• tusa

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Pluttemor: Än känner jag ingen ting gällande mat, vare sig till eller från, däremot så försöker jag äta bättre än jag gör i normala fall...nu när jag inte jobbar så har jag bara otroligt svårt för att komma ihåg att äta alls under hela dagen! Kan aldrig äta frukost, men brukade äta på 9-fikat och så lunch så klart, faller isg ju naturligt på jobbet, blir ju hungrig då också. Nu när jag inte rör mig lika mycket kommer ju inte hungern heller liksom, så får titta på klockan och bestämma att NU ska jag äta!!

Med sonen kommer jag ihåg att jag totalt tappade aptiten i flera månader, mådde konstant spyilla, dygnet runt, men spydde inte en enda gång... Kunde inte alls äta rött kött, fisk och kyckling kunde gå, OM jag inte känt lukten av det medan det lagades! Levde nog ett halvår på té, rostade mackor och mysli med mjölk.. Obestämd

Som knipövning är nog den absolut bästa rekommendationen orgasmer! Speciellt om man är otränad i början, för du kan verkligen inte "jobba fel", det blir automatiskt rätt muskler och när du har lite kraft så blir det lättare att "torrknipa". Se till att du "tar tag" i orgasmen och "håller i den", så att du inte bara låter den komma "rullande" över dig, ddra liksom upp den mot magen. Jag ser till att jag får några orgasmer/dag (inte religiöst alla dagar..), lite som rutin, oavsett om jag är kåt eller inte. Tänk också på att efter den första är det inte slut!...det är bara uppvärmning Flört Kan vara svårt att få till O Nr. 2 och 3. Bry dig inte om att det kan bli obehagligt t.o.m, jobba dig igenom det liksom så lossnar det sedan och O Nr. 4-10 flyter på av sig själva, blir djupare och kan bli multipla med utlösning och allt! Solig

Finns ju geishakulor o olika tyngder med, men jag tyckte inte de gjorde nån skillnad..

• tusa
    tes 75 skrev 2014-02-20 07:28:12 följande:

Apropå vaginalisar, säg aldrig aldrig! Jag har börjat få nu, nästan 40 år gammal. Tror det beror på en kombo av att 2 förlossningar liksom "öppnat upp" nerver och annat inuti och att jag är totalt avslappnad med min nuvarande sambo.
    Word!!!
    Det är också rent fysiskt som vaginalväggen blir tunnar med ålder, och då hamnar ju nerverna ännu ytligare Glad

Allt är inte skit med att bli äldre, ha, ha!...och tänk, 15-30 åringar tror they ve got it all sussed out, att iiingen någonsin "knullat så bra som vi"...fulla med självförtroende bär de sin sexualitet på huden liksom, ofta tänker jag att, de skulle bara veta... Tungan ute
  • tusa

Apropå vaccinering så säger jag bara, snälla läs på!!! 

Kan tillägga att jag själv aldrig någonsin kommer låta någon sticka den  nålen i vare sig mig, eller mina barn..Obestämd

Här är några exempel på allt som finns att läsa om detta... Bilden nedan vet jag inte, om det är det specifika vaccinet vi får i Sverige, men jag tror ju att alla vacciner är förknippade med mycket stora risker...

vaccin.me/2013/01/21/vaccin-orsakar-dodsfall-och-permanenta-hjarnskador-myndigheterna-friserar-statistiken/

newsvoice.se/2013/10/15/dokument-fran-brittiska-regeringen-avslojar-vacciner-ar-skadliga-och-osakra/

www.naturalnews.com/035871_vaccination_immunization_myths.html

• tusa

Är helt på din linje Moolie!

Ångrar mig sååå att jag gav efter och vaccinerade sonen när han var liten...var såå nära att vägra Obestämd...går aldrig att få klarhet i så klart, men faktum är ju att han faktiskt har autism...

Japp, tycker man ska kolla ALLA sidor av detta, man ska aldrig vara okritisk, speciellt inte när det gäller ens/barns liv och hälsa.

Jag personligen känner att jag hört tillräckligt för att jag ska tvivla och det är nog för mig, tar inte risken..det är ju så allvarliga saker, främmande ämnen, tungmetaller som injiceras direkt i blodet, alltså förbi alla säkerhets och filtersystem i kroppen..Obestämd

Länkarna jag la upp är ju bara ex. på ena sidan såklart, men det är den sidan vi inte får höra så mycket om...t.o.m svensk vårdpersonal verifierar att man "mörkar" de negativa bieffekterna eftersom majoriteten av befolkningen ändå vinner på det i längden...individen riskeras alltså..

• tusa

...jag äter heller aldrig mediciner och går inte till läkare...har myyycket lite förtroende för den kåren!! Obestämd....MEN PLÖTSLIGT HÄNDER DET JU, för denna gången har de ju faktiskt lyckats!! Ingenting är svart eller vitt...Cool

• tusa
    Lyckostjärna skrev 2014-02-20 16:35:09 följande:
    Oj vad det drar i livmodern idag när jag var och handlade man blir ju lite nervös vågade ju knappt lyfta upp varukorgen för jag tänkte, tänk om det blir missfall nu? Så slog jag bort tanken! På tisdag ska jag andas ut tänkte jag och sluta noja för allt! Jag opererades nämligen för utomkvedshavandeskap 6+1 och mina missfall har jag fått innan Dess! Så jag försöker lura mig själv att vi kommer lyckas bara vi överlever tisdagen! Kram och styrka till er glada och hoppfulla
    Sent idårkväll började det dra i min livmoder åxå, första tecknet! Spände och drog så jag ville inte somna, låg bara och njöt..Solig

Så trist att du haft både X och mf... Jag har haft 2 X, ett på varje sida och så ett MA som upptäcktes i ca 5 månaden.. Så fantastiskt att det fanns en väg för oss med Glad
  • tusa
    Lyckostjärna skrev 2014-02-20 20:39:25 följande:
    Ni är alla underbara människor!!! Älskar den här tråden!!
    SkrattandeHjärta
  • tusa
    Hoppfulla Fia skrev 2014-02-20 20:39:04 följande:
    Har fått tid för vul om 3 veckor. Känns helt galet. Tänk om båda tar sig, tänk om ingen tar sig? Är det någon mer som vill ta ny tester hela tiden för att bekräfta? Är så himla glad och samtidigt så rädd att det inte ska hålla.
    Åh, fick du åxå två? Finns fler här som har tvillingchans??

Precis så känner jag med, tänk om båda faktiskt tog sig...eller ingen..

Nä, inte är det slut med oron bara för ett plus!...nu är det bara nya rädslor..
    Så här var det inte alls med sonen! Visste väl inte bättre då Tungan ute
  • tusa

johjen, lycka till imorgon! Tänk att få se hjärtat slå  Drömmer...då är blir det verkligen på riktigt Hjärta

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015