Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Jag har jättemycket flytningar, och har haft hela tiden. Hade det sist också. Tror inte du ska oro dig för flytningar så länge de inte är missfärgade/illaluktande!
Jag har jättemycket flytningar, och har haft hela tiden. Hade det sist också. Tror inte du ska oro dig för flytningar så länge de inte är missfärgade/illaluktande!
Jag har också växtvärk från och till - jag väljer att se det som något bra! I vecka 7 hade jag sån kraftig värk att jag trodde jag skulle få missfall vilken sekund dom helst. Som jättekraftig mensvärk..men en vecka senare slog ju hjärtat!
Tror inte det är någon fara, utan snarare bra! Men det är inte lätt att slåss mot hjärnspöken..
Nej så hemskt Mandelmumsa! Så ledsen för er! Måste du vänta in missfall? Vi fick välja och jag valde skrapning dagen efter för att jag ville bli av med alltihop.
Usch så tråkigt! Stor kram, låt dig själv vara ledsen och arg - man behöver det. Till slut orkar man ta tag i det igen, det känns långt borta nu, men tillåt dig själv att sörja först!
Va roligt Tusa - glad för er skull!
Men du har rätt, det blir så konstigt när det är så mycket elände och lycka på en och samma gång. Jag antar att det är det som är livet..
Grattis glader, så roligt att höra!!
Jag har mitt extra-UL imorgon (9+5), är fruktansvärt nervös!!! Tur nog är det 8.00, så vi behöver inte vänta på besked halva dagen!
Glader lägg gärna till dig i veckolistan om du vill? Där står också var alla andra är, vilken vecka och datum för diverse VUL/UL/kub/RUL! :)
Och tack glader! Hoppas du har rätt! :)
Jag tror du har rätt pluttemor, inget och allt är normalt! Hade jättemycket flytningar vid förra graviditeten som slutade med missfall, och läkaren som "tog hand om oss" då sa att det var ett tecken. Men jag har haft precis lika mycket flytningar nu, om inte mer, och känt mig mer gravid med ömma bröst och allt det där. Så jag tror det är olika från grav. till grav...och kvinna till kvinna..
Det gick fantastiskt bra idag! Den sprattlade omkring där inne och hjärtat slog så fint, så fint! :) världens bästa dag! 32 mm, lite större än förväntat vilket gör mig ännu mer nöjd!