Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Moolie: Ok, bara orolig för dig o vill inte att du tar ut dig nu på slutet, spara krafterna till senare
Moolie: Ok, bara orolig för dig o vill inte att du tar ut dig nu på slutet, spara krafterna till senare
Moolie: Hur gick det hos MVC?
Bell: Nu kan bebis komma snart
Moolie: Du får helt enkelt åka in till antingen MVC eller VC o vägra gå därifrån innan någon tar dig på allvar! Verkligen dålig stil att de hänvisar dig fram o tillbaka, känner igen det där från en tidigare MVC, min nuvarande är super. Så om du har möjlighet så byt MVC till någon där du får den stöd du förtjänar!
Angående cellprov så har jag under båda graviditeterna fått kallelse men i kallelsen har det stått att man inte behöver göra den om man är gravid och har räckt att man ringt numret o berättat varför man inte kommer. Verkar vara olika beroende på vilket landsting man tillhör.
Moolie: Hur är det att byta bara BM då och hoppas att få någon som bryr sig mer?
Moolie: Jobbigt att behöva stå på sig även som gravid, det är då man hade hoppats på lite förståelse.
Moolie: Hoppas att du får bra behandling av din husläkare o får gå hem snart.
Blomflugan: Så spännande med KUB kommer att gå bra men håller tummarna bara för att
Fruhn: Stort Grattis!
Bell: Tänk vad nära du är nu, tyckte att det var bara förra veckan du var helt i början
Bell: Här slår det aldrig fel, mår extra illa varje lördag
Moolie: Varma kramar, som sagt jag satsar helhjärtat på illamåendet...
Bell: Känns lite så. Idag lite bättre som vanligt på söndagar, känns lite tråkigt att få helg bara en dag i veckan (lördag går ju inte räkna då jag mår så fruktansvärt illa).
Blomflugan: Stort Grattis till lyckat KUB! Känner igen mig o kan bara skicka varma kramar. Hur var det, hade du medicin? Om den du har inte fungerar fullt ut kanske det är dags att prova något annat?