• villsågärna38

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hur går det för dig Johjen? Tänker på dig!! Kram

• villsågärna38
    Hoppfulla Fia skrev 2014-04-04 20:10:34 följande:
    Jag är genomförkyld och tycker olidligt synd om mig själv.. Saknar min kärlek, men vi bor ju på olika platser i Sverige just nu, så det är bara ligga här alldeles ensam å härda ut. Önskar att någon kunde köpa glass åt mig å göra Tea. Buhuhu...

Usch, stackars dig!! Mådde så förra veckan, suger när man redan är gravidtrött!! Skickar lite virtuellt te och en lyxig glass till dig Puss och kram
  • villsågärna38
    Pluttemor skrev 2014-04-04 18:06:30 följande:
    Ryggskott igen

Men fy!! Igen? Usch, kanske ska gå till en kiropraktor iaf? Kram
  • villsågärna38
    Mandelmumsa skrev 2014-04-04 13:36:20 följande:
    Det här med hjärtaktivitet kanske inte är helt ovillkorat att risken för missfall skulle minska drastiskt. Det kanske är så att det måste vara i v 8 eller senare som vul görs, att man ska höra hjärtljuden (läste det i en artikel, vet inte hur ordagrannt man ska tolka det, på mitt vul lyssnade de aldrig på hjärtljuden) och hjärtslagen kanske ska ha en viss frekvens... Har börjat nojja igen för jag tycker kroppen ger mig fel (eller för lite) signaler. Det som hängt i hela tiden är att brösten varit ömma och att jag varit väldigt kvällstrött men det känns som om det blivit bättre det senaste dygnet, och känner mig ganska ogravid som vanligt. Har googlat på för litet embryo och det känns som minst 50 procent av liknande fall har slutat med missfall. Vet inte om jag orkar med det en gång till! Varför kan det aldrig bara få lyckas?? Varför ska det vara så vansinnigt svårt för vissa att få ett endaste barn?

Man brukar aldrig lyssna på hjärtljud när man gör tidigt vul. Tror det är från v 13/14 man brukar börja lyssna på hjärtljuden. Det finns såklart inga garantier bara för att man sett ett hjärta slå men det man vet är ju att missfallsrisken iaf minskar drastiskt. Försök tänka så!! Alla är ju gravida tills motsatsen bevisats Och symtom behöver man ju inte ha!! Speciellt vanligt att inte ha det om det är första barnet. Håller tummarna för er! Kram
  • villsågärna38
    bullenochgrisen skrev 2014-04-04 19:26:57 följande:
    Ställer min fråga här också. Hur många försök tog det innan ni blev gravida? Var de andra försöken i Sverige? Varför fungerade inte de andra försöken osv osv. / en nyfiken som står i kön men inte vill hoppas för mycket.

Läs min presentation så kan du se vår "resa". Kram och lycka till!!
  • villsågärna38
    Pluttemor skrev 2014-04-05 05:09:09 följande:
    Villsågärna: om värken inte släpper idag eller senare till kvällen så måste jag söka! Kan inte hålla så med ryggen frågan e hur mycket en kiropraktor kan göra?

Gör det!! Jag tror att en kiropraktor kan göra jättemycket!! Kram
  • villsågärna38
    Mandelmumsa skrev 2014-04-04 22:08:49 följande:
    Tack Lillebrorsfaster, Villsågärna och Thesse för era svar och ert stöd. Så skönt att kunna vända sig hit med sin ångest. Är det någon som vet hur lång tid det vanligtvis tar från att embryot dör tills kroppen har fattat det och stöter ut det som missfall?

Har du gjort ivf el ÄD? Ledsen att jag inte kommer ihåg!! Det beror på om du stödmedicinerar eller inte men även om du inte gör det kan det ta lång tid. Jag har upptäkt MA i v. 14 och då hade fostret dött ca i v 10. Men nu hoppas vi att allt är ok med dig!! Kram
  • villsågärna38
    bullenochgrisen skrev 2014-04-05 09:05:36 följande:
    Känns skönt att få era svar i denna väntan i kön. Livet är inte rättvist. Jag kom in i förtidigt klimakterie som 13 åring. Hade mens ett år men den försvann plötsligt och har inte fått tillbaka den på 12 år. Gick utredning direkt så nu när sambon och jag bestämt oss för barn så sattes vi i kön till äggdonation direkt. Ibland känns allt hopplöst. Är rädd att våra framtida behandlingar inte ska ta sig. Känns skönt att få lite hopp ifrån er

Jag tror du har alla chanser i världen att det ska få vägen via äd. Kanske kan det ta nåt försök men det är inte ovanligt. Och att få barn på det sättet är underbart Vår dotter är den finaste som finns. Kan inte ens förstå nu de funderingar och tvivel vi hade innan vi gick över till äd. Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015