• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Lokattis skrev 2014-12-04 10:19:04 följande:

Här kommer en till med lyckat KUB-test!!! Är så glad och lättad! I våras upptäcktes ju MA i v 12, så nu vågade jag inte ens titta på UL-skärmen förrän BM sa att det såg ok ut och att hjärtat slog. Allt såg bra ut, enligt måtten så ska lilla "Alien" titta fram 8 juni och enligt IVF:en den 7:e, så det var ju nästan exakt på dagen än så länge. Fick hosta en del för att den skulle lägga sig i rätt läge för att mäta, den verkade lite lat - sov mest. smile1.gif Men, som BM sa - det finns väl inte så mycket annat att sysselsätta sig med därinne smile5.gif Det var roligt att se att den ändrade läge när jag hostade.

Så, idag v. 13+3 och jag vågar faktiskt börja tro på att detta ska gå vägen!

Grattis Blomman701!

Din livmoder ser ut som ett hjärta. Kan ju inte gå fel då
  • Bell13
    Lokattis skrev 2014-12-04 14:31:55 följande:
    Hahaha, ja jag såg också det i efterhand! Nu går det hela vägen in i mål! smile1.gif

Tack för alla grattis, så gulliga ni är.
    Det gör det alla vi här inne är bevis på att man aldrig ska ge upp.
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-12-08 08:16:46 följande:

Hej tjejer och tack för alla gulliga tillrop!

Bättre idag och i natt. Storasyster fick lavemang igår och nån timme senare tömdes hela tarmen. Då släppte hennes magsmärtor och hon slutade kräkas. Så i natt har hon sovit. Sover fortfarande. Fått och får vätskeersättning.

Hon brukar inte vara förstoppad. Det har kommit sista månaden då hon varit mkt sjuk, haft feber och ätit dåligt osv. Jättevanligt i förskoleåldern och vanligaste orsaken till att barn har ont i magen. Vi ska ge Lactulos nu i en månad. Förebyggande. Barn i hennes ålder håller sig annars för att det gör ont och så blir det en ond cirkel osv. Glutenprover tog vi då hon var 1,5 och blev förstoppad en period då vi slutade amma. De var negativa så tror och hoppas inte att det är nån allergi. Hittat jättebra info här om nån vill läsa:

www.barnakuten.nu/barnsjukdomar/forstoppning-hos-barn/

Kramar till alla!

Hoppas verkligen att hon mår bättre nu. Det där lät ju inget vidare alls
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2014-12-08 11:23:59 följande:

Vi fick bra siffror på KUB idag smile1.gif , försöker lägga upp bild i bildtråden lite senare smile1.gif

Grattis till bra siffror vad roligt att höra mår du fortfarande lika illa?
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2014-12-08 13:49:48 följande:

Bell13: Tack. Jo illamåendet sitter i men har fått ny medicin som gör att jag kan äta lite mer än tidigare.

Vad skönt att det går åt rätt håll även om det kanske bara är små babysteps.
  • Bell13
    Blomman701 skrev 2014-12-08 16:42:18 följande:

Jag fick tid för Rul idag och undrar när ni andra gjort den undersökningen. Jag har fått först när jag är i v.20 19+2 och tycker det känns lite sent, är jag  helt ute och cyklar?

Jag gjorde kub i v 18+5
  • Bell13
    Moolie skrev 2014-12-09 19:36:58 följande:

Fick se en liten prakt-bebis! Allt var där det skulle! Otroligt skönt!! :)) De ville sätta nytt BF till 12/5. Men de fortsätter räkna på 7/5 efter vår insättning. :))

Supergrattis
  • Bell13
    Moolie skrev 2014-12-10 16:41:52 följande:

Tack för alla grattis!!

Jag har börjat andas ut lite... Hemmet börjar komma ikapp. Stressen gör mig fortfarande så trött att jag sover mellan 22-11. Kan inte sätta fingret på stressen heller... Men det är ju därför jag går till en psykolog, för att få ordning på allt! :)

När jag fick höra henne gå igenom alla kroppsliga funktioner en och en och höra att allt fanns där så andades jag ut mer och mer. Sen när flickorna kom in så blev jag riktigt glad! ALLT är PRECIS som det ska! Min fina lilla bebis! Har till och med kikat på bodys med mamma idag. :) Ska bli kul detta, faktiskt.

Kommer ihåg hur det kändes för mig i början av graviditeten. Vågade nästan inte tro att det var sant. Symptomen tilltog och ultraljuden visade att allt var i sin ordning. Det var nog först på kub jag insåg att det nog skulle gå bra. Nu sitter jag här i v 24 och den lilla sparkar flera gånger om dagen.

Kommer gå bra för dig.
  • Bell13
    Moolie skrev 2014-12-11 09:02:36 följande:

Då väntar vi nog med spjälsäng och köper oss ett babynest istället som jag tänkte...

Och om Sköldkörteln? Har jag inte ens lagt en tanke på! Har en telefontid med min läkare den 18e. Får fråga henne då! :)

Har köpt ett babynest från www.lilladej.se. Helt underbara är de och det fanns att beställa i ekologiskt tyg också. Kostar runt 800 kr. Vet dessvärre inte om det är billigt eller dyrt då jag inte vet vad babynests kostar i allmänhet.
  • Bell13
    Danisen skrev 2014-12-11 13:20:45 följande:
    Jag gav 600:- inklusive frakt. Tyg och fyllningen är ekologiskt smile1.gif tror att originalet kostar runt 1000kr.
    Inte så stor skillnad då med andra ord. Verkar som babynest är en sak som används flitigt så det är väl bara att inhandla I guess
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015