• tusa

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hej, hej tjejer!! Solig

Känns som en evighet sedan jag skrev, och det är det väl också? Välkomna och grattis till er nya {#emotions_dlg.flower} Har varit in och läst lite, men inte orkat skriva. Har inte haft nån vidare kontakt om fler VUL och ingen har heller återkommit från kliniken agående förvirringen kring embryots storlek på VULet, så jag utgår från att allt är ok...är det det inte kan jag ändå inte göra nåt liksom!!

Nu har det stora illamåendet satt in, även om jag inte spyr...är dödstrött, kraftlös, frossig och känner mig liksom varm inuti, som om jag skulle ha feber, men det har jag inte. Känner mig sjuk helt enkelt och är svårt att avgöra om jag är det, eller bara gravid?? Riktigt under isen är jag hur som Rynkar på näsan

Har haft fullt upp med jobb nu i 2v. Jobbat nätter och ibland 12h shift som tagit ut mig helt. Min man fick åka in och jobba istället för mig i fredags, då var det bara stopp!! Skulle egentligen jobba nästa vecka med, men sagt att han får ta det med, om jag inte mår bättre snart. Vi är ju och svetsar fast rasskydd på ett bygge. Ligger alltså i ett lerdike som stinker både diesel och avlopp(vilket det är för de grävde sönder en ledning och färskt toavatten pumpar ut, såå vidrigt, speciellt när man gravid-mår-illa redan!!) , och känner att det nog inte är det bästa att andas in heller. Nu är det tur jag har samma yrke som min man så man kan skicka honom istället, ha, ha! Cool Skulle du behöva nu också Jenkis! Ta det lugnt!!!

V. 9+4 idag, alltså bara drygt 2v kvar till den magiska v.12... Inte bestämt när jag ska ta kontakt med MVC ännu. Hade en underbar BM i Wales förra gången, hon jag fick här i stan efter förlossningen var ganska hemsk, men tror inte hon är kvar, så har ingen aning om vad det är för folk där nuförtiden. Hoppas verkligen det är vettiga människor iaf. Vi har fortfarande samma VC och att börja gå nån annanstans blir bara opraktiskt, så går nog inte alls isf.  Är ni redan inskrivna allihop?

Moolie: Hur går det för er gumman?? Var det inte MF iaf? 

• tusa
    Moolie skrev 2014-03-23 16:01:47 följande:

Jo, jag fick ett fullskaligt missfall... Ursäkta detaljerna nu... Men det kom ut en beige klump på 15*3 cm ungefär... Gjorde så ont att jag skrek! Jag var nära att ringa ambulansen ska jag säga! Nu vill jag bara upp och kolla så allt är ute...
    GråterHjärta  oj,oj,oj...såå ledsen att du behövde vara med om det!! När var det? Var det naturligt eller tog du något utdrivande?

När tror du ni kan börja nästa ivf-vända?

Angående BM på MVC här så brukade de alltid vara 2, för 13 år sedan iaf när jag sist hade kontakt med dem, så oddsen för att åtminstone ena är ok är ju bra,( faktiskt var båda på den tiden rätt puckade, men på olika sätt) och ja, mellan dem 2 går bra att byta, men känner jag inte att det klickar med någon så tänker jag inte liksom reseacha stan efter någon annan, då struntar jag nog i MVC grejen. Blodtrycket ska man väl hålla koll på så det får jag fixa isf, men jag VET ju inte alls vilka de är som jobbar nu, de kan ju vara fantastiska!
  • tusa

Moolie: Megakram till Er Hjärta och ett massivt TACK för att du funnits genom min resa med din fantastiska energi!! Du har gjort skillnad för mig under dessa månader, bara så du vet! {#emotions_dlg.flower} Ha en fantastisk sommar och låt oss veta hur det går till hösten Cool

Jenkis: Det var mycket intressant info! Ja, det är så att jag inte "får" jobba längre...som gravid ska man inte sitta i svetsrök (ca 100ggr värre än tobaksrök Obestämd) och inte snubbla omkring i 2stl förstora stövlar bland löst armeringsjärn, klättra omkring med 1*1m plåtar i jord/cementhögar, 12h/dag i -16grader!!!....och när jag berättar på jobbet att jag är gravid så kommer jag absolut inte få göra det mer och det är lite det som är problemet. Jag är ju behovsanställd, så de kommer inte att "omplacera" mig till andra arbetsuppgifter, bara sluta ge mig timmar och eftersom jag "kan" jobba, borde kunna, kanske fram till sommaren, så vill jag få in de timmar jag kan, för föräldrapenningen och för kontaktens skull, det är ju en ny firma jag börjat för nu förra månaden. Jag kommer inte kunna jobba på ca 2 år sedan, så vill jobba nu den lilla tid jag ännu kan, om du vet hur jag menar?

Det är ett dilemma dock. Jag är ju inte helt 100%, går på typ halvfart. Är dödstrött och rent muskelsvag?! Förvånad, knän och höfter värker också redan, så mina kollegor påverkas ju och jag har lite dåligt samvete för det, känns inte riktigt ok gentemot dem, speciellt när jag inte kan förklara heller...Sen är det ju mitt rykte. Detta är ju nya människor som jag inte jobbat med tidigare och som inte känner mig och det känns lite pinsamt att den bilden de får av mig inte är "jag". Vill ju inte de ska tro att jag faktiskt är så här svag och långsam, det får man inte heller fler jobb på, men det kommer ju att visa sig i slutändan iofs, när jag väl berättar, men ändå...Obestämd

Jag har också lite sömnproblem. Fryser så mycket på kvällen att jag lägger mig fullt påpälsad med sockar, mjukisar och långärmat under duntäcke, men så blir det ju varmt på natten så jag vaknar! Orkar då inte klä av mig, så sparkar av täcket, för att då börja frysa igen efter ett tag, så går det runt...Obestämd

• tusa

Hm, skrev nog igår att jag var i v.9+ och det är ju naturligtvis fel! 8+5 idag, alltså i v.9!!...när ska jag lära mig?

• tusa
    MissHelena skrev 2014-03-24 17:22:47 följande:
    Hur länge fortsatte ni som gjort IVF med progesteron? Har testdag idag 4+6 och nu tar de (lutinus) slut. Har läst att många får fortsätta med dem och känner mig osäker och orolig att jag nu ska sluta =( Fick inte tag på kliniken idag då jag kunde inte fråga om de kunde skriva ut mer. Har kvar från i höstas men de är 400mg i EN tablett och de jag tagit denna gång har bara varit på 100mg. Vad skulle ni ha gjort, litat på att de vet bäst och sluta dem nu. Eller ta en 400mg ikväll och kollat med dem imorgon?
    ca 14 dagar
  • tusa

Morrn, morrn!!Solig

Varit uppe sedan 06.30, men kommer nog ta en lur snart igen. Inte vaknat alls i natt. Verkar bli en till illamåendefri dag. Svårt att njuta av det då det ju eg. inte är ett bra tecken...

Åh, vad jobbigt med sjukdom mitt i grav., Villsågärna!! Rynkar på näsan Jag kände mig ju sjuk förra v. och hela helgen, men det var nog bara grav.syptom ändå. Hoppas ni piggnar till snart! {#emotions_dlg.flower}

Ja, hur går det på jobbet nu Jenkis?...tycker nästan du skulle sjukskriva dig faktiskt, under de där omständigheterna...ett jobb är trots allt bara ett jobb! Kram på dig {#emotions_dlg.flower}

• tusa
    Danisen skrev 2014-03-25 10:16:31 följande:
    Hej tjejer hur mår ni? Jag mår inte lika illa som jag gjort innan. Äntligen kan jag nästan äta som man ska . Men är fruktansvärt trött, sover hur mycket som helst för första gången i mitt liv. Ganska skönt om jag ska vara ärlig. Dock jätte jobbigt att var dödstrött mitt på dagen. Jag ringde bm igår fick tid redan på torsdag .
    Hej! Solig

Ja, jag är ju åxå fruktansvärt trött, tur att jag inte jobbar varje dag! Hela kroppen är kraftlös och knäna har börjat värka... Skönt att  illamåendet lättat för dig! Här är det lite tvärtom, men inte alla dagar, vissa dar känner jag inget alls, andra vill jag inte äta vadsom helst. Var på liten shoppingtur med sambon igår på dagen, åt lunch på stan och kollade efter lite smågrejer i nån timma och jag höll på somna i bilen efteråt!?

Bl.a letade vi lite efter ett stetoskop, men hittade inget, men reseachade sen hemma och Teknikmagasinet ska visst ha, så ska åka och köpa idag, 70kr, så ikväll ska vi leta babyhjärta!! Hjärta 

Vad ska du göra hos BM?
  • tusa
    villsågärna38 skrev 2014-03-25 16:02:37 följande:
    Själv har jag precis kommit hem från mvc där jag fick göra ett extra ultraljud idag. Allt såg bra ut!! 11+4 idag och bebben vinkade! Sååå skönt! Reser ju utomlands över helgen och haft lite bruna spottings sista veckan så ville veta att allt var ok. Kan andas nu igen!! Kram
    ÅHH! {#emotions_dlg.flower}Solig Varför fick du göra UL?

Jag har kanske börjat backa lite på KUB-beslutet...skulle ju inte göra nåt, men vill så gärna se att Liten lever ännu, hade varit fruktansvärt att få veta på RUL att hen dött i typ v.8-9...men vill ju inte ha några sannolikhetssiffror.. Kan man göra så? Säga ja till NUPP och sedan, väl där säga att vi inte vill veta något resultat??
  • tusa
    Lyckostjärna skrev 2014-03-26 08:39:44 följande:
    Hjälp! Inatt sov jag konstigt och vaknade att jag fick en orgasm i sömnen! Var jättekissnödig imorse! Vet inte om jag hållt mig för länge! Har haft molvärk hela morgonen en jobbig känsla! Nu har jag fått en brun flytning i trosskyddet jag är i vecka 11 nu? Är det kört för mig nu? Är det början på missfall? Ska göra ul på fredag känns som år dit!! Är det någon som har eller haft likadant i vecka 11? Är så orolig nu!!! Varför nu???
    Cool Grattis!!! Flört Bruna flytningar är normalt och vanligt, speciellt i samband med orgasm, det har jag läst om tidigare, så jag skulle inte oroa mig!!

Det med "ofrivillig nattlig orgasm" har jag också läst om. Under ruvartiden snubblade jag in i en sån tråd på ett engelskt typ FL-forum. Det var verkligen fullt med tjejer som skrev om samma sak. Några hade knappt ens haft orgasmer alls i sitt liv innan?! Minns att jag länkade i andra ivf-tråden vi skrev i då. Minns du Jenkis?
  • tusa
    johjen skrev 2014-03-27 10:13:26 följande:
    Hej alla fina!

Vill bara mest säga att jag är så glad över denna tråden! Ni alla är så härliga och kloka och skönt att veta att ni finns. Är inne och läser här flera ggr per dag men inte alltiod jag har tid att skriva något eller vet svar på någon fråga. Men uppskattar er alla enormt då jag i "den vanliga" världen känner mig ganska ensam då nästan alla mina vänninor redan fått barn.

Så tack för att ni finns!

Kram
    {#emotions_dlg.flower} Jag känner precis likadant! Hur gick det med konferansen?
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015