johjen skrev 2014-05-19 08:52:22 följande:
Apropå vikt så har jag sedan vi började med IVF behandligen 5 januari gått upp ca 10 kg!! Jag svullnade rejält av sprutor mm och kunde inte träna som jag gjort innan så tror att det är en del av min viktuppgång. Plus diet på cola, vitt bröd och digestivekex i typ 7-8 veckor.. Känner mig fet och även om jag fått lite bebismage så har jag även lagt på mig på rumpan och kärlekshandtagen. Har nu försökt äta lite nyttigare med mer grönsaker (fortfarande inte så sugen på det) och försöker hålla igen på det söta och feta. Promenerar ju en del med hunden (igår ca 1,5 h) så jag rör ju mig en del. Är ju i halvtid nu och vill ju inte öka 10 kg till innan bebis är ute! Hur tänker ni andra?
Tänker att jag skall försöka vara restriktiv med socker och annat med högt GI. Fett tror jag man kan strunta i. Alltså äta som man vill. Det är sockret som skapar stora barn och risk för grav.diabetes och som gör att man går upp mycket i vikt.
Sen har jag själv inte varit så duktig på att undvika godis och kaffebröd tyvärr. Var jätteduktig för ett par veckor sedan och sedan kraschade jag psykiskt, vilket gjorde att jag unnade mig lite sötsaker när jag började känna mig bättre. Orkade liksom inte vara sträng mot mig själv. Nu får jag nog ta tag i det igen. Inget godis/kaffebröd/vitt bröd på vardagar och så lite gott till helgen i stället.