• villsågärna38

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

St0rken skrev 2014-04-03 10:35:58 följande:
    Nu tror jag att jag hamnat i fel tråd kom jag på nu. Jag har inte gjort ÄD och det verkar vara det som är här. Trodde det var IVF och med eller utan ÄD typ.. 

Det är för ivf eller ÄD. Och så har jag fått dispens att hänga här med. Gjort ivf och ÄD tidigare men nu blivit mirakulöst gravid på naturlig väg efter 9 år Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-04-03 10:50:49 följande:
    Grattis till alla som gjort fina kub! Lycka till, till alla som väntar på kub! Hos mig är det som vanligt. Ingenting har hänt på jobbfronten. Har bara fått höra att skyddsombudet läst mitt mail. Inte hört något av chefen, trots att hon jobbade igår. Orkar inte gå vidare och kriga på högre nivåer i företaget heller, då jag ser det som lönlöst. Har inte förtroende för varken chefens chef eller hk. Så jag skall försöka att bry mig så lite som möjligt, gå och vila så mycket som möjligt och sjukskriva mig själv då och då när det bara blir för mycket. Dock känns fem månader till såhär som fem år... Hade jag bara orken att ligga i krig skulle jag inte ge mig! Men jag känner att det är bättre att jag försöker lägga energi på att må bra i stället för att slåss om ni fattar? Två veckor kvar till jag skall till BM och då skall jag ta upp detta såklart! Graviditeten hoppas jag fortskrider normalt. Ont i brösten i alla fall ochedet där som jag tolkat som rörelser känns varje dag. Illamåendet verkar ha gett med sig utom då jag är kass i magen. Den är bättre, men inte bra. Sammanfattningsvis så är det ok fysiskt, men sämre psykiskt.

Usch tufft på jobbet men förstår att du inte orkar kriga. Hoppas din bm lyssnar på dig!! Stora kramar
  • villsågärna38
    johjen skrev 2014-04-03 13:27:40 följande:
    Hej, Allt gick jättebra på kuben idag. Bebisen var livlig, vinkade, sög på tummen och svalde fostervatten. Nackspalten var 1,9 och sammanlagt fick jag 1 på 20 000 för downs syndrom och de andra kromosomdefekterna! Trodde inte en 38 åring kunde få ett sådant högt resultat! Så glad!! Dock har jag haft andra magsmärtor sedan i natt och trodde först det berodde på att jag var nervös. Blev bara värre och värre och efter kub fick vi gå ner till akuten där kirurg och gynekolog undersökte mig. Inget som har med bebis att göra men fortfarande så ont så jag blev inlagd för observation. Så en underbar dag på ett sett men här ligger jag nu med dropp i armen och stundtals smärtor så jag skriker.. Jättekonstigt får typ smärtorna i skov och när jag ligger på sidan är det uthärdligt. Viktigast att bebis mår bra och det verkade den göra!

Det är ju fantastisk bra! Lika bra som vi fick med vår 30-åriga donator Supergrattis!! Kram
  • villsågärna38
    johjen skrev 2014-04-03 13:27:40 följande:
    Hej, Allt gick jättebra på kuben idag. Bebisen var livlig, vinkade, sög på tummen och svalde fostervatten. Nackspalten var 1,9 och sammanlagt fick jag 1 på 20 000 för downs syndrom och de andra kromosomdefekterna! Trodde inte en 38 åring kunde få ett sådant högt resultat! Så glad!! Dock har jag haft andra magsmärtor sedan i natt och trodde först det berodde på att jag var nervös. Blev bara värre och värre och efter kub fick vi gå ner till akuten där kirurg och gynekolog undersökte mig. Inget som har med bebis att göra men fortfarande så ont så jag blev inlagd för observation. Så en underbar dag på ett sett men här ligger jag nu med dropp i armen och stundtals smärtor så jag skriker.. Jättekonstigt får typ smärtorna i skov och när jag ligger på sidan är det uthärdligt. Viktigast att bebis mår bra och det verkade den göra!

En del av mitt inlägg föll bort!! Stackars dig, fy vad jobbigt!! Njursten? Gallsten? Hoppas att det snart blir bättre iaf. Stora kramar
  • villsågärna38
    Thesse86 skrev 2014-04-03 14:46:35 följande:
    Då har vi äntligen fått se vårt lilla mirakel :) Hela 17,3mm med ett perfekt tickande hjärta! Känns så otroligt skönt att veta att allt är ok, tänk att det kan kännas så underbart att leva :D

Oh va roligt Grattis!! Kram
  • villsågärna38
    johjen skrev 2014-04-03 15:48:28 följande:
    De misstänker att jag eventuellt har blindtarmsinflammation.. Blir troligen kvar över natten..

Nej men stackars, stackars dig!! Sån otur!! Stora kramar
  • villsågärna38
    Lyckostjärna skrev 2014-04-03 16:20:34 följande:
    Grattis till strålande resultat på KUB! Räknar dom även med vikten i KUB eller hur fungerar det? Trist med blindtarmen! Håller tummarna att det inte är så! Jag har stickningar som nålar på höger sida idag kommer och går har någon mer så? Känt någon gång på vänster! Blir så orolig!! Blev ju snittad sist kan det bero på det? Kram till er alla och grattis till alla tickande hjärtan och sprattlande bebisar!!!

De räknar längd, vikt, ålder, om man har diabetes och om man röker. Sen mäter de nackspalten och så visar blodprovet två hormon som indikerar kromosomfel. Om man som jag precis fyllt 43 (!!) så ger åldern i sig en risk på 1/35. Så i vårt fall gjorde en fin nackspalt på 2 mm och bra blodprover ändå att vi inte kom upp i mer än 1/600 (har bra vikt/BMI och röker inte, ingen diabetes) Som jag förstod det så spelar inte åldern in så mkt under 40 utan det är efter 40 som det "drar iväg". Är man under 40 brukar man få ett jättebra värde om inte nackspalten är galet bred eller proverna avviker väldigt mkt från det normala Kram
  • villsågärna38
    tusa skrev 2014-04-03 16:10:09 följande:
    Grattis till fina titten ni fått! ...men duu så jobbigt med smärtor och dropp?!  Hoppas allt går bra och att det inte är något du behöver op för! Jenkis, ta det iaf lugnt på jobbet och försök inte prestera som om du inte vore gravid! 
    Thesse86 skrev 2014-04-03 14:46:35 följande:
    Då har vi äntligen fått se vårt lilla mirakel :) Hela 17,3mm med ett perfekt tickande hjärta! Känns så otroligt skönt att veta att allt är ok, tänk att det kan kännas så underbart att leva :D
    HURRA!!!  Vilken magi, va?   Själv fick jag samtal idag från kliniken, äntligen!! De hade ju inte fått VUL-resultaten förrän igår(?!) och nu vill de att vi gör ett nytt, för Gyn skriver att de inte mätt(??) embryot alls, och IVF vill ju ha mått på barn, hinnsäck m.m. De hade visst dålig med tider, men de skulle höra av sig med tid snarast, så det blir nog nästa vecka! Vi går in i v.12 nästa onsdag, så får vi se ett hjärta då åxå kan jag känna mig lugn, hoppas jag   Jag är verkligen jätteglad och lättad att det är på G, för hade ju t.om tänkt "fakea" ett NUPP, bara för att få ett till UL!

Men va skönt!! Låter som en riktig klant som gjorde ert vul. Kommer säkert att se jättebra ut nu!! Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-04-03 15:23:07 följande:
    Som motvikt till jobbiga arbetsgivare och tankar på missfall/missbildningar o.s.v. har jag precis skickat iväg en beställning på lite mammakläder på ASOS. Nu får det vara nog med grubblerier! Det blev två bastoppar med kort ärm, en lite snyggare topp och två mammaklänningar. En V-ringad blommig (midsommar kanske?) utan ärm och en kortärmad enfärgad turkos-blå. Inget ser ut som tält Låg dock mellan två storlekar, men tog den mindre ändå. Roligare om de passar när man är snygggravid än fetgravid på slutet Jag får väl köpa lite till senare till dess. Kanske tältmodellen då Brukar inte beställa varor från utlandet annars, men jag tyckte ASOS hade klart helt bäst utbud och jag har hört bra om dem, så jag hoppas det funkar.

You go girl!! Det gör du helt rätt i. Nu måste jag också kolla Kram
  • villsågärna38
    Lyckostjärna skrev 2014-04-03 17:01:43 följande:
    Tack vill så gärna får jag fråga vad din vikt är och vad johjen vikt är ni som fick så fina resultat! Jag är så nervös för mitt KUB, jag har inte diabetes och har aldrig rökt men jag har ju gått upp några kg med IVF och sedan sist jag var gravid för 12 år sedan! Har sådan ångest för detta nu

Jag väger 60 kg och är 1,70. Hur gammal är du? Jag tror inte det är nån fara alls om du inte kommit upp i min aktningsvärda ålder och även då kan det ju gå bra. Vi är nöjda med 1/600. Hade jag varit under 40 hade jag nog inte det men under omständigheterna tycker vi det är ok och känner oss jätteglada! Det är 1,7 promilles risk och gränsen för vad de kallar hög risk går vid 1/200. Och hög risk är ändå bara 0,5 % risk Men då rek man fosterdiagnostik för att ta reda på säkert resultat. Tror det kommer gå bra för er!! Det är framförallt nackspalt, ålder och blodprov dom viktas in i resultatet, inte vikten. Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015