• Danisen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2014-08-21 11:38:58 följande:

Vet att man kan ta både Mollipect och Coxiliana om man får jättejobbig hosta. Men har vi tur är der bara vanliga förkylningar vi fått. Då är det över på en vecka och man klarar sig med nässpray och nån enstaka Alvedon

Får hoppas på det
  • Danisen
    Linblå skrev 2014-08-21 17:28:26 följande:

tss, inte ens öl med alkohol är gott ;) 

Finns annat gott som är alkoholfritt cider är gott och de vita vinet och rosé t.ex jag dricker ölen med dock hehe.
  • Danisen
    johjen skrev 2014-08-21 11:52:19 följande:

Oj vad det skrivs här, roligt!!

Håller också på att bli förkyld eller något, tung i huvudet och nyser och varje steg känns tungt (kan ju ha och göra med graviditet också!).

Precis haft avstämningsmöte med min chef och har nu ont i magen och känner mig tokstressad.. Alla frågor jag jobbat med i sommar, hon gick på semester innan mig, och som jag bollat till henne har hon nu bollat tillbaka och vill att jag ska driva de veckor som är kvar plus överlämning till två olika personer och alla andra frågor jag jobbar med. Bara detta är mer en heltidsarbete! Nästa vecka har jag 4 dagars heldagsmöten och sen är det bara 4 veckor kvar! Vägrar att jobba kvällar och helger nu när jag behöver min återhätmning men förstår inte hur jag ska få ihop det. Jag vet ju med mig att jag är en sådan person på jobbet som vill göra allt det som åläggs mig och ha kontroll på det och göra det bra och blir stressad när jag ser att jobb byggs upp och läggs på hög. Min chef är en sådan typ som tar saker och ting med en klackspark och "hur svårt kan det vad" och bollar tillbaka saker med luddiga riktlinjer och hon förtår inte riktigt hur mycket arbete det ligger bakom. Usch mår inte bra av detta alls och känner att hela magen är spänd nu och jag mår illa.. Kan ju vara så att jag är extra känsligt pga av gravidteten och när jag skriver detta rinner tårarna och jag kan inte tänka helt klart. Får försöka samla ihop mig och ta en sak i taget..

Va rädd om dig och ta det lugnt. Massa kramar till dig
  • Danisen

Usch, stackars er Bengalen och Bell13. Ni hittar säkert något nytt så småningom . Jag måste också leta nytt jobb, eller börja plugga eller något, efter föräldrarledigheten. Jag har en fast anställning, men kommer inte kunna att gå tillbaka till samma tjänst som jag har så har inte företaget någon annan tjänst ledig så får jag se mig om :-/.

• Danisen
    azurea skrev 2014-08-21 19:12:45 följande:

Perquita (rosé) på systemet samt Ginger Beer är några favoriter.

Ja, det Perquita är gott Chanel hills rosé med. Billabong har ett gott vitt mousserande med. Man får prova sig fram ,
  • Danisen

Åååh så förkyld man kan vara idag då gubben är med hemma och dunder förkyld. Hur mår ni andra som också kände er förkylda igår ? Kram

• Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-08-22 11:36:27 följande:

Usch!! Här är vi också sjuka Jag förkyld och dottern dunderförkyld plus feber. Hon vaknade flera ggr i natt. Hostade, snörvlade och hade ont i kroppen pga febern. Jag är inte alls lika dålig, bara lite snuvig, men trött som ett as pga sömnbrist. Men får sova i natt iaf då tar maken nattpasset Krya på er!! Kram

Awwe... det är så drygt!! Himla många som blivit förkylda nu i dagarna . Hoppas att det går över fort . Krya på er. Kram
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-08-22 12:53:08 följande:

Hello! Om det är nån som gillsr Geggamojas kläder så är det rea där nu. Www.geggamoja.com

De har så fina saker. Fick mejl igår från dem ang rean
  • Danisen

Har ni Instagram? så följ en tjej som heter @lovelykidsbymli hon syr barnkläder, har köpt babynest av henne b.la de är så himla fina. Allt är giftfritt/ekologiska tyger skulle vilja köpa massor av henne hehe.

• Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-08-23 10:43:32 följande:

Hello girls Hur har ni det idag? Underbart med lördag eller hur!! Själv är jag en ny människa efter 7 timmars ostörd sömn. Är nästan så att man blir orolig att nåt är fel, kissade inte på sju timmar Känner mig inte förkyld idag heller, som att det aldrig bröt ut på riktigt. Underbart Hopas att ni som är trötta och sjuka känner er bättre idag! Kramar

Usch, här är både sambon och jag dunder förkylda. Mår inge bra! Hoppas att man blir frisk snart. Skönt att ni klarade er, än så länge iaf . Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015