• Irma01

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hej tjejer!!

Efter att ha varit på BB sedan i onsdags pga havandeskapsförgiftningen fick jag åka hem som sagt på lördag lunch men vi fick åka tillbaka på kvällen då jag blödde lite och vill ha koll. Väl där fick vi stanna och det bestämdes att fortsätta igångsättningen med gelé på söndag morgon. Kl 14 fick jag täta värkar och det visade sig att jag var öppen 4 cm...sedan hanns det inte med mycket mer, vi fick byta rum till en förlossningsrum, jag rekommenderades inte epiduralen pga av mitt tillstånd och förloppet, så jag bestämde mig för att lustgas fick räcka. Kan inte påstå att det inte var jobbigt på många sätt, speciellt det sista då bebben inte riktigt ville komma ut! Men med hjälp och stöd av fantastiska barnmorskor gick det till slut, utan sugklocka, utan bristning, så kom han ut vår lille mirakel Victor, kl 22.13 igår kväll...

Helt overkligt! Nu ligger han fint mellan oss i sin babynest och återhämtar sig

Villsågärna vad kul att du börjar känna att det är på gång!
    Johjen, ja se vad vila kan åstadkomma

Vet någon hur det har gått för Helisa?

Stor kram till er alla!!

• Irma01

Tusen tack för alla grattisar

Välkomna till er nya också (har inte hunnit läsa allt så klart!)

Jenkis, han vägde 3,670 kg och är 52 cm lång...

Kram!

• Irma01

Hej!

Vi mår bra tack villsågärna

Victor har just blivit godkänt av barnläkaren, nu väntar vi bara på mina sista toxprover och vi hoppas kunna åka hem idag.
    Lyckades iaf göra mig av med 4,5 liter vätska sedan igår (!) inte konstigt att mina ben såg ut som trästammar!!
    Skönt att äntligen bli av med katetern också!!

Hoppas ni också mår bra?

Kram!!

• Irma01

Tack alla! Nu är vi snart på väg hem (känns helt galet!)
    För er som har valt BB Stockholm kan jag bara säga grattis! Helt underbar personal och vilket stöd vi har fått hela vägen.

Med tanke på vår scenario kan jag säga att jag har känt mig trygg hela vägen, har fått väldigt bra råd i ovanliga situationer och är bara SÅ nöjd.

Glader, jobbigt att inte veta, håller tummarna att ni får ett besked om 2 veckor.

Nu ska vi åka hem och se hur vardagen fungerar, ska bli SÅ kul och spännande!

Håller er uppdaterade så klart, och är jätte nyfiken på hur det går för er alla.

Stor kram från en lycklig mamma

• Irma01

Hej tjejer!!

När det gäller diskussion om kommunikation kan jag bara hålla med er...
    Min man är överlycklig och väldigt hjälpsam men dock märker jag hur det är svårt för honom att förstå vissa saker...och då kan verkligen irritationen komma fort hos mig trots att jag vet att han absolut inte menar något illa...
    Då försöker jag verkligen säga "jag har varken den vanliga filter eller tålamod för detta just nu. Kan vi vara tydligare och mer koncisa med varandra?"

Just att man märker att vi prioriterar saker olika osv kan ibland vara en påfrestning när hormonerna flyger åt alla håll!!

När han ska börja jobba igen tänker jag precis som vissa av er att han måste få lite sömn också så det är helt OK att han sover ibland i gästrummet då han inte kommer hem helt slut!

Inte lätt allt detta när vi har mest fokuserat på allt innan och knappt velat tro att det skulle gå vägen!

Just nu ligger Victor mot min mage o sover och de känslorna man upplever går bara inte att förklara.
    Är så glad att det är nära för så många av er, det är verkligen den bästa känsla som finns!

Stor kram!!

• Irma01

Sillavi: önskar dig en härlig resa och vill du ha några tips säg till, är ju född o uppvuxen i Paris

• Irma01

God morgon tjejer!

Jenkis, tycker verkligen inte att du skuldbelägga dig själv med maten! Du gör allt du kan för att lillplutten i magen ska må så bra som möjligt och det är det viktigaste! Som du skrev dessutom så kan felmarginalen vara ganska stor, så ingenting är säkert. Stor kram till dig!

När det gäller Victor så går det fint, han äter som en liten varg och i natt fick vi knappt någon sömn då vi tror att han hade gått lite för mycket luft i magen...så vi gick mest rund som två zombies hemma, och jag måste ha ammat minst 4 ggr i natt. Natten innan sov han 4 timmars pass dock, så vi får se om det var tillfälligt.
    Annars är det mesta helt underbart! Han gillar vagnen och att vara ute och är en riktig liten charmtroll (jag är så klart helt objektiv )

Sillavi, några Paris tips, vet inte om det är första gången ni ska dit och vart ni bor men:

Strosa runt om vädret tillåter och du orkar, det är det allra bästa sätt att njuta av stan! Le Quartier Latin är ett måste, att promenera i Luxembourg trädgården, ta nåt att dricka på terrassen på en kaffe Boulevard Saint Germain...
    Sedan är Le Marais en väldigt mysig del också (ligger i fjärde arrdt), Rue des Francs Bourgeois, Place des Vosges osv.
    Att promenera längs Seinen är också en underbar sätt att se stan, stanna vid l'ile de la Cite och ta en glass hos Berthillon.
    Då passerar ni också Notre Dame.
    Om vädret är bra har man naturligtvis ett fantastiskt utsikt från toppen av Eiffel Tornet.

Hoppas det hjälper lite.
    Kram på er alla!!

• Irma01

Tusen tack för tipsen Villsågärna! Victor har nu fått miniform, och pysventil är inhandlade, får vi se om vi får användning för det i natt...
    Just nu ligger han o sover som en prins efter måltid och blöjbyte!

Johjen, jo amningen verkar funka OK. På efterkontrollen hade han bara tappat 160 G och nu ser jag att mjölken ändrar konsistens o färg. Han verkar gilla maten iaf )

Kram!

• Irma01

Apropå bra saker att ha hemma: rekommenderar varmt babynest! Vi använder den jättemycket! I vagnen när vi går ut, hemma när han sover...
    Otroligt praktiskt o väl investerade pengar!

• Irma01

Hej!

Vi mår också fint och verkligen tusen tack för tipsen Villsågärna med dropparna, det gjorde susen och i natt vaknade han bara varje tredje timme, ammade och somnade om. Hann med en blöjbyte också
    Så nu är både maken och jag rätt utvilade och framför allt är det skönt att slippa känslan av maktlöshet som natten innan då han hade magknip lilla hjärtat!

Nu ska vi snart iväg på prommis och rösta.
    Vilken underbar härlig höstdag det är )

Ha en härlig dag tjejer!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015