Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Lelle, jag har beställt från Babyplus.nl och allt gick smidigt. Hör av dig om du vill ha mer info!
Lelle, jag har beställt från Babyplus.nl och allt gick smidigt. Hör av dig om du vill ha mer info!
Lelle, glömde också säga att jag har fått flimmer framför ögonen två ggr utan att det var någonting. Passade också på att vila och det försvann.
Kram!
Johjen, så skönt att läsa att allt har gått bra! Kram.
KattaochAnja, håller tummarna att för er. Kram.
Beklagar verkligen KattaochAnja. Kram!
Lelle, det enklaste är faktiskt att maila dem direkt, de svarar fort och på engelska.
Vi köpte en Bugaboo Buffalo, en Maxi Cosi babyskydd och adaptern för 1121 € inkl frakten, och allt gick fint.
Nu har tyvärr kronan försvagats lite mot € sedan Riksbanken sänkt räntan men det är nog fortfarande billigare än hemma.
Stort grattis Längtar, skönt att allt gick bra!!
Grattis o välkommen till alla nya också!
Själv njuter jag av semestern med familjen i Frankrike, idag är det 33 grader och det enda vettiga att göra är att gå simma...Men jag klagar inte! Än så länge mår jag bara fint, förutom lite svullna fötter. Går in i vecka 34 (!) i morgon, helt otroligt hur fort tiden går.
Kram!
Hej Johjen!
Nej, vi åkte bil då vi passar på och hälsar på släktingar på vägen..det har dock gått bra än så länge!
Vecka 30-31 borde vara OK, då är det ju fortfarande 9-10 veckor kvar. Vilket bolag flyger ni med?
Stort grattis till Mrs Cecilia, hoppas Alfred blir snart bättre!
Tänker också mycket på förlossningen och den delen nu, när jag är i vecka 34! Funderar mycket på förlossningsbrev och önskemål, men är rätt på det klara med att inte ha en alldeles för detaljerad bild då vi inte alls kan veta hur det kommer att gå...
Håller med er och undviker att lyssna på andras berättelser, då det skapar för det mesta bara extra onödig stress.
Igår passade vi på att handla en del barnkläder på rea (tur att vi inte vet könet annars hade jag lätt köpt alldeles för mycket, det finns så himla mycket söt här...), och när vi kommer hem är det verkligen dags att förberedda rummet lite mer...kan inte riktigt förstå att det inte är mer än max 7 veckor kvar!!!
Kram på er!
Tack villsågärna ) smärtlindring har vi absolut funderat på och jag håller på med förlossningsbrev.
Danisen, ja, jag har fått en enda mörk rand och lite mer hår än vanligt på magen, men nu syns det mindre när man är lite brun
Kram på er!
Hej tjejer!
Jenkis, strunt i alla kommentarer om vikten och fortsätt göra precis det som känns rätt för dig!
Själv går jag in i vecka 35 (!!) i morgon, helt ofattbart...vi är kvar i Frankrike, ska snart sticka till stranden igen (att få simma hör underverk för ryggen och det ju är det bästa då vi har också varmt här). I slutet av veckan påbörjas resan hemåt med många stopp för att hälsa på släkt o vänner.
Idag gick mamma och jag och shoppade så nu behövs det snart en hel resväska för barnkläder (svårt att motstå rea på Petit Bateau
Vilket fint rum det blev Jenkis!
Vi måste verkligen ta tag i den biten när vi kommer hem. Har en rätt klar bild i huvudet och det mesta har vi, det som behövs är ett skötbord och jag lutar åt en från Brio som är en kombinerad skötbord och byrå.
Sedan har maken hittat gamla barntavlor från landet och lite söta saker som har dessutom en historia
Så vi får nog att göra när vi kommer hem! Men det blir ju roligt!!
När det gäller musklerna så har jag inte känt så mycket i benen, men jag har verkligen kunnat promenera mycket (har man hund så måste man ut!) då jag inte har mått dåligt. Magmusklerna är inte vad de var av naturliga skäl men den biten får man ta när tiden är kommen!
Här har vi gått en hel del på stranden och upp o ner på sanddyner och det har funkat bra. Är långsammare än vanligt men det är väl normalt!
Ha en fin dag tjejer!!