Jenkis skrev 2014-08-20 14:13:53 följande:
Kul att du orkar med det och är så positiv trots att det tar på krafterna såklart.
Själv höll jag på att strypa min kompis igår. Att en 2,5-åring går bärsärk är väl en sak, men som förälder får man väl var med och styra upp! Hon är så jäkla flat och kan aldrig säga till på skarpen eller vara konsekvent...
En helt ny sångbok höll på att gå helt i bitar. Hon släppte in dottern i vårt bebisrum med kladdiga händer och mat i munnen, så både tyg och säng blev smutsig. Dessutom tillät hon henne att riva ut allt ur bebisens garderob. Det känns så respektlöst!
Nej, inga ungar kommer över tröskeln här förrän jag har fött och fått ordning på vardagen. Så om ett år är de välkomna igen när jag har en egen huligan
Var i valet och kvalet om jag skulle be om barnfria besök när vi kommer hem från BB och nu är jag övertygad... Fasen vad stressad jag blir av ungar som far runt på det sättet
Dessutom funderar jag på att inte ta emot hembesök alls. Tänker nog åka till min mamma. Hon får fixa med allt praktiskt och den släkt som vill får komma och vi åker när vi tröttnat på folk. Sen gör vi likadant på sambons sida. Hans mamma får rodda.
Förstår dig!! Jag skulle faktiskt ha blivit riktigt arg....jag kan inte heller med den typ av föräldrar, lite respekt kan man ju visa hemma hos andra människor.
Längtar1985 skrev 2014-08-20 14:41:29 följande:
Det går inte att ändra språk till engelska på hemsidan? Hur förstod ni vad dom skrev?
De svarar jättesnabbt på engelska när du mailar dem. Jag pratar i och för sig holländska (min mamma är därifrån), men jag kommunicerade på engelska med dem och det var inget problem alls. Jag kan verkligen varmt rekommendera dem.
Bengalen skrev 2014-08-20 15:19:55 följande:
Sillavi: Vi har inte heller varken börjat planer eller köpa något till den lille ännu. Det enda vi har är ett 3-pack babystrumpor som vi har fått från en vän. Kanske lite väl lite att komma med till BB mitt i vintern. ![](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile5.gif)
Trots att vi har gjort RUL och allt såg bra ut känner jag mig inte redo för några inköp ännu. Jag vågar helt enkelt inte.
Förresten, en kompis sa att Bugaboos vagnar inte var lämpliga om man är lång. Jag är 1,77 så jag funderar på om vi borde sikta in oss på någon annan fabrikant.
Låter märkligt då Bugaboo är holländsk och holländare är längre än genomsnittet...Säker att ni inte glömde att justera den bara? Min man är 1,87 och det funkade fint för honom.
Pluttemor, kul att höra från dig, välkommen tillbaka!
Själv var jag hos BM idag, och hjärtat slog med 135 slag per minut, lillan hade dock inte kommit ner mycket men BM kände en sammandragning (som jag inte ens märkte haha!). Eftersom hon tyckte att SF måttet var densamma som sist ska hon skicka mig på en till TUL men förmodligen är det bara för att det var en kollega till henne som gjorde det sist och det kan skilja sig mellan BM...så inget att oroa sig för.
Sedan sa hon att de tar inte minsta risken med ÄD, och därför kommer de inte heller att låta mig gå längre än 41+0, och det känns faktiskt rätt skönt!
Efteråt var jag en sväng på jobbet och det var så trevligt att umgås lite med kollegorna.
Ska till BM igen nästa onsdag, nu är det veckokontroll som gäller. Känns också bra. Har skickat min födelseplan till henne, hon skulle skicka den vidare till BB Stockholm, så nu känns det som det mesta är förberett som det ska.
Får väl blunda igen så vi inte får veta vad det är nu när det är så nära.
Kram!