Mandelmumsa skrev 2014-04-04 13:36:20 följande:
Det här med hjärtaktivitet kanske inte är helt ovillkorat att risken för missfall skulle minska drastiskt. Det kanske är så att det måste vara i v 8 eller senare som vul görs, att man ska höra hjärtljuden (läste det i en artikel, vet inte hur ordagrannt man ska tolka det, på mitt vul lyssnade de aldrig på hjärtljuden) och hjärtslagen kanske ska ha en viss frekvens... Har börjat nojja igen för jag tycker kroppen ger mig fel (eller för lite) signaler. Det som hängt i hela tiden är att brösten varit ömma och att jag varit väldigt kvällstrött men det känns som om det blivit bättre det senaste dygnet, och känner mig ganska ogravid som vanligt. Har googlat på för litet embryo och det känns som minst 50 procent av liknande fall har slutat med missfall. Vet inte om jag orkar med det en gång till! Varför kan det aldrig bara få lyckas?? Varför ska det vara så vansinnigt svårt för vissa att få ett endaste barn?
Man brukar aldrig lyssna på hjärtljud när man gör tidigt vul. Tror det är från v 13/14 man brukar börja lyssna på hjärtljuden. Det finns såklart inga garantier bara för att man sett ett hjärta slå men det man vet är ju att missfallsrisken iaf minskar drastiskt. Försök tänka så!! Alla är ju gravida tills motsatsen bevisats
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
Och symtom behöver man ju inte ha!! Speciellt vanligt att inte ha det om det är första barnet. Håller tummarna för er! Kram