• tusa

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jenkis skrev 2014-03-29 07:53:23 följande:

De vet väl det egentligen, men vad de inte vet är hur det kommer gå framöver. Tycker det är väldigt synd att de talar om sånt här när det bara oroar i onödan. Alltså man kan uttrycka sig på olika sätt. Självklart betyder hjärtaktivitet mest! Efter en snabb sökning får jag fram fler solskenshistorier än att det gått illa, så de är väl dåliga på att mäta helt enkelt. Lycka till på nästa vul!
    Solig
  • tusa
    Mandelmumsa skrev 2014-03-29 18:41:00 följande:
    Tusa, sa de vid ditt vul hur stort embryot var och hur stort det borde varit?
    Ja, de sa längden då, men minns inte siffran, bara att det motsvarade en grav. i v.5, eller tidig v.6. Jag var i v.8..
  • tusa
    Thesse86 skrev 2014-03-29 15:27:21 följande:
    Jag vet inte hur det är på MVC, jag har bara haft kontakt med VC och dit går jag inte igen...detta var dock typ 2 år sedan så jag vet inte om det fortfarande är så.

Vi bor på Forskarvägen ner mot vattnet. Ja okej, men då tror jag att jag vet vart du bor...har varit och ridit mycket med en brukare på mitt förra jobb där i Björsbyn så har promenerat runt ganska så mycket där :) Ja det var inte så långt mellan oss, såg att du har BF i slutet av oktober så vi är ju bara två veckor i från varandra. 

Visst gjorden ni IVF i Umeå? Konstigt att de inte har hört av sig ang ditt UL, men det kanske är normalt? Har för mig att IVF barn kan vara mindre än "vanliga" barn.

Ska kolla in gruppen på facebook :) Tack för tipset!
    Ja, jätte nära BFåxå, kul! Solig
    Då har du ju nära över till Björx, lika bra att gå där då. Ja, en del hästar härikring. Vi hyrde ut stallplatser tills för 2 år sedan. Vilken liten värld Cool

Vi SKA måla om fasaden! Vet att det ser risigt ut nu..Skäms Inne är också långt ifrån färdigt ännu, går sakta, men framåt iaf.

Jo, Umeå. Kanske så att de inte engagerar sig så mycket mer när man plussat..?, men Synderbyn hänvisade mig ju dit. Problemet var ju dock att Sunderbyn inte skickat resultatet till Umeå, men Umeå kanske inte ligger på heller? Tar tag i det där till veckan! 
  • tusa
    Danisen skrev 2014-03-31 14:27:27 följande:

Ja, den kan komma redan mycket tidigare än vad jag är. Jag går in i v.11 på onsdag. Vet folk som fått i v.8 . Jag ska till bm på torsdag så ska prata med henne då. Finns tydligen sånt bälte man kan ha. Är riktigt jobbigt kvittar hur jag sitter ligger eller står så gör det skit ont. Fruktansvärt om det ska vara så hela graviditeten ju. Sen finns akupunktur läste jag. Och träna. Det gör jag redan hos sjukgymnasten. Ska prata med henne med.
    Jag har åxå känningar redan, och blev tipsad om PH-Kalk. Tydligen kan man bli helt symptomfri?! Förvånad Köpte härom dagen, men inte hunnit börja ännu
  • tusa
    Pluttemor skrev 2014-03-31 11:03:53 följande:
    Idag lämnade jag blodprov för KUB som är näst nästa vecka.... börjar bli lite nervöst... 

Jag pratade med BM om att jag kände mig lite nervös och orolig. 

Förra graviditeten gjorde jag 4 VUL/UL innan RUL och det var pga blödningar, men då fick man en slags bekräftelse hela tiden på att det var något som grodde där inne och fick följa utvecklingen... 

Den här gången har jag gjort ett VUL och det var i vecka 7+0, sen har jag inte fått någon ber bekräftelse om ni förstår vad jag menar, det blir nu på KUB, ber jag om! 

Men det e juh så en graviditet ska vara sa BM o skrattade lite, och det är ju sant... man ska ju inte blöda och åka in o göra massa VUL/UL, men det känns bara så nervöst.. 

vad kan man göra för att lindra nervositeten Skäms

Jag försöker tänka positivt och ta en dag i taget.. det är kanske allt man kan göra?..... 

Hoppas alla mår bra och att ni får en bra dag
    Ja, jag tycker ju åxå det är tungt att inte veta om Liten är kvar eller inte...så här var det absolut inte förra gången. Minns ionte att jag alls, en enda gång oroade mig?! Möjligheten att något skulle gå fel fanns bara inte, sedan var han ju inte planerad och kom dessutom ganska olägligt, så hade det blivit mf hade det, med handen på hjärtat, inte varit världens undergång...Obestämd Nu är ju läget helt annorlunda eftersom vi ju inte har en ny chans varje månad längre..

Jag mår ganska bra, och det förstärker ju oron! För 3 dagar sedan började det släppa i brösten, men det är tillbax lite nu idag. Hur är det med era bröst? Är de lika känsliga/ömma ännu eller går det ner?

Ja, allt man kan göra är att utgå från att allt är som det ska, tills motsatsen är bevisad och jag tycker det funkar ganska bra nu sedan VUL iaf...men vill naturligtvis få veta VARJE dag helt säkert ju!! 
  • tusa
    glader skrev 2014-03-31 14:39:22 följande:
    Hej!
    Jag var hos läkaren idag för att kolla lite småblödningar jag haft sedan i torsdags...
    Men till vår stora förvåning och glädje såg vi inte bara ett litet välskapt foster utan även ett litet pickande hjärta!!!
    Allt såg bra ut, vi är i vecka 6+6 och imorgon blir det inskrivning
    {#emotions_dlg.flower}GRATTIS!{#emotions_dlg.flower}
  • tusa
    Danisen skrev 2014-03-31 18:34:44 följande:

Ph-kalk, vad är det och var kan man köpa det? Jag ska fixa ett bälte med tänkte jag. Ska höra med Bm på torsdag. Det gör så ont precis hela tiden oavsett om jag sitter, står, ligger eller går. Desto mer jag går desto mer ont får jag tack för tipset
    Ska leta upp inlägget lite senare, så återkommer!

Jag köpte på hälsokostaffär, men det går beställa på nätet, antagligen billigare
  • tusa
    Thesse86 skrev 2014-03-31 19:50:25 följande:
    Haha ja det finns nästan för mycket måsten här i världen ibland ;)

Ska ju på ultraljud på torsdag, är det VUL eller vanligt? 
    Det blir VUL. 

Ja, mycket måsten...Obestämd, men mindre nu!

Jag har i veckan bestämt att inte ta mer industrijobb nu och nåt annat lär jag ju inte hinna få? Solig Känns bra att ha tagit det beslutet även om jag skulle tycka det var jättetrist om de skulle ringa med nåt kul projekt, men man kan inte få allt och jag vill ha baby!! Baby
  • tusa

Thesse, här är inlägget, har inte ens kollat länken själv, köpte bara ett helt paket, ha, ha Skrattande

För foglossning, testa ph-kalk! En kompis hade illa med första barnet, fick känningar i v 9 med tvåan. Började med ph-kalk och var besvärsfri resten av graviditeten!  Det är helt ofarligt och egentligen borde alla äta det för att kroppen ska må bra! http://www.phbalans.com/pages.asp?PageID=7495

www.phbalans.com
    Med pH-KALK pulver avsyrar du kroppen naturligt och för in syre. PH-kalken kommer från mineralgruvor och hjälper oss att återställa pH-balansen i kroppen.
  • tusa

Ok...bara länken kom med, inte inlägget. En tjej sa iaf att hennes kompis fått känningar i v.9 och började med sånt här, blev symptomfri resen av gravven!

Gällande nässpray så kör jag alltid med Renässans, de andra är inte hälsosamma att hålla på med och som gravid skulle jag absolut bara köra med saltlösning. Menthol varianten är bäst, den öppnar ju upp också.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015