• Irma01

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Danisen, försök inte bry dig om dessa dumma (och förmodligen inte alla genomtänkta) kommentarer...och försök undvika att läsa en massa skräckhistorier, det bara stressar dig i onödan.

Tack Villsågärna, mår fint och det blev inget bebis i Dalarnas skogar ). Haft en härlig helg med många skratt och fantastisk natur för att inte tala om vädret!

Alla jag möter tycker att min mage är rätt liten och att jag verkligen ser bra ut, kul att höra då jag mest irriterar mig över mina svullna fötter! (Ja, jag vet att det verkligen inte är mycket besvär egentligen).

Kan inte riktigt förstå att det är mindre än en månad kvar till BF, att vi ska hinna med en begravning innan dess, och att snart förändras livet drastiskt!

Johjen, förstår att det måste vara svårt för din sambo just nu, min man hjälper sin pappa mycket då han förlorade sin fru (den andra, min mans styvmamma som vi tyckte mycket om båda två) och det tar en del energi så klart. Men man väljer inte och timingen är hemskt.
    Bra att ni pratat med varandra och att du förklarar hur du känner.

Kram på er alla!

• Irma01

Lycka till idag Bengalen!

Sillavi, jag förstår känslan...kände mig precis så igår! Kram

• Irma01

Danisen, jag har haft lite kramper då och då, har då spolat kallt vatten på fötterna och det har hjälpt. Sedan har jag fått svullna fötter sista veckorna och bara kommit in i mina joggingskor o converse inte i andra vanliga skor tyvärr...
    Använder strumpor på natten för att få ner svullnaden. Hoppas det blir bättre när temperaturen sjunker också.
    Så visst har det känts en del i fötterna, men det gör inte ont när jag går.

• Irma01

Jenkis, mitt i prick! Förresten så började jag gråta när jag inte fick på mig skorna idag....
    I vecka 37 stämmer de flesta påståenden )

• Irma01

Skönt att allt gick bra Danisen!

Johjen, låter härligt med sovmorgon

Själv är jag riktigt trött på dessa svullna fötter...hade stödstrumpor hela natten och efter frukosten var fötterna lika svullna iaf!
    Börjar smått få panik över vilka skor jag ska kunna ha på mig på begravningen...känns så där att gå in i kyrkan med gympadojor! Men just nu kommer jag inte in i något annat...

Nåväl. Nu är skötbordet o sängen upp i barnrummet, lite senare idag ska vi till Ikea handla några saker, sedan blir det ett besök på Babyland senare i veckan och efter det känns det som att det mesta är på plats!

Kram på er!

• Irma01
    Mandelmumsa skrev 2014-08-13 23:01:13 följande:

Idag gjorde vi KUB. Allt såg bra ut och vi fick risken 1/20 000 vilket förvånade mig med tanke på att jag snart är 36! Men otroligt skönt att allt såg fint ut! Bebben låg dock väldigt stilla hela tiden.

Grattis! 
    Bell13 skrev 2014-08-14 04:49:04 följande:
    Vi kom till restaurangen 19.30 och gick 20.40 :) då var jag helt slut och jag somnade 22.00 hemma.
    Skönt att ni kom ut iaf, men det är inget konstigt med tröttheten, vila ordentligt du!

Själv går jag in i vecka 38 i morgon, ska förberedda väskan, har nu skrivit födelseplan och ska maila den till min BM som jag träffar på onsdag. Är rätt slutkörd jämnt, och det räcker med knappt en aktivitet planerad per dag. Tar gärna en tupplur på eftermiddagen t.e...Vi har nu installerat en kommod, skötbord, spjälsängen, har köpt en babynest, en del kläder, behöver dock köpa lite amnings BH, en badbalja, lite produkter för att sköta hygienen, några filtar, badlakan osv. Babysitter köptes igår på Blocket, nu är det bara en Tripp Trappa stol som saknas tror vi...inte helt lätt att tänka på allt! Har dock känslan att lillan inte kommer för tidigt, hoppas bara jag inte går en hel vecka övertid, vet inte hur jag ska klara av det! (ja, jag vet, lyxbekymmer egentligen). Humöret är rätt upp och ner, grät igår när jag inte fick på mig skorna, börjar få panik när jag inser att mina löpskor är de enda skor jag kommer in i och vad jag ska ha på mig på begravningen om 1,5 vecka...

Idag är dagens aktivitet att gå promenad med hunden, och tro mig, jag kommer att vara slutkörd efter det! Tur att han går på dagis och får sin motion där....

Kram!
  • Irma01
    Jenkis skrev 2014-08-14 11:56:18 följande:
    Löparskor såklart

I värsta fall får du väl köpa ett par helsvarta (löpar)skor. Vad sjutton skall man göra? Du måste ju kunna gå på begravningen och det är väl viktigast
    Bra idé, det får väl bli så! 
    villsågärna38 skrev 2014-08-14 12:34:10 följande:
    Det låter ju som att ni fixat jättemycket nu. Va bra Jag har jättesnygga svarta Reebok gympaskor/sneakers med lite leopard och guld på. Skitsnygga! Skulle funka på en begravning Se om du kan hitta nåt liknande. Stor risk att fötterna är större efter barnet kommit också så du kastar inte pengarna i sjön. Ang tripp-trapp så är det inte nåt ni behöver på länge så känn ingen panik där. Dröjer flera månader innan bebisen kan sitta upp. Och i början så rek jag faktiskt Ikeas barnstol i plast med bricka framför. Kostar runt 100 spänn och absolut bäst när de ska äta själva i början och kladda osv. Men som sagt. Dröjer flera mån dit så ingen panik och bada nyfödd bebis gör man lättast i tvättstället när de är så små så hinner ni inte kan ni köpa baljan lite senare också. Men glöm inte nursing pads (amningsinöägg till bh-n)! När mjölken rinner till så blir det lätt läckage. Bra att ha med redan på BB!! Amningslinnen är också bra, finns fina på Lindex Kram
    Tack för tipsen, ska verkligen ordna "amningskit" under veckan....man vet ju aldrig!
    johjen skrev 2014-08-14 16:43:47 följande:
    Låter som ni har läget under kontroll!! Så spännande att följa dig, ligger ju själv 5 veckor efter ca. Hoppas du och hunden fick en fin promenad. Vår hund är ju på min sambos jobb hela dagarna och han tar morgon och lunchpromenad men kvällspromenaderna försöker jag hänga med på. På semstern hade jag hunden själv några dagar och det funkade. Men visst man blir inte lättare och mindre direkt!
    Kram
    Vi hade en härlig promenad! Han är väldigt snäll och ligger vid mina fötter nu. Tror att han är full medveten om att något är på gång och att matte är inte riktigt sin vanliga jag...;.)

Kram på er!
  • Irma01

Hej tjejer!

Vecka 38 och det går sååå långsamt nu...Idag är jag hel sänkt, tog en liten prommis och det känns lite bättre, men att jag kunde sova så mycket, det visste jag inte! Vi fick våra nya sängar igår och det var som att sova i himmelriket

Bebisen rör sig väldigt annorlunda nu, man märker att det finns väldigt lite utrymme numera i magen. På onsdag är det dags för kontroll hos BM, det blir nog skönt, vill gärna veta att allt är OK. 

Johjen, jag är djup imponerad att du orkade så länge och att dansa dessutom, hatten av! Var själv på fest i lördags, kom vid halv sju och orkade inte mer än till kl tolv....då gick ögonen i kors och det var bara att gå hem (tur att det var hos grannarna!), det var dock väldigt trevligt.

Tycker verkligen synd om er som har foglossning, det låter riktigt jobbigt. Har haft en sådan tur som ej har fått sådana besvär, tyvärr har jag inga bra tips på vad man kan göra, förutom bältet som jag har hört ska hjälpa. Hoppas verkligen det går över och att ni får njuta av er graviditet.

I kväll är det dags för del 1 av förlossningskursen, det ska bli väldigt intressant. Har skrivit på min födelseplan, tänkte dock vänta tills i morgon och se om jag ändrar mig lite efter kursen...

Har börjat att förberedda BB väskan, bättre att ha den klar än att behöva stressa i fall lillan skulle få för sig att komma tidigare, vilket jag inte skulle ha något emot egentligen!
    Det är otroligt hur snabbt det gick från att fortfarande känna sig smidig och pigg till att känna sig otymplig och trött. 

Nåväl, det är väl kroppens sätt att se till att jag får vila inför det som komma skall...

Hoppas ni mår bra där ute. Kram på er!

• Irma01

Tack Sillavi, det var iaf kul att kunna vara med på festen!

Villsågärna, ja vila känns som A och O just nu. Men vad läskigt med rörelserna och så skönt att du åkte och att allt såg bra ut! Viktigt att lyssna på sig själv verkligen.
    Vi är planerade på BB Stockholm, hoppas vi inte blir flyttade när det är dags...

Johjen, det vände faktiskt varade kanske 4-5 dagar sedan. Men som tur är har vi väldigt lite planerat just nu så det är gott om tid för vilan!

Kram!

• Irma01

Låter toppen!! Vad skulle vi göra utan dig?!
    Tack för alla tips verkligen

Kram!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015