• Irma01

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Lokattis skrev 2015-01-20 17:54:29 följande:

Idag var vi hos BM igen, och vi fick höra bebisens hjärtljud för första gången. BM tipsade om att spela in ljudet, så det gjorde maken med sin telefon. smile1.gif Jag gillar min BM, men hon är väldigt stressad. Ska börja äta Niferex nu, inte så laddad inför det men vad gör man inte? Nu är det även fullt officiellt på jobbet, känns väldigt skönt!

Underbart! Visst är det helt fantastiskt att höra det ljudet första gången

Niferex är helt OK, jag reagerade iaf inte så mycket på det, det är väldigt individuellt...andra järnpiller har jag mått mycket sämre av.
  • Irma01
    jmt skrev 2015-01-20 18:19:27 följande:

Hej på er, jag hoppar in här och stöttar upp oss gravida. Jag har gjort 4 IVFer landstingsfinansierat och en äggdonation utomlands i Riga. Vi valde att inte vänta i kön för ÄD i Stockhom.

Nu är jag gravid, helt sjukt ch jag kan inte förstå det. "Skyller" fortfarande på att det kan vara medicinerna som gav utslag på grav test och hcg blodprov. Jag ska vara i vecka 7 och skyller även illamåendet på medicinen, helt knäpp.

Finns det någon annan i tråden som är tidigt gravid? Hoppas att ni som fött kan komma med bra tips å råd, har inga frågor just nu men det kommer säkert smile1.gif

Välkommen hit och stort grattis!

Ja, när det väl händer så vågar man knappt tro att det är sant

När är det dags för VUL eller har du redan gjort den?
  • Irma01
    bullenochgrisen skrev 2015-01-20 18:11:22 följande:

Okej, jag lämnar tråden i fem månader tills jag kanske har mer gemensamt med er :)

Som du ser startades tråden i februari förra året så det är inte så konstigt att vi är många som har fått nu och fortfarande hänger här då som jag skrev tidigare de som gravida nu tyckte att vi skulle vara kvar.

Det finns en hel del gravida här också, så du behöver inte lämna bara för att vi som har fått hänger här också

Många bra tips finns det att få av oss "gamlingar"
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-01-21 06:56:12 följande:

Lilla Lovisa fick en Alvedon igår kväll. Ammade vid 20.00 och somnade. Vaknade 00.30 och ammade lite, somnade och sover fortfarande!!!! Måste snart väcka henne innan mitt bröst spricker! Själv var jag så trött att jag somnade 21.30 igår så jag är pigg nu. Sovit 3+5,5 timme. De kan ju som sagt bli trötta av vaccinet också

Skönt! Vi hade också en bra natt och jag vaknade faktiskt av att ena bröstet behövde nog tömmas lite
    Nu är det frukost och sedan iväg på sats för en till mamma pass, få se om Victor är lika snäll och tyst denna gång eller om han har medlidande för mamma och gråter en skvätt så jag får en paus

Kram
  • Irma01
    johjen skrev 2015-01-21 08:03:08 följande:
    Underbart! Adam sov 21:30 till 01:30 och sen 02 till 07 men hunden väckte mig 04:30! Alltid är det något!
    När det inte är det ena så är det det andra....men vad skönt att du fick lite sömn iaf!

Kram
  • Irma01
    Hoppfulla Fia skrev 2015-01-21 03:35:34 följande:

Olle har sovit från kl 22-0330. Jag har vaknat några gånger av mig sjlv men ändå. Snacka om lyxigt.

Härligt!
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-01-21 07:05:03 följande:

Det där med ljud går lite i perioder här men nåt jag läst ovh som jag tycker stämmer är att det är förändringarna som gör att man vaknar, även som vuxen. Var det tyst då man somnade kan man vakna av ljud och somnar man t ex framför tvn så vaknar man ju om nån stänger av den. Så jag brukar tänka på att ha lite musik på hemma och på dan om vi är inne då söver jag ofta henne i Mamaroon som låter lite som lustgasen på BB Den ihop med lite lugn bakgrundsmusik gör henne inte så ljudkänslig. Är det helt tyst däremot är hon i perioder lätt att väcka och i perioder mer oberörd. Stämmer rätt väl med om hon är i en utvecklingsfas eller inte.

Kan bara hålla med. Har ofta radion eller musik i bakgrunden, så det inte är knäpptyst. Märker också att det mest är förändringar som stör, men som tur är verkar inte Victor vara speciellt överkänslig
  • Irma01
    Jenkis skrev 2015-01-21 08:59:26 följande:
    Vad tycker ni gravida? Skall vi som fått barn, starta en ny tråd eller inte?

Säg bara till, så kan jag lägga upp en länk i trådstarten till den nya tråden, så hittar ni dit sen

Så länge gör jag ingenting och skriver här.

Tror jag har läst de flesta inläggen och styrkekramar till er som behöver!!! Flera av er har det tufft just nu! Hjärta

Kul att läsa att det går framåt för de allra flesta. Både hos er gravida och hos de som fått. Grattis till alla nya, lyckade KUB, RUL. Härligt med skratt o.s.v. hos våra bebisar.

Här är det bra! Mat varannan timme dygnet runt fortfarande, men mer joller och leenden. Lite svårt att få honom att sova just nu generellt, men det går nog över.

Pampers New Baby nr 3 har hittills inte läckt i ryggen! Däremot i benen två gånger, men generellt läcker de minst.
    Roligt att höra från dig Jenkis! Skönt att blöjorna fungerar bättre, hoppas verkligen att du snart kan amma med lite längre mellanrum. 

Kram
  • Irma01

Vilken dag...Kände mig riktigt duktig som åkte och tränade, och Victor tycker det är jättekul att ligga på sin filt och titta på när mamma gör knasiga rörelser

Sedan kom jag hem och efter en snabb lunch så var det dags att aktivera den fyrbenta familjemedlem...Kan säga att en mammapass på Sats är ingenting i jämförelse med en promenad med barnvagn och hund på oplogade vägar! Tur att Buffalon har så bra hjul på fram och bak, åtminstone fastnar man inte, men jag lär få känna att jag lever i morgon....

Tur att det var en bra natt annars hade jag aldrig orkat. Var rätt intressant, Victor somnade runt 19, vaknade 01.30 och ammade, sedan hörde jag att han lät runt 3.30 men han somnade om av sig själv och vaknade igen 05.30 för amning. Det var första gången han somnade om på det sättet. 

Johjen, låter härligt med en tur till stan, hoppas ni har det mysigt

Bullen och grisen, jag skulle inte heller oroa mig speciellt mycket. Jag åt bara varierad mat och extra järn, ingenting annat. 

Kram i snöstormen!

• Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-01-21 16:59:35 följande:
    Vilken härlig dag ni haft smile1.gif Trots snöoväder! Får träningsångest nu!! smile5.gif

Själv har jag varit inne hela dan. Storasyster hemma idag. Var lite hängig imorse så vi tog en tjejmysdag smile1.gif Bakat, badat och lekt med Lovisa idag. Lovisa behöver inte underhållas alls då storasyster är hemma. Då sköter det sig själv smile5.gif Inte ett gnäll från Lovisa idag så hon mår nog rätt bra iaf trots vaccinen igår. Nu är det dags att laga middag!!

Kram
    Haha, inte meningen att ge träningsångest! Tro mig, hade gärna sluppit promenaden men har man hund så spelar inte vädret någon roll, ut måste man

Vad härligt att systrarna umgås och leker <3

Johjen, ja, jag lär gå upp för trappan som en pingvin i morgon...

Nu ska pappan ta över, har styrelsemöte i kväll. Få se hur det går!

Kram
  • Irma01
    Sunlight skrev 2015-01-21 22:00:29 följande:

Jag tycker att ni ska stanna i tråden! Det är lärorikt att läsa om era upplevelser.

Men man kan ju följa båda trådarna????Nu är jag i vecka 30.

Klart ni kan följa båda och ställa frågor om ni har!

Då är det inte långt kvar nu även om det kanske känns så. Njut om du har det bra, de sista veckorna känner man sig rätt otymplig
  • Irma01
    Pluttemor skrev 2015-01-28 15:54:29 följande:

Vet inte om någon ens kommer ihåg mig i tråden! Har haft kapad epost konto och har därför inte kunnat komma in på FL, FB eller mail på väldigt länge, jag var med i början på tråden och blev gravid med en pojke :) Moses kom till världen den 20/10 2014!

Jag har fått den familj jag önskat! Jag tackar GUD varje dag!!!
    Stort grattis!! Välkommen till den nya tråden
  • Irma01
    Bell13 skrev 2015-04-10 20:54:01 följande:
    Har fått tid för igångsättning den 17 april och det var skönt att få ett datum och att veta att han föds senast nästa helg.
    Bell, förstår verkligen att du är less men jag kan säga att det är bättre att det startar av sig självt. Pratar av egen erfarenhet då de satte igång mig på BF-1 då jag hade havandeskapsförgiftning och efter närmare 48 timmar av pinvärkar och ingen sömn hände NADA då kroppen var helt enkelt inte redo. Jag önskar ingen de dagarna kan jag säga...slutade med att jag fick morfin för att äntligen kunna sova.

Ett snitt är en bukoperation med alla risker som finns, så även om du vill träffa din bebis så är det ändå förmodligen bäst att vänta tills han kommer...

Dock tycker jag VERKLIGEN att du ska stå på dig angående UL om du har minsta känsla av att något är fel.

Styrkekramar och håller alla tummar att lillen bestämmer sig snarast för att dyka upp <3.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015