• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jenkis skrev 2014-05-12 19:11:27 följande:
    Så jag ser till att de hinner registrera mig innan RUL smile1.gif Blir det något skit där och man måste avbryta, så tror jag man får tillbaka en del av pengarna faktiskt. Det kunde jag såklart ha frågat, men skit samma.
    Du har 30 dagars ångerrätt. Ångerfristen börjar räknas från den dag du får hem försäkringsbrevet. För att utnyttja din ångerrätt kontaktar du oss på telefon 0771-111 600. Försäkringen sägs då upp från begynnelsedagen. Har du redan hunnit betala din försäkring får du pengarna tillbaka.

• Jenkis
    Lyckostjärna skrev 2014-05-13 17:23:36 följande:
    Har ni kollat om det blir pojke eller flicka? Nästa fråga om ni inte har kollat ska ni kolla det? Vi har RUL 27 maj och vi ska kolla vad det blir! Är så nyfiken! Kul och köpa rätt färg på mattan och möblerna och kanske vagnen också tänkte vi! Vi kanske är lite töntiga! Kan inte alla skriva ni som vet vad ni får så kan vi se om det blir mest pojkar eller flickor utav oss? Kram till er alla!! Vi är grymma tjejer som har lyckats bli gravida tycker jag!!!

Jag har en idé. Lägg in vad ni väntar i listtråden! Går ju bra att sudda lite gammal info om raden blir lång. Skall bli spännande att följa! Det sägs att FET ger flickor och ET pojkar. Har vi flest ET i tråden?
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-05-14 10:56:03 följande:
    Intressant!! FET=tjej stämde iaf för oss förra gången smile1.gif
    Stämde förra gången för mig med. FET=flicka.

Jag tycker bebisen beter sig på samma sätt som förra gången, men inser att beteendet nog inte är könsrelaterat   Kanske skall ta lite bikarbonat till morgonurinen i morgon. Var det lika mycket urin som bikarbonat eller?
  • Jenkis
    Danisen skrev 2014-05-14 12:20:53 följande:

Hehe ja klart att det är bra utrustning idag smile1.gif men på Helsingborgs lasarett vill dem helst inte säga könet, så dem säger aldrig att det är 100% är nog delvis därför jag inte vågar smile5.gif min sambo vill inte alls veta hehe. Han vill ha en överraskning har han alltid sagt. Kram
    På mitt sjukhus vill de inte heller säga. Har hört att de blir sura om man tar upp det på RUL. Nu skall ju inte detta hindra att man frågar såklart.

Vi gjorde ju ET nu så då kanske det är en pojke denna gång?

Jag tror inte vi skall ta reda på det. Jag är också orolig för att de kan kolla fel, men säger ni att det inte är så, så får jag tro på det.
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-05-14 18:17:50 följande:
    Jenkis: ja lika mycket urin som bikarbonat och dessutom ska det vara plastglas av någon konstig anledning smile1.gif
    OK. Plastmugg från Ikea borde duga

Måste kolla så jag har bikarbonat bara...
  • Jenkis

Funderar på det där med att köpa saker nya resp. begagnade.

Framförallt vagn kan man spara en del pengar på om man hittar en 1-2 år gammal som är "finkörd". Frågan är om man orkar flänga runt och kolla? Det är väl en sak om den finns i samma stad, men det vore surt om säljaren är småoseriös och säger att den är i jättebra skick och så åker man kanske 20 mil t.o.r. för att inse att det inte var så...

Undrar om latheten får segra? Det mesta finns ju ett par klick bort på datorn bara och ibland är det fri frakt dessutom.

Men det vore ju skönt att kanske kunna spara in onödiga pengar och vara hemma några dagar till i stället. Så tänker jag lite på miljön med. Det verkar finnas mycket fint begagnat och det känns så onödigt med nytt när det gäller vissa saker.

• Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-05-14 18:39:31 följande:
    Märkesvagn skulle det stå smile1.gif
    Mmm. Kollar Blocket för fullt

Finns som sagt mycket i Stockholm, så även om det är 24 mil, så kan man ju kolla på flera stycken samtidigt och NÅGON måste ju vara bra kan man tycka.
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-05-14 18:17:50 följande:
    Jenkis: ja lika mycket urin som bikarbonat och dessutom ska det vara plastglas av någon konstig anledning smile1.gif
    Fast jag kom på nu att jag ätit mycket c-vitamin sista tiden och på mina urinstickor för UVI står det att man skall vänta tre dygn innan man testar med dem eftersom c-vitaminen surgör urinen. Så testet i morgon visar sannolikt pojke. Men det kan ju vara lite kul ändå och så kan jag göra om det senare.
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-05-14 18:58:04 följande:

Ja det har du iofs rätt i smile1.gif Hittar man en favorit kan det verkligen vara värt det. Vi fick vår för halva priset och med tillhörande resväska för flyg osv.
    Vi kommer vara så simpla att vi skall ha en Brio Happy med lufthjul, knäledshandtag och helst duo. Funkar ju med lift med. Vi måste ha något som fungerar bra på grusväg och som är bekvämt att köra. Vi bor i hus och har kombibil och alla vagnar vi kollat på ligger kring 13-14 kilo, så det får bli den som kändes bäst.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015