• Hoppfulla Fia

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

VSG: Lovisa, jätte fint namn. Haha, jag förstår att du är trött. Har inte varit där själv, men tycker att de flesta av mina vänner gjort liknande resa de första dagarna. Bara att bara ha ett par lugna dagar med mat, sömn å Lovisamys. Blir väldigt bäbissugen när jag läser din inlägg. Kram

• Hoppfulla Fia
    Sillavi skrev 2014-10-16 12:59:17 följande:

Det gick bra och hon var förstående. Sjukskriven 100% en vecka och sen 50% i 3 veckor och därefter uppföljningsmöte med läkaren igen. Inte lätt dock när man jobbar på ett litet företag som dessutom är inom familjen. Man känner skuld och ett ansvar när det blir såhär. Men antar att det är bäst för mig och spec för bebis. Läkaren trodde på förtidsbörd annars! Tack för ert pepp och stöd.

Va bra att du vart sjukskriven. Förstår dina skuldkänslor angående jobbet, jag kände också så då de inte kunde hitta vettiga vikarier. Men du är gravid å har ett litet liv å tänka på så det du gör nu är jätte bra. Jag jobbade 50% länge å det var jätte skönt, så försök å njut. Kram
  • Hoppfulla Fia
    bb2014 skrev 2014-10-16 12:48:17 följande:

RULet gick jättebra! Allt såg fint ut och bebis var väldigt aktiv. Rätt storlek också för v. 18+3.

Och vi fick reda på att vi väntar en dotter!!

Nu firar vi med fik och mys på stan. Är båda två lediga. Svävar lite på moln!

Va härligt! Stort grattis.
  • Hoppfulla Fia

Jenkis: låter som om du kommer få en liten bäbis innan helgen är över tycker jag. Härligt att höra att du låter så lugn och tillfreds.

Själv håller jag på å dö av tristess. Inte min kopp med kaffe å vara hemma hela dagarna, även om det givetvis är skönt att kunna vila etc. Bäbis verkar inte vilja komma ut än på ett tag tyvärr. Längtar massor.

• Hoppfulla Fia
    Danisen skrev 2014-10-20 16:56:19 följande:

Det är vändningsförsök imorgon bitti. Om nu alla prover är bra! Ska ligga med ctg först åsså ta blodprover, sen ska dem väl klämma och känna ge bricanyl o.s.v innan dem ens försöker. Har inga som helst problem med snitt, jag tänker inte föda i säte minsann. Det är jag jätte rädd för. Så går vattnet imorgon blir det akut snitt direkt.

Tack snälla för omtanken .

Kram

Men då. Håller tummar å tår att lillskrutten vänder sig tillrätta igen. Skönt ändå att allt verkar bra med hen. Kram
  • Hoppfulla Fia
    Jenkis skrev 2014-10-22 16:56:25 följande:

Hej!

Vi har fått en son! Kom vid 20-tiden i måndags kväll. Satte igång vid 22:30 i söndags kväll och vid tvåtiden var det tre minuter mellan. Kom in 5:30. Sen gick det bra ett tag på slutet blev det segt. Stod i 10 cm så länge att vi fick kasta in handuken, så nu känns det som att ha skitit ut ett bowlingklot OCH en bukoperation. Skriver mer sen

Åh va roligt å höra från dig. Stort grattis till er alla tre. Underbar beskrivning av förlossningen, haha. Kram
  • Hoppfulla Fia
    Sillavi skrev 2014-10-23 08:21:01 följande:

Jenkins - stort grattis och all lycka till er och lilla sonen. Låter lite kämpigt men skönt att det är över nu. Ser fram emot en beskrivning sen när ni landat lite. Kram

Fick en liten mörk rand förra grav men den försvann, kom väl 25 el ngt. Nu har jag ingen.

Ni som har babynests? Var köpte ni ett och vad betalade ni?

jag ropade in ett jätte fint i ekologiskbomull på Tradera av en tjej som syr själv. Gav 430:-+frakt. Har ju inte använt det än dock, men snart
  • Hoppfulla Fia

Lycka till i morgon Danisen!!! Tänk va spännande att ni i morgon kommer få träffa drar lilla mirakel. Stor kram

• Hoppfulla Fia
    Kelsson1 skrev 2014-10-27 11:58:05 följande:

Jag hade skrivit långt inlägg men då bestämde sig nätverksförbindelsen att säga upp bekantsapen .

Har nu åtminstone varit i kontakt med BM och fick en återbudstid till läkaren imorgon. Verkar inte finnas någon hjälp för mig att få annat än sjukskrivning

Blev så ledsen att jag grät här o tyckte synd om mig själv. Som tur är har jag en så fin chef att hon tog det bra o tröstade mig.

Så jag fortsätter att läsa era inlägg men orkar nog inte kommentera så mycket...

Det är jätte jobbigt att måilla och helt ok att tycka synd om sig själv. Tänk att det är skönt att du blir sjukskriven ett tag och att du inte behöva vara det för alltid. Hoppas du snart mår bättre snart. Försök att ät ofta å lite. För mig funka isglass, sura juicer och mycket kolhydrater bäst. Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015