villsågärna38 skrev 2014-05-23 09:44:02 följande:
Hej vänner! Hur mår ni idag? Själv har jag ingen bra dag
Det som hände mammorna i Ava-tråden väckte upp en massa gammalt igår från våra missfall. Har ju inte förlorat någon bebis så sent men ändå fått tre MA/MF varav ett i v 14 vilket var det värsta vi gått igenom. Är helt nojjig idag. Rädd för infektioner (tjejen som förlorade sin bebis i v 16 gjorde det pga en infektion) och fick igår reda på ett en kollega till min man förlorat sitt barn, också i v 16 pga en infektion. Urinvägsinfektion i deras fall. Vet att även bakteriell vaginos medför risker. Usch, det är väl hormoner och mordersinstinkter som spökar men även att jag födde en månad för tidigt sist och hade jättemycket sammandragningar innan. Rädd att föda ännu tidigare denna gång. Tror jag ska lämna in ett urinprov till snart och även kolla upp att jag inte har BV, nåt man visst kan ha utan symtom läste jag igår. Det visste jag inte. Kramar från paranoida mamman
Förstår dig precis! Tyckte också det var hemsk läsning... Min egen förlossning gick i repris...
Nu känns det som man vill passera v. 23 av någon underlig anledning och så började jag nojja över att jag kanske inte skall sjöbada i sommar. Jag som älskar att bada, hatar värme och tänkte på så sätt hålla mig i form. Får väl köra upp lite Lactal Balans innan badet