Små bebisar vill ha det ombonat och lite trångt när de ska sova och babynestet kan man sen ha i soffan, på bordet (i spjälsängen) osv. Nyfödda störs ju inte av vare sig ljud eller ljus i början så vår dotter var med oss jämt när hon var så liten. Sov antingen i bärschal eller i sitt nest i närheten av oss www.babynest.se

Kram

Jag har ett babynest . Dock Inget original, en kompis mamma har sytt det. Kram
  • Danisen
    bb2014 skrev 2014-08-09 22:39:23 följande:

Finns ingen försäkring som ger nått sånt. AFA jag pratade om är, som johjen skrev, för tjänstemän och genom det företag man är anställd hos.

Jag får pengar från Afa nu när jag är sjukskriven. Så det gäller absolut fler än tjänstemän . Jag är inte tjänsteman. Är kollektivanställd. Vet dock inte om jag får pengar när jag är mammaledig då?
  • Danisen

Nej, precis. Det är min arbetsgivare som står för den försäkringen. Visste faktiskt inte ens att vi hade den via jobb. Haha... upp till inkomsttaket tjänar jag absolut inte. Har ett väldigt dåligt betalt jobb! Jag jobbar som fastighetsvärd/skötare, riktigt tungt jobb med riktigt låg lön haha. Lite skrattretande ibland . Men jag kan tyvärr inte gå tillbaka till det tunga jobbet jag har. Ska "bara " komma på vad jag ska göra när jag blir stor . Kan inte vara tungt och inte för stillasittande, så det är himla svårt att hitta något som min kropp klarar. Den karamellen suger jag på varje dag. Någon som har något tips så får ni jätte gärna hojta till

• Danisen

Ibland blir man så trött på folk alltså . Min pappa ringde för en stund sedan och frågade vad vi önskade oss i födelsedags present. Så tänkte jag lite så svarade jag att bidrag till bebis saker behövs ju t.ex så kläcker han ur sig att -ja, men är inte det lite dumt? Allt kan fortfarande hända. Jo, tack jag vet men måste väl ändå förbereda oss med att ha saker hemma som behövs? Och dessutom blir vi inte mer ledsna om vi har köpt bebis saker eller inte köpt, svarade jag! Just rubb it in my face.... aaah!!

• Danisen

Ja, jag blev ledsen. Berättade det för min sambo med, han blev stött. Trodde aldrig att min pappa skulle säga så! Haha ja, det får jag fråga honom.

Ja, man kan ju inte stå här utan saker och tänka om bebis kommer eller inte. Detta ska gå bra och bebisen ska följa med hem och få användning av sakerna minsann . Ska till bm på tisdag, hoppas att allt ser bra ut så jag kan slappna av lite igen. Efter dumma kommentarer och saker jag läst senaste dagarna blir man så jäkla orolig. Men bebisen sparkar mellanvarven som den "ska" så då blir jag lugn för ett tag och bara myser . Tack för stöttningen, det behövs verkligen. Kram

• Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-08-10 14:12:48 följande:

Risken att det ska hända något nu då ni gått såhär långt är minimal. Pyttepytteliten rent ut sagt!! Du kommer att bli mamma om några veckor vännen! Kram

Tack fina du för dina fina ord . Blir varm i hjärtat. Kramar till dig
  • Danisen

Tack snälla ni för era fina ord! Ja, alla våra bebisar här, kommer ha användning av allt fint vi köpt så är det jag ska strunta i att läsa massa sånt. Försöker a5t undvika det men jag bara läste en blogg 0 givetvis hade det hänt dem det absolut bland det värsta man kan tänka sig .

Kramar till er alla

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015