• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

mirakel skrev 2014-05-21 10:07:42 följande:
    Hejhej! Hoppar in här :)
    Gjort 6 ÄD försök i Finland.
    Det sista lyckades.
    är nu gravid i v. 31. Med ett litet pyre????
    BF 28 juli. Precis blivit sjukskriven då jag får mycket sammandragningar då jag går mycket/snabbt (vilket mitt jobb till stor del består av)
    Kram
    Välkommen Bengalen och Mirakel!

Stort grattis till er! Vet att ni kämpat länge...
  • Jenkis

Här är det bra. Lite uppvarvad nu när jag äntligen kan släppa loss och kolla på grejor o.s.v.

Förhoppningsvis får jag tag på en skötväska och ett babynest begagnat idag. (Skötväskan ingick kan man säga)

Vagn har vi hittat en som verkar bra 12 mil från oss, så med våra jobbscheman här hemma kan vi inte åka förrän tidigast nästa lördag och kolla. Så den är kanske inte kvar till dess... Nåväl. Jag ger hela juni på att hitta en begagnad och hittar vi inte, beställer vi en ny, så vi hinner få den innan BF.

Babyskydd har vi köpt ett helt nytt med bas. Lite fundersam på om jag skall köpa adapter också.

Bärsjal är beställd.

• Jenkis
    Danisen skrev 2014-05-22 09:45:12 följande:
    Vad är en adapter? Basen är den man klickar i stolen i, eller?
    adapter är den del som gör att man kan klicka på babyskyddet på chassit till vagnen. Har inte bestämt mig. Om jag handlar själv kommer jag ställa babyskyddet i kundvagnen alla fall, så jag vet inte...
  • Jenkis

Yes!

Nu har jag köpt mitt babynest och fått en skötväska för 100 kr

Supernöjd med nestet och skötväskan kanske jag inte kommer använda. Får se. Det är Baby Björn hård skötväska och vi får se om jag/vi gillar den. För 100 kr kan den nog säljas vidare ev.

• Jenkis
    Danisen skrev 2014-05-22 18:39:16 följande:
    Hej tjejer. Hur mår ni idag? Här har vi 30° i SKUGGAN så man kokar i hela kroppen alltså hehe. Har fått gå in, orkade inte mer. Undrar hur natten blir phu.... hot hot!! Gnäller inte på värmen men 25° hade räckt hehe. Hoppas ni mår fint smile1.gif
    Vi (eller jag) har sådan tur att vi har enplanshus med källare. I källaren blir det aldrig varmare än 22 grader oavsett om det är 30 grader en hel sommar. Där brukar jag sova under de heta veckorna på sommaren, så även nu.

Vi har haft 29 i skuggan idag. Just nu är det 22 ute och 28 inne... Blää.
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-05-22 20:21:39 följande:
    Själv blev lag precis jättelåg! I Ava Riga-tråden som jag läser ibland är det precis två gravida som förlorat sina bebisar. En i v 16 och en i v 23. Livet är då skört! Man får vara glad för var dag som det går framåt utan att något händer och bara hoppas att det ska gå vägen för oss alla här!! Kram
    Usch och fy...

Vill inte ens tänka på det...

Turtråden, turtråden, turtråden
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-05-23 09:44:02 följande:
    Hej vänner! Hur mår ni idag? Själv har jag ingen bra dag smile4.gif Det som hände mammorna i Ava-tråden väckte upp en massa gammalt igår från våra missfall. Har ju inte förlorat någon bebis så sent men ändå fått tre MA/MF varav ett i v 14 vilket var det värsta vi gått igenom. Är helt nojjig idag. Rädd för infektioner (tjejen som förlorade sin bebis i v 16 gjorde det pga en infektion) och fick igår reda på ett en kollega till min man förlorat sitt barn, också i v 16 pga en infektion. Urinvägsinfektion i deras fall. Vet att även bakteriell vaginos medför risker. Usch, det är väl hormoner och mordersinstinkter som spökar men även att jag födde en månad för tidigt sist och hade jättemycket sammandragningar innan. Rädd att föda ännu tidigare denna gång. Tror jag ska lämna in ett urinprov till snart och även kolla upp att jag inte har BV, nåt man visst kan ha utan symtom läste jag igår. Det visste jag inte. Kramar från paranoida mamman
    Förstår dig precis! Tyckte också det var hemsk läsning... Min egen förlossning gick i repris...

Nu känns det som man vill passera v. 23 av någon underlig anledning och så började jag nojja över att jag kanske inte skall sjöbada i sommar. Jag som älskar att bada, hatar värme och tänkte på så sätt hålla mig i form. Får väl köra upp lite Lactal Balans innan badet
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-05-23 17:34:33 följande:

Ja verkligen hemsk läsning. Usch! Ja det får du göra smile1.gif och sen lämna urinprov med jämna mellanrum. Det ska jag göra så man inte riskerar att gå med nåt nån längre tid. Jag var ju inte gravid på sommaren sist. Vet inte riktigt vad man säger ang sjöbad? Är iofs badkruka smile5.gif
    Ja, jag lämnade urinprov så sent som igår som var bra. Innan dess var det knappt en månad sedan. Har gått hos BM lite tätare nu med tanke på vad som kunde visas på RUL.

Komplikationsfri grav. skall inte vara hinder för bad utomhus eller bassäng. Kör ju vattenaerobics i bassäng och har gjort hela tiden, men självklart avstått om jag haft blödningar eller färgade flytningar. Tror jag kan köra den principen under sommaren med.
  • Jenkis

Idag har jag beställt vagn Skäms Skrattande.

Anledningen till det rycket var att vi haft snickare här som gjort jobb och det inte blev så dyrt som vi trodde. Då "firande" jag genom att beställa vagn, åkpåse till vagnen, kudde till vagnen, myggnät+regnskydd och skötväska.

Några timmar senare kom jag på att jag förträngt att vi behöver pengar till nya däck till bilen... Det hade kanske varit smartare att tänka på det först, men gjort är gjort och det blir nya däck i alla fall.

Får väl skylla på hormonerna att jag inte är så rationell... Tunnelseende Men attan var lyxigt det känns att få något helt nytt som jag dessutom fått välja färg på. Sambon fick en ny gräsklippare förra sommaren som kostade nästan lika mycket. Får hänvisa till den (dessutom är jag mån om trädgården och han om vårt barn så...) 

• Jenkis
    lisa första försöket skrev 2014-05-24 09:35:22 följande:
    Grattis till vagnköp Jenkins! Bärsjalen som någon tipsade om kom på posten igår fin färg mjuk och go.
    Jag har också beställt en sådan. Får se när den dyker upp. Sen är jag med på en auktion på Tradera på en annan bärsjal. Gick med i den innan jag köpte den som du köpt. Det var ju så bra pris, så jag kunde inte avstå ifall jag inte vinner auktionen. Får se om jag har två snart Allt man inte behöver går att sälja till rätt pris om inte annat. Har ju redan en skötväska som jag inte kommer att använda...
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015