• Danisen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Fy för vilken möööög natt det har varit!! Kanppt sovit en blund. Vaknade genom blöt och fingrarna och fötterna brände som sören, kändes som jag bränt mig på brännässlor, riktigt ont! Fick gå ner och lägga mig på soffan. Blev lite lite svalare.. fläkten ska sambon ta in idag utan några konstiga miner minsann, haha!

• Danisen
    Hoppfulla Fia skrev 2014-07-09 09:43:15 följande:

Hej alla gamla å välkommen hit alla nya. Är inte inne så ofta som tidigare, har inte samma oro och då kanske behovet försvinner lite. Jag mår riktigt bra, men har börjat få sån jävla kramp i vaderna. Läste för ett par veckorsedan tror jag att något fått övningar att göra på kvällen för att minska besvären. Minns inte vem det var men skulle bli jätte glad om vem det nu var kunde beskriva övningarna lite. Är inte hemma å kan inte få hjälp på flera veckor... Tack på förhand!! Stor kram till er allihopa. Känns fantastiskt att vi kommit så långt och att vi blivit så många i tråden.

Det var jag . Stå mot en vägg med handflatorna gå sedan upp på tå och ner, upprepa varje dag . Du kan gör det flera ggr om dagen om du vill det. Men framför allt innan du går och lägger dig. Hoppas att det kan lindra dina kramper. Det var min sjukgymnast som gav mig dessa övningar. Kram
  • Danisen

Hej alla tjejer . Hur har ni haft det i vecka? Jag är äntligen hemma efter sista dagen i Falsterbo, varit där måndag, tisdag, fredag och nu idag... phu...!! Snacka om att jag är dö trött i hela kroppen, haft en del sammandragningar idag med. Blir soffan resten av kvällen, säkert en stund imorgon också känns det som. Min syster tävlade i Falsterbo 7 års championat i dressyr, kom 6:a i kvalet och 7:a i finalen idag, mäkta stolt syster har vi här kan ni tro Tjingeling och kram på er.

• Danisen

Visst är det okej att halv sitta/ligga när man sover? Det gör jag, på rygg och på vänster sida. Borde ju gå bra på rygg när man inte ligger plant på ryggen, eller?!

• Danisen
    johjen skrev 2014-07-13 22:10:58 följande:

Hmm har inte känt av bebisen alls idag och börjar bli lite orolig. Den senaste tiden har jag känt flera ggr per dag men inget idag. Hur vanligt är det? Någon som känner igen sig? Är nu i vecka 28 och har för mig att man ska känna ngt varje dag nu..

Du bör känna den mellan var 6-12h fr.om v.26 har jag för mig. Jag känner vår ganska regelbundet och är i v.24. Ring förlossningen och prata med dem, NU! För säkerhets skull.
  • Danisen
    johjen skrev 2014-07-13 23:17:39 följande:

Har känt några små lätta puffar men mkt svagare än innan. Kan ju vara så att han legat med ryggen mot magen? Villsågärna, du skrev ngt om att rörelse mönstret förändras kan det.även betyda att man känner mindre?

Tack för att ni finns och för alla råd!

Nu kände jag lite kraftigare!!

Ååh så skönt att höra . Den kanske har vänt på sig eller liknande.

Min lever loppan nu när jag lagt mig. Har iofs varit väldigt livlig idag efter en lång dag på Falsterbo . Jag ler lite extra när den buffar runt där inne
  • Danisen
    Hoppfulla Fia skrev 2014-07-13 23:51:06 följande:

Hej! Ville bara tacka Danisen för tipset mot kramp. Har funkat riktigt bra men man måste göra varje dag. Hoppade en dag och då jäklar satt ena vaden som i ett skruvstäd.

Apropå att känna av bäbisen så är det ju dom sagt främst när man vilar. Jag känner av honom flera gånger per dag och alltid på kvällarna ( som nu ). Jag har vissa dagar blivit lite orolig men det är oftast dagar när jag har varit igång mycket och haft det livat omkring mig. Längtar så himla mycket efter att få träffa den lilla skrutten å samtidigt är det så mysigt att ha honom där han ligger i tryggt förvar.

Kram till er alla blivande mammor <3

Åh så bra att det fungerar . Varsågod det var det lilla

Kram
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-07-14 09:55:56 följande:

Det är ok. Kram

Tack för svar då fortsätter jag med det.

Kram
  • Danisen
    johjen skrev 2014-07-14 11:44:57 följande:

Allt såg bra ut och enligt ctg rörde han sig fullt normalt! Så lättad så jag började störtgråta. Känner honom dock inte så mkt så kan ju vara så att han ligger med rumpan mot magen just nu. Vilken pärs, helt slut nu.. Får åka hem och lägga mig! Skönt att ha kollat upp iallafall och bm sa att man ska kolla upp när man känner att något känns annorlunda. Så händer det igen kommer jag definitivt kolla upp det igen.

Ååh halleda så glad jag blir, sitter här med tårar i ögonen. Absolut ska man kolla upp, kommer vi med att göra, utan att tveka.

Massa kramar
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015