• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2014-05-08 07:50:58 följande:

Det är vänster sida som gäller som gravid. Med en kudde mellan knäna. Viktigast när magen börjar bli stor. Det ger bäst blodflödet till bebisen. Finns studier kring detta och jag tyckte också det var mest bekvämt. Iaf ända tills magen blev så stor och det var så obekvämt att ligga så man fick halvsitta och sova ist. Kram
    Dåså. Då var jag inte fel ute alla fall.
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-05-12 12:00:23 följande:
    Hej tjejer!! Vi ar varit på RUL idag. Gick jättebra, allt såg normalt ut. V 20 imorgon. Blir en liten prinsessa till för oss smile1.gif Varit så nervös för detta så nu släppte en stor börda!! Kram
    Stort grattis!!!! {#emotions_dlg.flower}

Det måste kännas helt underbart!

Tror jag är fyra ut i den här tråden, så väntan är inte sååå lång längre.

I morgon skall jag börja jobba igen efter en vecka hemma (eller snarare 10 dagar eftersom jag haft lediga dagar med). Bara 50 % då, men det räcker och blir över... Jag är ju bättre, men inte bra, så jag hoppas att jag fixar det.
  • Jenkis

Såg att ni diskuterade sex och blödningar. Som ni redan konstaterat är det väldigt vanligt. Vi har inte varit så aktiva direkt, men de två gångerna vi fått till det på typ fyra månader, har det gått bra utan blod.

• Jenkis

Någon som beställt några gravid/babypaket från diverse ställen?

Jag gjorde det förra grav. men har inte gjort det nu. Då nosade jag rätt på vartenda tror jag

Hör av er om ni hittar något "fint".

• Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-05-12 12:20:35 följande:

Tack smile1.gif Hoppas det går bra imorgon!! Förstår att det känns sådär. Kram
    Blir det för jobbigt så får de väl sjukskriva mig på 75 % eller 100 % helt enkelt... Men det vore ju toppen om jag kunde fixa 50 %
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-05-12 13:09:41 följande:
    Åh grattis!!!! smile2.gif Så roligt för er!! 
    Hoppas att det går bra! Skönt att det känns lite bättre i alla fall! Kram

Har tecknat trygghansas försäkring sedan ett par veckor tillbaka! smile1.gif  
    Hade det förra graviditeten och det lönade sig i och med att jag födde gossen för tidigt o var kvar på sjukhuset i nästan två veckor... 

Funderar också på TryggHansa. Betalvarianten. Trodde dock att den inte började gälla förrän v. 23 eller något? Inte påläst. Man kan väl teckna nu antar jag?
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-05-12 13:10:15 följande:
    Jenkis: Jag ska beställa liberos paket och pampers smile1.gif Dom brukar ha lite smått o gott :)
    Ok, skall kolla upp dem.
  • Jenkis
    johjen skrev 2014-05-12 16:09:35 följande:

Hej!

Jag funderar på denna som enligt test ska vara den bästa:
    www.trygghansa.se/privat/forsakringar/gravidf...
    Blir inte klok på alla regler när det gäller försäkringar. TryggHansa menar på att man skall teckna så fort som möjligt annars gäller den inte för komplikationer som upptäcks vid t.ex. RUL. Samtidigt står det att den gäller från v. 22...

Ringde dem och pratade med en trevlig tjej som förklarade att det visst var bra att teckna så tidigt som möjligt och det där med v. 22 är om barnet föds för tidigt. Man kan inte få ersättning för händelser som sker före v. 22, men att man upptäcker något på ett UL är inte en händelse som man där och då vill ha ersättning för och således kan man få det i framtiden eftersom barnet var försäkrat när man gjorde UL.

Hoppas ni fattar?
  • Jenkis
    Jenkis skrev 2014-05-12 19:08:20 följande:
    Blir inte klok på alla regler när det gäller försäkringar. TryggHansa menar på att man skall teckna så fort som möjligt annars gäller den inte för komplikationer som upptäcks vid t.ex. RUL. Samtidigt står det att den gäller från v. 22...

Ringde dem och pratade med en trevlig tjej som förklarade att det visst var bra att teckna så tidigt som möjligt och det där med v. 22 är om barnet föds för tidigt. Man kan inte få ersättning för händelser som sker före v. 22, men att man upptäcker något på ett UL är inte en händelse som man där och då vill ha ersättning för och således kan man få det i framtiden eftersom barnet var försäkrat när man gjorde UL.

Hoppas ni fattar?
    Så jag ser till att de hinner registrera mig innan RUL Blir det något skit där och man måste avbryta, så tror jag man får tillbaka en del av pengarna faktiskt. Det kunde jag såklart ha frågat, men skit samma.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015