• Kelsson1

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Moolie: Håller tummarna att du får hinnsvepning och att kroppen är då redo för förlossning

• Kelsson1

Moolie: Vilken tid ska du in, du har kanske varit inne redan? Nya prov för havandeskapsförgiftning? Menar när du har huvudvärk.

• Kelsson1

Moolie: Fruktansvärt att de ska behandla dig sådär. Jag fick igångsättning med dottern för begynnande havandeskapsförgiftning. Hade rejält med äggvita i urinet men ingen påverkan än på blodtrycket. Blodtrycket började stiga först efter förlossningen. Förstår inte varför de ska hålla på o leka med din hälsa när bebis är färdigbakad! Om du orkar så försök stå på dig och säg att du inte åker hem innan de gör något. Varma kramar!

• Kelsson1

Moolie: Håller tummarna att du får hinnsvepning och att det inte tar allt för många dagar till innan bebis är hos er!

• Kelsson1

Moolie: Varma kramar! Men mitt liv består också av att ligga på soffan o titta på TV o sova o jag har över en månad kvar bebis får gärna titta fram någon vecka tidigare för min del...

• Kelsson1

Moolie: Hittat nya favorit ID (Investigation Discovery, går bra att sova till ljudnivån blir aldrig för hög ) och History HD
    Stackaren, hoppas det går över fort. Men varför måste du ta VAB?

• Kelsson1

Moolie: Men är det någon regel jag inte vet om, måste den som är FL ta ut VAB, kan inte den som jobbar göra det? Jag har verkligen noll koll Vad fort man glömmer, dottern är bara 3,5 o minns verkligen inte alls reglerna kring FL.
    Men om du inte känner dig ok med att ta ut VAB kan du sjukskriva dig i några dagar så kan han ta ut VAB. Kan inte tänka mig att det är meningen att du ska ta ut VAB när du gått över tiden o mår dåligt.

• Kelsson1

Moolie: Hoppas att du får avlastning av bonusarnas mamma och att bebis väljer att titta ut snart!

Lantollan: Som andra skriver så är man inte mindre gravid bara för att symptom saknas. Försök istället att glädja dig åt att inte må illa, jag har mått så illa genom hela min graviditet att det förtagit en hel del av glädjen av att vara gravid. Det är inte roligt att vara så illamående att man går ner i vikt även om man bara ligger ner och inte kan äta någonting. Kan berätta att man är något orolig att allt inte ska vara bra med bebis då.
    Förstår att du är orolig, det var jag också (man kan ha symptom o ändå få MA). Mitt tips är att försöka sysselsätta dig med annat under tiden så går tiden lite fortare. Hitta på något med kompisar som fika, äta ute eller gå på bio, så får du något att se framemot tills tiden gått och du kan andas lite lättare.

• Kelsson1

Sira: Jag har ju varit sjukskriven antingen heltid eller 50% nästan hela graviditeten och på grund av illamåendet har jag inte kunnat vara med dottern nästan alls. Så förstår helt hur du känner dig. Vissa dagar gråter jag för att jag känner mig så värdelös som mamma men man får övertyga sig själv om att det här är bara en kort tid av allas liv och något gott kommer ut i slutändan.

Lisodan: Stort Grattis till lyckat RUL och liten prinsessa!

Lantlollan: Varma kramar, har varit där du är nu. Tillåt dig själv att bryta ihop o vara ledsen så orkar du bättre att kämpa vidare. Er tur kommer!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015