Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Haha sitter och lipar och asgarvar om vartannat till idol kollar ni?
Haha sitter och lipar och asgarvar om vartannat till idol kollar ni?
Från det ena till det tredje - var köper man en vettig fårskinnsfäll? Finns ju på ikea, men har hört att de inte är till för vagnar/barn. Men det kanske är felaktig info? Eller finns det något annat bättre ställe som säljer, googlar men hittar faktiskt inget...
Var ute på promenad med sambon och hundarna, himla länge sen sist. Men rundan var för lång för mig, nu har jag ont i magen och ryggen, kan det vara tyngden som gör det? Känns som att det drar runt hela magen och ryggen, lite som mensvärk med. Så egentligen inte ont mest obehag.
Kan inte det va sammandragningar av överansträngning Danisen? Vila! Va rädd om
Dig! Hoppas det gått över nu!
Hur känner man skillnad på förvärkar och sammandragningar? Har ibland lite lätt mensvärk som håller i sig några timmar och sen försvinner men antar att förvärkar är starkare och kortare?
Skönt att det gav sig. Sammandragningar får man ju lätt vid ansträngning och då spänner hela magen och blir hård. Man brukar bli trött av det. Obehagligt men ej ont. Du får vila idag Kram
Dags att börja kolla på lakan, filtar och kläder till bebis och amningsbh och andra amningsprylar till mig! Några tips? Vill gärna ha ekologiska och giftfria saker. Skötväska som passar Bugaboo Bufallo? Är ju i vecka 34 och känner att det är dags att förbereda mig..
Skip hop har fina skötväskor . Köpte en på rea 299:- ist för 699:- på lekmer, men det var ett tag sen. Men kolla på hemsidan dem kanske har rea på någon fin
.
En liten varning bara ang H&Ms barnkläder (ej H&M Home). Babykläder är nog en sak men när de blir lite större blir de väldigt snabbt urtvättade. Kappahls har t ex mkt bättre kvalitet. Håller med Danisen om Newbieserien. Jättefina kläder, de vi har syns inte ens att de är använda
Jag har gjort ungefär som dig ser jag
Hipp modersmjölksersättning har jag också köpt. Fyra färdigblandade tetror.
Amningslinnena kom igår från Lindex. Trots att jag beställde en storlek större upplevde jag dem som lite små över brösten, så det kan ni tänka på om ni beställer via nätet. (Har 36 på linnen normalt och beställde 40/42 nu, ändå var de lite trånga med bh under...)
Beställde även fler mammatrosor och tog ytterligare en storlek större så att de når över magen igen. Trots det var de inte stora i rumpan, så nu är det 42/44 som gäller även om mitt stussmått är en 38 fortfarande.
Mina tröjor från Ellos som jag köpte på superrea har också kommit. Helt ok med tanke på att de kostade 65 kr och 75 kr styck. Omlottknytning så att de går lätt att amma i. Har tvättat dem och det tålde de