• Irma01

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jenkis, lycka till på TUL idag, håller tummarna hårt! Kram

• Irma01
    villsågärna38 skrev 2014-09-30 14:16:45 följande:

Jippie!! Vår barnvagn är klar för leverans från Holland nu!! Iaf en fördel med att hon inte kommit ännu

Klart att Bambi väntade på sin vagn! Solig
  • Irma01

Jenkis, det är inte alls något I landsproblem, och jag förstår verkligen att ni hellre hade velat ha ett klart beslut!

Men det måste ändå kännas lite bättre att veta att kurvan har planats ut.

Villsågärna, är jättenöjd med vagnen! Smidig och enkel att använda, går jättebra att rulla den i skogen dessutom. Liten och tar inte alls mycket plats i bilen. Får toppbetyg av mig än så länge )

• Irma01

Judda, som vsg skrev så beställde vi vår Bugaboo Buffalo från Babyplus.nl, de är väldigt snabba att svara på mail och du får all info du behöver. Bugaboo är ju holländsk och dessutom är VAT lägre där vilket förklarar en del av prisskillnaden.

• Irma01

Judda, vi sparade 4000 totalt, vagnen kostar ungefär 8 000 i Holland (beroende på EUR kursen) och 12 000 här. Inkl regnskydd, ligg o sittvagn, korg.
    Suffletten är toppen!
    Vi köpte adaptern till Maxi cosi stolen som vi också köpte där.

• Irma01

Judda, fördelen är nog att den går att sälja för en rätt bra peng på blocket när du inte behöver den längre då den är så populär!

• Irma01

Lelle 75, vi fick följande pris för vår Buffalo:

1049 €, (silver chassis)
    Parcel cost 40 €
    Discount: 160€

Total att betala blev alltså 929 €.

• Irma01
    johjen skrev 2014-10-01 07:50:58 följande:

Jenkis - bra att kurvan planat ut! Stå på er och få dem att lyssna på er. Det är din kropp och ert barn.

Vi köpte vår buffalo i butik här i Sverige och fick betala 11 500 kr inkl att de monterade den och gjorde en grundlig genomgång av själva vagnen och tillbehören och hur man går tillväga för att utöka garantin mm. Kan vara bra att ha som jämförelse.

Själv har jag de senaste dagarna haft dålig mage. Får ont i magen och måste gå på toa flera ggr, särskilt på förmiddagen. Igår kväll hade jag ont hela kvällen och svårt att veta vilken mage det gäller . Läser att det kan vara kroppen som förbereder sig för förlossningen genom att tömma tarmen men att det ska göra ont då har jag inte läst? Någon som känner till detta?

Idag ska jag försöka ta mig till gbg och luncha med en mammaledig kompis, ska bli jättekul att få komma ut lite! Kommer inte orka köra hela vägen utan tar pendeltåget efter halva sträckan. Dock får BB väskan ligga i bilen och sambon kan hämta mig om det händer något. Man får ha en plan B helt klart!

Låter onekligen som om kroppen förbereder sig

Härligt med en utflykt, det kan man behöva de sista dagarna, att tänka på annat...

När det gäller Buffalo så är garantin densamma, vi har också fått information om hur man utökar denfrån 2 till 3 år, så där är det ingen skillnad. 
    Bugaboo.com finns det massvis med små filmer som visar alla funktioner vagnen har (tycker dock själv att den är så enkel så jag har inte tittat på allt) och hur man använder den, väldigt väl gjorda.

Judda, nu hade vi en EUR kurs som låg runt 9,00 så det blev en ganska stor skillnad, ännu mer då adaptern och Maxi Cosi babykydd också var lite billigare....
  • Irma01
    lelle75 skrev 2014-10-01 09:29:58 följande:
    Då fick du samma pris som mig, men vad lustigt att kostnaden att betala blir mindre. Är det ngn som vet vad det är som dras av?
    Skulle tro att det är den rabatten de kan ge. Jag tror att det är för att de köper rätt stora partier då de exporterar också till USA, så de kan få bättre rabatt från Bugaboo än svenska butiker som köper en mindre mängd.
  • Irma01
    johjen skrev 2014-10-01 09:22:57 följande:
    Haft lite noja för att man ska bajsa på sig under förlossningen men som min mage beter sig nu kommer den vara tom till dess! Är säkert så som du säger, magen större och trycker på tarmarna som får mera fart. När jag tänker efter så har det varit fart på magen sedan någon vecka tillbaka men bara de senaste dagarna det gjort ont. Annars är det lugnt med övriga krämpor nu. Fått tillbaka lite av min kondition också nu när jag kunnat gå mer med hunden igen. Hur mår du idag?

Kram
    Johjen, hade samma noja, och visst hände det (pyttelite dock), och jag lovar, man bryr sig inte direkt där och då, och BM har sett det mesta!!

Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015