• Hoppfulla Fia

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Danisen skrev 2014-09-02 04:24:07 följande:

Att sova verkar vara jäkligt överskattat en natt som denna . Behöver verkligen sova, men jag kan inte!! Legat vaken 1h nu...

Vist är det jobbigt. Jag vaknade vid midnatt och somnade om runt 04. Känner mig helt paj. Har svårt att sova på dagarna också.
    johjen skrev 2014-09-02 07:38:59 följande:

Hoppfulla Fia.- då verkar vi vara några i tråden som har samma namn! Födda 1976 till 1980 då kanske? Jenny/Jennie var ju ganska populära namn då!

Konstig att hyresvärden inte låter er måla! Vad har han för anledning till det? När jag flyttade in i min gamla lägenhet fick jag ett rum tapetserat sen målade jag själv resten, tro inte ens jag frågade värden då. Hade också härliga 90 tals tapeter men målade över dem med äggskalsvitt och det blev så mycket bättre att de inte kunde säga ngt om det.

Förstår dig när det gäller sömnen! Inga problem med att somna men vaknar 2-3 ggr varje natt för att kissa och då kan det vara svårt att somna om. Ibland får jag lägga mig i soffan en stund och läsa lite så jag blir trött igen. Kanske kan du vila någon gång på dagen?

Vi verkar ha fått en rätt konstig hyresvärd. Han ska skicka hit en målare som ska bestämma kvalitén på de skimrande tapeterna och om vi ska göra något så måste vi hålla samma standard och så får vi bekosta allt själva. Så jag tror att vi Max tar ett rum. Känns inte ok att lägga flera tusen kronor och en massa arbetstimmar när vi bara hyr å vet att vi inte kommer bli kvar i mer än max tre år. Det vore en helt annan sak att slänga upp lite färg, men att trivs tapet, bredspackla å sen sätta upp tapeter för flera hinder spänn rullen. Bara acceptera och byta stil till "von/af godsägarfru àla 1993". Hahaha
  • Hoppfulla Fia
    johjen skrev 2014-09-02 19:53:10 följande:

Varit hos min bm i eftermiddags. Både hon, min sambo och jag, efter en del prat, är överens om att jag mår bäst av att vara sjukskriven tills det var dags att gå på föräldraledighet vilket var planerat till 26 sep. Hon skulle ringa min sjukskrivande läkare och se om hon inte kunde förlänga min sjukskrivning till 26 september om inte det går så kommer jag ändå inte gå tillbaka till jobbet. Min sambo vill absolut inte detta då han ser hur det påverkar mig och vi har pratat igenom detta och klarar det ekonomiskt även om jag inte får sjukpenning de sista veckorna. Hade inte tänkt ta ut några f-dagar förrän lillen är född men vi får väl se. Hälsan är ju viktigare än pengar!

Annars såg allt bra ut, bra järn och socketvärde, bra blodtryck, SFkurvan ligger strax över normal kurvan men inte på översta och inget utslag på urinen. Det enda som stör mig är att föräldrautbildningen inte börjar förrän nästa vecka och det finns ingen annan grupp som vi kan hoppa in i. Hoppas vi hinner gå på första tillfället i allafall!

Det låter bra att du stannar hemma. Ska hålla tummarna för att du blir sjukskriven, för det underlättar ju livet trots allt. Hoppas du kommer må lite bättre nu framöver. Stor kram
  • Hoppfulla Fia

Tack för alla som engagerat sig i mina tapetproblem. Ja, helmysko hyresvärd men nu är det som det är. Vi kommer tapetsera om ett av rummen å skita i resten. Vi får helt enkelt fynda gamla, stora, mörbetsade ekmöbler, hihihi. Köpa ny Lgh/hus blir det sen när jag hittar nytt jobb. Måste tillägga att jag för övrigt trivs jätte bra i lägenheten å området. Nu jävlar ska jag försöka sova i natt. Kram på er!

• Hoppfulla Fia
    glader skrev 2014-10-02 14:27:39 följande:

Nån som har tips om skötväska?? Något man ska tänka på? De kan ju vara hur billiga/dyra som helst i princip...

Jag undrar samma sak. Jag har en kronanvagn och är på jakt efter en skötväska som inte hänger ner så långt. Stör ihjäl mig när man ska dra vagnar och benen hela tiden slår i väskan... Någon som har några bra tips, för som det känns nu får det nästan bli ryggsäck eller så får jag packa under vagnen?
  • Hoppfulla Fia
    villsågärna38 skrev 2014-10-02 15:17:49 följande:

Nu kom vår barnvagn!! Hemleverans med DHL, lyxigt Låg och vilade på soffan när det ringde på dörren. Hade världens sammandragning och när jag ställde mig upp så kissade jag på mig (inte jättemkt men ändå.) Fräscht!! Hände aldrig förra gången men då fixerades ju huvudet inte förrän på BB så inget som tryckte lika mkt på blåsan då antar jag.

skönt att höra att fler läcker.... Jag pinkade på mig både i går och alldeles nyss. Känns så där kul
  • Hoppfulla Fia

Danisen: tack för tipset. Jag hytter inte heller väskan hos lekmer, men du kanske kan länka till en liknande modell?

Villsågärna: såg att det verkar vara på g. Hoppas det kommer igång ordentligt snart så att det snart blir bäbis

• Hoppfulla Fia

Grattis Mollie! Läst ditt inlägg för min man å han fick tårar i ögonen å sa: kommer du ihåg känslan. Ha en underbar helg å njut varje sekund.

Har köpt en skötväska idag. ToGo, liten å praktiskt å jag slår inte i benen när jag kör vagnen. Lycka!!

En fråga. Hur ställer er ni som också börjar närma er BF till att umgås med folk med förkylning, halsont etc?? Känner att jag vill va frisk underförlossningen men vet inte hur nojig man behöver vara...

Ha en mysig helg allihopa!!

• Hoppfulla Fia
    Jenkis skrev 2014-10-04 09:50:10 följande:

Nu brudar så smäller det!

Ni som har gått 37 fullgångna veckor kommer att föda mellan 6/10 och 10/10. Bara så ni vet!

Alla andra får vänta till 4/11-8/11 och 4/12-8/12

Helt generaliserat på myten om fullmånens inverkan. Hi, hi.

Så nästa vecka börjar babyboomen här i tråden

Som sagt en myt, det enda som är sant är att förekomsten av Braxton-Hicks-värkar är större runt fullmåne och att vattnet lättare går läste jag i någon studie.

Men jag ska ju ha den 28/10 och orkar inte vänta... Ja, ja jag har trott på den 6/11 så då blir det väl så trotts allt. Jag klara mig vist inte från att bli förkyld så det känns rätt ok att jag har lite tid på mig att bli frisk. Skulle inte vilja föda med feberkänning, halsont och snorig näsa...
  • Hoppfulla Fia
    villsågärna38 skrev 2014-10-04 15:50:31 följande:

Usch, här hemma har frustrationen börjat ta ut sin rätt!! Härdsmälta med maken idag Vi är båda så less på att vänta nu och liksom vara i beredskap för förlossningen. Vi har ju varit det i snart 4 veckor pga att dottern föddes för tidigt. Jag har småont och är hormonell och allmänt trött. Vi har en 2,5 åring som pockar på uppmärksamhet och som kräver mkt (det heter ju inte "Terrible twos" på engelska utan anledning) och samtidigt orkar jag inte som vanligt. Båda sover dåligt emellanåt och det är svårt att få tid för varandra. Ingen bra dag idag helt enkelt och den gick ut över den andre. Ingens fel egentligen bara så trist när det blir så när man egentligen bara är trött och lite ledsen och vill ha en kram innerst inne fast istället så blir det pannkaka och man tar ut sitt på den andre. Jag tycker att det på nåt sätt känns trist att tiden innan Bambi kommer ska vara negativ också. Man vill ju egentligen bara vara uppfylld av glädje och tacksamhet hela tiden och så blir det tvärt om

Klart att det blir så ibland. Helt naturligt med tanke på er situation. Vi har ingen liten sedan tidigare men lyckas ändå gå varandra på nerverna ibland. Hoppas ni får en mysig kväll hur som. Stor kram
  • Hoppfulla Fia
    villsågärna38 skrev 2014-10-04 15:50:31 följande:

Usch, här hemma har frustrationen börjat ta ut sin rätt!! Härdsmälta med maken idag Vi är båda så less på att vänta nu och liksom vara i beredskap för förlossningen. Vi har ju varit det i snart 4 veckor pga att dottern föddes för tidigt. Jag har småont och är hormonell och allmänt trött. Vi har en 2,5 åring som pockar på uppmärksamhet och som kräver mkt (det heter ju inte "Terrible twos" på engelska utan anledning) och samtidigt orkar jag inte som vanligt. Båda sover dåligt emellanåt och det är svårt att få tid för varandra. Ingen bra dag idag helt enkelt och den gick ut över den andre. Ingens fel egentligen bara så trist när det blir så när man egentligen bara är trött och lite ledsen och vill ha en kram innerst inne fast istället så blir det pannkaka och man tar ut sitt på den andre. Jag tycker att det på nåt sätt känns trist att tiden innan Bambi kommer ska vara negativ också. Man vill ju egentligen bara vara uppfylld av glädje och tacksamhet hela tiden och så blir det tvärt om

Klart att det blir så ibland. Helt naturligt med tanke på er situation. Vi har ingen liten sedan tidigare men lyckas ändå gå varandra på nerverna ibland. Hoppas ni får en mysig kväll hur som. Stor kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015