Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Känns konstigt att vara vaken så sent men man har ju legat i sängen så att det kan räcka nu, men nu är det dags att sova strax. Kram o godnatt
Åhh jag som har varit så ölsugen (dricker aldrig öl annars), vilka bra tips man får här hela tiden, är så glad för denna tråd.
Jenkis, vad jobbigt du verkar ha det, tänker på dig din stackare, stress ska ju inte alls vara bra. Jag är också bra på att stressa och är orolig för det när jag ska börja jobba igen.. Och det där med humöret är helt galet. Jag gråter när jag tittar på de där små mästerkockarna... Och när jag har varit dålig så har jag varit jättesur om jag har fått fel pålägg på mackan eller om vattnet inte varit tillräckligt kallt, stackars sambon som ska stå ut med det här, tur att det bara är en period som man går igenom.
Har mått illa idag men ändå inte kräkts på hela dagen vilken känns som en skön lättnad. Imorgon hoppas jag på en bättre dag så att jag kan få ngt gjort på hemmafronten.
Har nu fått en fruktansvärt hemskt huvudvärk som är outhärdlig, har gått in i v. 12 idag. Är det ngn som vet om det kan ha med progesteron att göra, att kroppen nu bildar eget och att det blir för mycket? Och då har jag tagit 75 mg acetylsalilsyra.
Förra veckan hände samma sak och då trodde att jag det berodde på östrogenet (eftersom att jag fick samma huvudvärk av östrogenet från början) jag slutade då tvärt med östrogenet (borde kanske ha trappat ner men det gick inte pga av den starka huvudvärken) och då försvann huvudvärken på ett par dagar. Kan det nu vara progesteronet som spökar, ngn som vet?
Jag tar 3 x 400 mg progesteron Mic om dagen sedan ett par veckor tillbaka (från början tog jag 6 st), har inte vågat sänka ännu då jag har fått missfall tidigare pga av för lågt progesteron. Kanske ska jag sänka idag och bara ta två st, det bör väl vara ok, eller vad tror du?
Jag läste att man kan få huvudvärk av progesteron, att det var en biverkning, så hoppas på det för då blir det enkelt.
Mitt blodtryck kollades för ca två veckor sedan och det var då på 100/60 tror du att det kan öka bara så där? Och om jag har högt blodtryck kan det vara farligt?
Tyvärr så klarar jag inte av att åka ngnstans och kolla blodtrycket, kräks idag igen :( Kram