• Kelsson1

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Bell: stort grattis!

• Kelsson1

Moolie: Men tyckte de inte att du skulle in på undersökning på grund av blödningen? Hade också en morgon så kraftiga flytningar att det rann längs benet, så klarar mig inte utan trosskydd alls.
    När jag väntade dottern var jag inte heller redo för förlossning innan BF och hade väl tur att hon valde att stanna i magen till dess

• Kelsson1

Moolie: Jag har samma problem med en annan tråd, kanske man borde anmäla till FL men har inte orkat. Skönt att allt är bra o färdigt för bebis.

Jag har legat lite högt på SF o var på TUL o då sa de att bebis ligger på +7.7% just nu så jag hoppas också att han inte blir allt för stor innan förlossning.

• Kelsson1

Moolie: Ja BM som mätte sa att bebisars tillväxtkurvor var inte spikrakt upp utan mer som trappstege med hopp upp och så stannar det utav och sedan hoppar det upp igen för att sedan stanna av igen när något annat utvecklas osv.
    Vi får göra sällskap med viktminskningen sen när vi slutat amma , ligger på samma storlek som du när jag inte är gravid

Lokattis: Tänk att det är så nära för dig också

• Kelsson1

Lokattis: Inte då , har inte förberett någonting ännu så jag försöker intala mig att det finns hur mycket tid som helst kvar

• Kelsson1

Moolie: Är väl ofta stängt på klinikerna över jul och sommar?
    Vill fortfarande inte inse att det är nära för oss nu, vill tänka mig att det är långt fram i tiden så att jag kommer att hinna med allt som måste fixas innan bebis är här

lisodan: kramp vid kissande känner jag inte igen, kanske någon annan? Däremot att det spänner i magen vid aktivitet är nog sammandragning, det har jag en hel del av. Det som hjälper är att stanna upp o vila. Har du mycket sammandragningar om dagarna får du nog ta upp det med BM och se om du kanske behöver gå ner i arbetstid eller på annat vis försöka få lite lugnare omkring dig.

• Kelsson1

lisodan: Det är nog antalet sammandragningar och om de gör ont som räknas annars är det nog rätt normalt att få de. Jag har haft de under båda graviditeterna utan att det har gjort något. Tror till och med att jag fick de tidigare än vecka 17 med dottern, den här gången har jag inte ens reflekterat över när de kom

• Kelsson1

Moolie: Kliniken vi gick på hade helt stängt jul och sommar men det är väl olika på olika kliniker som allt annat som rör IVF

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015