• Hoppfulla Fia

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Olle har sovit jätte bra i natt och bara vaknat till ibland å ammat ca 5-10 min. Tyvärr har inte jag kunnat sova pga av nackspärr och tjafs med min sambo i går kväll som jag låg å älta. Det känns så himla mycket värr när man bråkar nu när Olle är här. Vi är sams igen men absolut inte överens. Nu ammar Olle och sen ska vi gå ut å gå en riktigt lång promis.

I julklapp funderar vi på att köpa en nattlampan med projektor och speldosa. Olle älskarinna mobil och på dagarna är det min barnvakt. Så julklappen blir liksom till oss alla tre.

Hoppas ni går en bra dag allihopa och att solen tittar fram lite grann. Kram

• Hoppfulla Fia

Olle har tagit ett kliv framåt det sista dygnet. Han har sovit hos sin pappa på dagtid och blivit tröstad av honom också. Han har ratat tutten ett par gånger nör jag trott att det varit det han velat ha. Han har sovit ensam vid ett par tillfällen. Jag har alltså ammat och kunnat lägga ber honom och gått å gjort annat Han gnällde inte nör vi klädde på oss och så i morser och var faktiskt inte arg eller ledsen innan jag råkade väcka honom när vi kom hem från promisen. Han är alltid lätttröstad men har tidigare haft väldigt kort stubin. Och nu på em har han legat vaken själv medan jag åt. Helt otroligt. Hoppas det håller i sig!! Å att han inte är sjuk, hihihi

• Hoppfulla Fia

Olle fyllde 6 veckor i går. Hela dan har varit helt fantastisk å jag är så himla impad och stolt över han. Han suttit i babysittern å kollat när jag bakade högsbolimpa och följde med till affären i babybjörnen för första gången. Å inget argt eller ledsamt. Å vi har legat å pratat långa stunder och hans "prat" (han säger awooooo eller ähiii) kommer lättare och han säger samma sak flera gånger efter varandra. Jag började gråta för han var så glad över att vi hade så fin kontakt. Jag är så himla lycklig... Nu sover han på sin pappa bredvid mig å vi har pratat om hur jävla lyckliga vi är och nör jag ringde till honom å berättade att jag var gravid Det samtalet kommer ingen av oss glömma.

• Hoppfulla Fia

VSG: stackars lilla storasyster!!! Kommer själv ihåg hur äckligt det var med flytande penicillin när jag var liten. Hoppas verkligen att det går över efter en kur så hon slipper både öronont och äckelmedicin

Skönt Lovisa dock och att du han en massa smarrig mat å bju på

• Hoppfulla Fia
    Irma01 skrev 2014-12-15 21:37:36 följande:

Underbart!!

Känner också denna enorm glädje när Victor tittar på mig och ler o pratar

Njut! Det är vi verkligen värda.

Kram

johjen skrev 2014-12-15 21:52:47 följande:

Å så härligt! Vi har också haft en rejäl mysstund här hela familjen då vi pratat med Adam och han svarade och skrattade och jollrar. Underbart när man får kontakt på det sättet. ????

Eller hur!!! Super mysigt och vi är verkligen värda varje liten sekund av detta.
  • Hoppfulla Fia

Hej! När ni badar, hur länge badar ni då? Sen undrar jag hur ni gör med temperatur? Vet att man ska ha 37 men Olle bara gnäller och blir ledsen om det inte är lite varmare. Idag var första gången som han inte blev ledsen alls och han var i baljan kanske Max 5 min. Kanske hade funkat längre men jag så att han började bli styrig så jag avbröt å ni ligger han hud mot hud å ammar under handduken

• Hoppfulla Fia
    lelle75 skrev 2014-12-16 15:41:53 följande:

Vet precis hur du känner, samma här, det har hänt ngt sedan igår. Alice är mycket lugnare och kan sova själv i nestet, helt underbart. Har börjat ge lite ersättning och kanske var hon lite hungrig innan. 

Härligt. Bara passa på att njuta. vist är det skönt med lite mera frihet. Kram
  • Hoppfulla Fia
    Danisen skrev 2014-12-16 23:25:40 följande:

Ber om ursäkt i förväg

Jag avskyr verkligen att amma i sängen, sittandes. Alla kuddar kasar, inget är bekvämt, kroppen värker så jag kreverar snart!! Gaaah...!!! Hon somnar dessutom bara där inför natten. Ammar nu och har gjort i 1h med ett blöjbyte där emellan. Hoppas att hon somnar snart. Pleeeaaase... så jag slipper sitta mer. Gumpen kommer ju vara rent platt efter all amning!!

Jag förstår dig. Och som glader skrev så det väl självklar att du får gnälla här. Det här inte Facebook dör vi gör söta och präktiga statusuppdateringar. Har inte på någe vis samma smärtproblematik som sig å tom jag får ont av att sitta i sängen å amma så länge. Får hålla på å byta ställning titt dom tätt och röven gör ont eftersom jag hela tiden vill kana ner för att vila axlar å nacke så jag sitter liksom inte på rumpan utan på sacrum. Hoppas du ligger å sover gott nu med lillskruttan. Du är fantastisk dom kämpar på. Tror du att du skulle kunna få hjälp av sjukgymnast och arbetsterapeut från smärt-team eller liknande för att se över hur du "jobbar" mest ergonomiskt? Du har säkert gått i smärtskola eller liknande redan eftersom du har fibro men ibland kan det vara bra att få hjälp att se över hem miljön och de uppgifter du behöver utföra under dagen. Jaja, bara en tanke. Kram
  • Hoppfulla Fia

Någon som har ett bra tips på hur man får i dem D-dropparna? Vi halv sitter och ger på sked och Olle öppnar ok men trycker bort skeden men tungan och det känns som om han har hälften av oljan runt mun...

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015