• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Sillavi skrev 2014-12-21 18:28:41 följande:

Hej alla,

Igår 20/12 blev jag igångsatt. Dom tog hinnorna kl 11. Inget hände trots jag var öppen 3 cm. Dropp sattes in kl 13 och sen ökades det var 30:e minut. Jag fick Eda och lustgas vilket gjorde susen. Kl 19:24 kom hon. Lilla Tyra är helt underbar. Vägde 3370 och är 50 cm lång. Amningen fungerar utmärkt och hon verkar så nöjd hela tiden. Storasyster träffade Tyra idag och jag har aldrig sett hon så stolt. Fantastiskt att se. Imorgon hoppas jag att vi får åka hem och sen blir det att njuta av familjen och julen för fulla muggar smile1.gif

Längtar - tack för fina ord <3 gott att allt gick så himla bra för er. Själv ligger jag oxå på östra fast på special bb då jag hade havandeskapsförgiftning. Trycket har dock gått ner vilket är så skönt. När åker ni hem tror du?

Det har ju gått jättebra för dig/er grattis till den lilla flickan. Vilken fin julklapp om man nu får prata så.
  • Bell13
    linnea83 skrev 2014-12-29 03:52:05 följande:

Då har man sovit hela 1,5 timme!Lika bra att göra sig redo för att åka in :).

Vi åker hemifrån 6.30.Nu är det dags!!Shit!

Vad spännande för er snart är du mamma. Lycka till
  • Bell13

Önskar alla ett gott nytt år. Är på skidsemester (dock utan att åka själv i år) i Branäs, Värmland. Vi har haft -22 grader några dagar för att idag ha åkt i backen och vi hade -12 kändes som -22 var lite för kallt för lungorna.

V 27 är det för mig och jag känner mig rätt ok det enda är att jag fått riktigt ont i ryggen och att magen är stor så jag inte kan böja mig ner, är väl egentligen lyxproblem. 12,5 v kvar till han är beräknad nu

• Bell13
    lelle75 skrev 2015-01-02 19:07:11 följande:

Alice har fortfarande täppt näsa på natten, tvivlar på att det är förkylning. Tror att hon kräks lite och spyan täpper igen. Koksalt hjälper inte tyvärr.

Har ett dilemma på natten. När hon ammar så somnar hon (djupt) tror jag. Men när jag tar upp henne för att rapa (vilket sällan funkar ändå) så vaknar hon av det och det dröjer många timmar innan hon somnar igen. Vad tycker ni att jag ska göra?

Hon kan inte somna om själv tyvärr.

Om hon somnar om så blir hon täppt och blir besvärad av det och vaknar. Om jag ger henne nässpray så blir hon ledsen och kan absolut inte somna om (nässprayen hjälper knappt ändå).

Hennes nästäppa är så underlig då den kommer och går. Ibland upphör den och sen är den tillbaka igen.

Känner att mitt inlägg kanske är lite snurrigt, sover ju bara ca tre timmar per natt...

Jag skulle gått till läkare med henne istället för till bvc. Finns säkert nån nässpray som är avsvällande de kan skriva ut till henne.

Man blir ju knäpp om man inte får sova ordentligt och 3 h är ju för lite. Lider med dig och hoppas det blir bättre för er
  • Bell13
    Sillavi skrev 2015-01-04 11:10:18 följande:

Hur mår alla gravida? Längtar tills nästa våg av bebisar ska komma smile1.gif

Är väl inte många v kvar nu för nästa?

Mår rätt bra får jag säga, v 28 nu. Har en del halsbränna men Novalucol fixar det 9 av 10 gånger. Foglossningen har blivit mycket bättre.

Känner mig förväntansfull, speciellt när han rör sig och sparkar och det gör han massor.

Ser fram emot förlossningen och det får jag säkert äta upp när det väl är dags
  • Bell13
    Blomman701 skrev 2015-01-04 13:07:44 följande:

Vilken härlig söndagsmorgon som började med att jag kände hur det rann blod när jag satte mig upp i sängen! Tur det finns en gynakut man kan åka till? Det var bara att bita ihop tills doktorn äntligen kom och sa att allt å bra ut med bebis och att man inte vet var blodet kommer ifrån. Nu är jag helt slut på alla sätt för det hanns varken med frukost eller ordentligt vaknande denna dag.

Vad hemskt att vakna på det viset och vad skönt att det såg bra ut med den lilla. Vilken vecka är du i nu?
  • Bell13
    Sunlight skrev 2015-01-04 23:03:04 följande:

Hej Bell.

Jag är också i vecka 28 och mår bra! Har du börjat med inköp till bebisen än?Glad

Åh vad roligt att vi är två i samma vecka. Jag har köpt massa saker till honom som t ex spjälsäng, nest, kläder och barnvagn. Har inte valt babyskydd ännu, vet inte alls vilket jag vill ha. Tror jag hade ett från Britax till hans syskon.

Har du gjort några inköp ännu? Jag är beräknad 2 april, vilket datum har du fått?
  • Bell13
    Sillavi skrev 2015-01-05 03:58:32 följande:
    Åh redan v 28 smile1.gif härligt. Tycker du det går snabbare denna grav än sist? Skönt att foglossningen blitt bättre. Var det i mars som bebis ska komma?

Visst är d konstigt d där med förlossning. Att man ser fram emot en grej som gör så sjukt ont. Jag sörjer lite redan att jag förmodligen aldrig kommer uppleva det igen.
    Hej,

Tycker att det gått rätt långsamt den här graviditeten. Jag blev uppsagd från mitt jobb i slutet av augusti och tror att det har gjort att det känts lite långsamt och tråkigt, har ibland haft svårt att få dagarna att gå.

Foglossningen var riktigt jobbig och jag är glad att den blivit bättre, känner bara av den om jag ansträngt mig mycket på dagen.

Nu är det slutspurten och jag tycker att det känns lite lättare, kanske för vi går mot ljusare tider, ser fram emot våren. Det är nog min sista förlossning det här också, vill gärna tänka att vi ska ha ett barn till men det blir nog inte så. Jag känner mig tacksam över den lilla pojken i magen, ska bli väldigt roligt med en pojke då jag har två flickor sedan tidigare.
  • Bell13
    Blomman701 skrev 2015-01-04 20:13:02 följande:

Är i v 17+4. Blödningen avtog innan idag men nu har den kommit igång igen! Inte alls lika kraftigt som imorse så vi avvaktar lite... Suck säger jag för det här är inte alls kul!

Vad jobbigt för dig hoppas verkligen att det slutat nu.
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-01-05 14:28:45 följande:

Bell - Maxicosis babyskydd passar till vagnen. Rekommenderas smile1.gif Kram

Ska jag kolla upp på en gång tack snälla för tipset.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015