Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Hur gick det idag, Jenkis? Tänker på dig!
Se till att det är KB-terapi du får...
Kram
Hur gick det idag, Jenkis? Tänker på dig!
Se till att det är KB-terapi du får...
Kram
Hej, hej hallå tjejer!
V.17 igår, så det rgår framåt med stormsteg vertkligen, var ju nyss i v.12??
Rul 28e så drar ihop sig mot det med ju trots att det kändes som en evighet dit nyss!
Stort Grattis till Sillavi, Glader, Johjen och Villså för era lyckade UL!!
Jenkis så kul att höra att du snart är på banan igen! Har antideppen börjat verka än?
Retrogirl: Stort grattis till Er och välkommen hit!
Detta är vårt 1a IVF-försök och vi har väntat på denna graviditet i ca 3,5år. Vi har båda var sitt barn sedan tidigare (Freja, 10 och Lukas 14år), men efter några utomkveds så är nu båda mina äggledare förstörda. Har även haft en ofostrig grav tidigare. Vi har BF 29/10.
Gällande bakpulvertestet så gjorde jag det 2ggr för några v sedan och det visade solklart tjej, inte mista lilla bubbla! Detta är ju ET, så då skulle det väl vara pojke, va?
Vi köpte ju doppler och ahr lyssnat 2ggr, men har inte klockat hjärtfrekvensen. Visst är det över 140slag/min som indikerar poke och under, tjej?
Vi får tydligen ärva Eriks systers gamla vagn, så det är löst. Har INGEN aning om vad det är och minns inte alls hur den såg ut heller. Hade inte tänkt köpa vagn nu alls, utan kommer satsa på att bära under första tiden, så trodde vi skulle gå direkt på sittvagn senare, men du dök det ju upp en, så bara att tacka och ta emot!
"Bäbisar äter pengar"?
Nä. Blivande föräldrar kan dock tappa sansen aningens ibland, ha, ha!
Bäbisar kostar nästan ingenting, om man inte vill/har råd, tonåringar däremot...
Ja, tonårs kille+kompisar är inte att leka med, de LÄNSAR skafferi och kylskåp i en sittning!! ...men kläderna räcker längre nu när han inte växer så fort längre, inte just nu iaf...
Här har det äntligen blivit vår igen efter några veckor med snö var och varannan dag! Varit ute och påtat i rabatten hela e.m och kvällen. Har fyllt växthusets nya drivbänkar med rädisor, melongurka, physalis, pumpa och ärtor. Slutit fred med sonen efter 1v krig angående snusningen och så sjungit i kyrkan i morse, så här är det full dag nu och jag ligger i sängen och väntar på att barnen ska gå och lägga sig så jag får sooova!!
Ja, nu är det ingen tvekan längre, gravidmagen är ett faktum, precis som du säger Fia, så är jag inte bara fet längre!!
Vet inte hur mycket jag gått upp. För 2v ca 78kg, så sedan jag fick bäbis i magen är det ca 2-3kg upp. Gick upp 5-6kg bara av hormonerna innan ET, så totalt 8kg?
Stooort Grattis och Hurra för er Jenkis och Storken och era fantastiska nyheter!!
Kram på er
Hejsan hoppsan igen preggos!
Åh, måste verkligen kika in här oftare, har alltid, MASSOR av sidor att gå igenom när jag loggar in!
Hej, välkomna och GRATTIS till er nya och GRATTIS till alla er med lyckade UL
Vi var på vårt RUL idag och det var så klart fantastiskt att se Liten live, viftandes och snurrandes!! Jag har, som jag misstänkte, moderkakan i framvägg, så jag känner nästan ingenting...
Av vad hon kunde se så såg allt ok ut, men hen var lite liten för sin ålder..v17 enl. hennes mätning och vi gick ju in i v.19 idag. Vi har därför fått en ny tid, 16/6 för att göra en till check då hen växt på sig lite och man kan vara ännu säkrare på vad man ser och inte ser. Jag är inte alls orolig, bara glad att vi får kika in där en gång till
I övrigt så har sommaren kommit även hit upp och potatisen åker i jorden i helgen. Fortfarande "arbetssökande" och min Nk-kurs går framåt. Vi fick åxå en perfekt familjebil igår av Eriks farbror: SAAB 9000, med 4 dörrar(!!!) och en massa hästar (tydligen), dessutom var den en fin mörkgrön färg
Hohoo!! Lyckades få in en bild Vårt efterlängtade, älskade Mirakel!!