Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Jenkis, lycka till på TUL idag, håller tummarna hårt! Kram
Jenkis, lycka till på TUL idag, håller tummarna hårt! Kram
Jippie!! Vår barnvagn är klar för leverans från Holland nu!! Iaf en fördel med att hon inte kommit ännu
Jenkis, det är inte alls något I landsproblem, och jag förstår verkligen att ni hellre hade velat ha ett klart beslut!
Men det måste ändå kännas lite bättre att veta att kurvan har planats ut.
Villsågärna, är jättenöjd med vagnen! Smidig och enkel att använda, går jättebra att rulla den i skogen dessutom. Liten och tar inte alls mycket plats i bilen. Får toppbetyg av mig än så länge )
Judda, som vsg skrev så beställde vi vår Bugaboo Buffalo från Babyplus.nl, de är väldigt snabba att svara på mail och du får all info du behöver. Bugaboo är ju holländsk och dessutom är VAT lägre där vilket förklarar en del av prisskillnaden.
Judda, vi sparade 4000 totalt, vagnen kostar ungefär 8 000 i Holland (beroende på EUR kursen) och 12 000 här. Inkl regnskydd, ligg o sittvagn, korg.
Suffletten är toppen!
Vi köpte adaptern till Maxi cosi stolen som vi också köpte där.
Judda, fördelen är nog att den går att sälja för en rätt bra peng på blocket när du inte behöver den längre då den är så populär!
Lelle 75, vi fick följande pris för vår Buffalo:
1049 €, (silver chassis)
Parcel cost 40 €
Discount: 160€
Total att betala blev alltså 929 €.
Jenkis - bra att kurvan planat ut! Stå på er och få dem att lyssna på er. Det är din kropp och ert barn.
Vi köpte vår buffalo i butik här i Sverige och fick betala 11 500 kr inkl att de monterade den och gjorde en grundlig genomgång av själva vagnen och tillbehören och hur man går tillväga för att utöka garantin mm. Kan vara bra att ha som jämförelse.
Själv har jag de senaste dagarna haft dålig mage. Får ont i magen och måste gå på toa flera ggr, särskilt på förmiddagen. Igår kväll hade jag ont hela kvällen och svårt att veta vilken mage det gäller . Läser att det kan vara kroppen som förbereder sig för förlossningen genom att tömma tarmen men att det ska göra ont då har jag inte läst? Någon som känner till detta?
Idag ska jag försöka ta mig till gbg och luncha med en mammaledig kompis, ska bli jättekul att få komma ut lite! Kommer inte orka köra hela vägen utan tar pendeltåget efter halva sträckan. Dock får BB väskan ligga i bilen och sambon kan hämta mig om det händer något. Man får ha en plan B helt klart!