• villsågärna38

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jenkis skrev 2014-04-07 09:18:41 följande:
    Välkommen i klubben... Det går säkert över när magen vant sig vid vanlig mat. Jag har ju haft samma problem minst en månad nu och det verkar inte ge sig, så hormoner i mitt fall tror jag. Hoppas ditt går över!

Ja usch!! Här var det dock inte lite lös i magen igår utan vi snackar vatten typ Fick rusa upp från cafebordet vi satt vid igår em och springa till toan. Tur det inte var kö till toaletterna för det hade slutat illa!! Sen direkt hem och i närheten av en tia resten av dagen. Men natten och nu på fm har det gått bra. Peppar, peppar!!! Har du blivit bättre? Kram
  • villsågärna38
    Pluttemor skrev 2014-04-07 13:20:28 följande:
    Idag har jag haft ganska mycket molande och stickande värk i magen Intalar mig själv att det bara är växtvärk, men ni vet ju hur det är när alla dumma tankar kommer  Jag mins att jag hade växtvärk med sonen men den kom lite senare, mer i vecka 16-17 kom den tillbaka...  det är inte en helt obekant värk, utan den påminner lite om växtvärk. Men det är bara det att den har hållit på till o från hela dagen...  Någon annan som upplever att ni har växtvärk ?  Kram på er! 
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!

Jag har till och från. Tror det är helt normalt och säkert inte konstigt alls att den inte kommer samtidigt som förra gången heller eftersom ju din livmoder varit höggravid en gång så reagerar den säkert på ett helt annat sätt den här gången. Nog ingen fara alls!! Kram
  • villsågärna38
    Mandelmumsa skrev 2014-04-07 14:11:16 följande:
    Då var det färdigt för denna gång. Fick veta idag på vul att embryot dog i v 6-7. Så det var verkligen inget bra tecken att det var för litet på förra vulet. Tillbaka på ruta ett igen då, eller snarare minus ett. Ska ju invänta missfallet först.. Hur gick det på ditt vul Tusa?

Nä men fy va trist!! Stackars er , så ledsamt! Förstår hur ni känner det. Har ock varit i din sits och valde också skrapning som Lillebrorsfaster. Ville få det gjort och gå vidare. Har skrapats två ggr och aldrig haft några komplikationer efteråt. Känn efter vad som känns bäst för dig men tänk på att du har ett val och inte behöver gå hemma och invänta ett missfall. Man kan ju också framkalla missfallet med mediciner om man hellre vill det. Fördelen med det är att man vet när det händer och kan vara hemma eller på sjukhus. Om du inte väljer skrapning så be om bra smärtstillande så att du har när det sätter igång. Stora kramar
  • villsågärna38
    Linblå skrev 2014-04-07 14:37:57 följande:
    Vad trevligt att vara saknad! Jag läser här flera gånger varje dag men jag har just inte så mycket att skriva om eftersom jag mår bra och inte är speciellt orolig ändå. Jag försöker undvika allt negativt för tillfället och bara koncentrerar mig på det roliga och bra. Jag tror det ger mindre stress helt enkelt. (Jag ber om ursäkt för att jag är dålig på att stötta dem som är oroliga just nu. Jag har ju själv heller ingen tidigare erfarenhet av varken missfall eller graviditeter.) Det jag tänker mest på är om båda är kvar. Men så fort jag börjar tänka på det så försöker jag distrahera mig med nåt annat. Jag kan ju ändå inte göra något åt det om något skulle hända. Och så är jag så trött. Somnar mellan åtta och nio på kvällarna. Sover middag trekvart på dagen men går också upp halv sex för då är fåglarna utanför så högljudda att man vill hämta hagelbössan. Men när man väl stigit upp är man på så bra humör att man helt glömmer bort det där med bössan och njuter av att det är vår i stället.  Nu går jag bara och funderar på hur jag ska kunna dölja det här i två och en halv vecka till. Jag har alltid varit smal och om jag börjar få en kula så kommer folk på jobbet att undra. Korsett kanske?

Va härligt att höra att du mår bra!! Fortsätt med det och njut Kram
  • villsågärna38
    Pluttemor skrev 2014-04-07 19:58:25 följande:
    Hur e det med era flytningar. Idag och igår var dom första dagarna utan crinone gel, och det innebär att min kropp nu börjat bilda sina första egna flytningar. Och bara nu dom här två dagarna har det skiftat så i färg. Ena sekunden gul, andra lite mot gröna hållet, är det vanligt att skiftar så. Dom luktar inte illa eller så..

Jag har haft mkt flytningar länge. Det har du säkert också men de syns ju inte när man tar progesteron, försvinner i mängden liksom Gula, vita och genomskinliga. Gröna har jag inte haft men sålänge de inte luktar är det säkert ok. Fråga din bm annars. Kram
  • villsågärna38
    Mandelmumsa skrev 2014-04-08 08:10:51 följande:
    Det är jag som inte vill göra skrapning. Jag gjorde det sist jag fick missfall och strax därefter fick jag en äggledarinflammation från helvetet, och jag är livrädd för att det ska hända igen. Har fått nog av äggledarinflammationer. Valde skrapning för att snabbare kunna fortsätta med nya försök men pga inflammationen så blev ju effekten den motsatta.. Så denna gång känns det bättre att inte göra något ingrepp.

Oj, va jobbigt!! Då förstår jag. Lät ju jättejobbigt. Vilken otur du haft. Fubderar på om du kanske behöver blodförtunnande och cortison för att kunna behålla ett embryo? När jag fick det blev jag gravid och fick min dotter efter många försök. Det är så man ofta behandlas utomlands ivf upprepade missfall och jag hittade en openminded läkare som hjälpte mig då landstinget inte trodde att det inte skulle hjälpa. I Sverige utreder man tyvärr inte immunologiska orsaker till missfall och svårigheter att få barn, till skillnad från många andra länder. Ang missfall så ja, det gör ont och man blöder mkt. Speciellt första dygnet då det kommer ut. Om jag hade varit du hade jag bett om cytotec för att sätta igång missfallet själv och sen starka smärtstillande (har fått ett mf och två MA och även testat cytotec). Alvedon och Ipren hjälper inte. Jag fick morfin men låg då inne vilket jag tyckte var jätteskönt. Då kunde de även titta med ultraljud att allt kommit ut. Om du är hemma så funkar det nog med citodon skulle jag tro. Hoppas det här jobbiga snart är över för dig!! Stora kramar
  • villsågärna38

Nu är jag bra i magen igen. Jätteskönt!! Men imorse kom frukosten upp istället. Alltid är det nåt Ha, ha!! Inte så glamoröst att vara gravid!! Kramar till er alla!

• villsågärna38
    Irma01 skrev 2014-04-08 09:37:42 följande:
    Hej, Hoppar in här om jag får. Är i vecka 19 nu (sjunde gången gillt!), gjorde RUL i torsdags, allt såg fint ut. Förstår er som är i början av graviditeten, hade väldigt svårt att släppa oron för MF själv...Nu känns det verkligen som att jag kan äntligen njuta av tillståndet och det är en underbar känsla! Mandelmumsa, beklagar verkligen. Styrkekramar! Pluttemor, lycka till idag! Tusa, grattis!

Grattis till lyckat RUL Välkommen hit!! Lägg gärna in dig i listtråden också om du vill!! Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015