Pluttemor skrev 2014-03-31 11:03:53 följande:
Idag lämnade jag blodprov för KUB som är näst nästa vecka.... börjar bli lite nervöst...
Jag pratade med BM om att jag kände mig lite nervös och orolig.
Förra graviditeten gjorde jag 4 VUL/UL innan RUL och det var pga blödningar, men då fick man en slags bekräftelse hela tiden på att det var något som grodde där inne och fick följa utvecklingen...
Den här gången har jag gjort ett VUL och det var i vecka 7+0, sen har jag inte fått någon ber bekräftelse om ni förstår vad jag menar, det blir nu på KUB, ber jag om!
Men det e juh så en graviditet ska vara sa BM o skrattade lite, och det är ju sant... man ska ju inte blöda och åka in o göra massa VUL/UL, men det känns bara så nervöst..
vad kan man göra för att lindra nervositeten
Jag försöker tänka positivt och ta en dag i taget.. det är kanske allt man kan göra?.....
Hoppas alla mår bra och att ni får en bra dag
Ja, jag tycker ju åxå det är tungt att inte veta om Liten är kvar eller inte...så här var det absolut inte förra gången. Minns ionte att jag alls, en enda gång oroade mig?! Möjligheten att något skulle gå fel fanns bara inte, sedan var han ju inte planerad och kom dessutom ganska olägligt, så hade det blivit mf hade det, med handen på hjärtat, inte varit världens undergång...
Nu är ju läget helt annorlunda eftersom vi ju inte har en ny chans varje månad längre..
Jag mår ganska bra, och det förstärker ju oron! För 3 dagar sedan började det släppa i brösten, men det är tillbax lite nu idag. Hur är det med era bröst? Är de lika känsliga/ömma ännu eller går det ner?
Ja, allt man kan göra är att utgå från att allt är som det ska, tills motsatsen är bevisad och jag tycker det funkar ganska bra nu sedan VUL iaf...men vill naturligtvis få veta VARJE dag helt säkert ju!!