• hemljuvahem

IVF under 2014

Hej alla! Får bli ett kort inlägg då jag är till sjöss igen :) Här ruvar vi på och jag tror då dagarna aldrig gått långsammare än såhär!! RD5.

Välkomna alla nya på denna spännande resa i känslornas berg- och dalbana :)

• hemljuvahem
    Supers skrev 2014-06-07 11:44:44 följande:
    Jag är på rd 6 och det har gått relativt bra tills nu...nu börjar det bli segt och neggo tankarna försöker tränga igenom....bara kämpa på.

Kramis

Jag börjar också känna mig mindre "hoppfull" ju mer tiden går...skönt att man inte är ensam om det :) Känner du ngt alls? Just i detta nu har jag lätt mensvärk men annars inget. Ja jättesvullna å känsliga bröst men tror det är pga Lutinus.
  • hemljuvahem
    KattaochAnja skrev 2014-06-07 20:21:17 följande:
    Tredje sprutan vart tagen i dag ... skit jobbigt innan jag lyckas sticka mig .. puussssst .. men kl 18.00 gjorde jag de .. men nu har jag en fråga till er alla som har tagit orgalutran , eller ja flera frågor .. hur kändes de var de värre en gonal-f? vilken tid valde ni eller fick ni en bestämnd tid .. tog ni de samtigit annars som gonal-f .. kramar

Orgalutransprutor var värre än Menopur, nålen var tjockare och därför mer svårstucken. Jag har absolut inga sprutproblem men just Orgalutranen tycker jag var dryg. Upplever att den gav obehag efteråt också...sved ganska mkt.
  • hemljuvahem

Usch.. mensvärk på RD6(7) BIM på onsdag.
    Jag har redan tagit ut mensen i förskott..bara för att göra sorgeprocessen lättare :S

• hemljuvahem
    Supers skrev 2014-06-11 05:02:49 följande:
    Tjuvtestade idag rd 10 och som jag förväntade mig var det negativt inte ens en liiiten liiten uns till ett andra streck. Vet att jag testar nga dar för tidigt men......fortsättning följer nada symptom osv...
    Har testat 2 streck nu 3 dagar i rad men inte velat ta ut segern i förskott..
    Jag har köpt extra känsliga som mäter redan vid 10hcg istället för vanliga 50. Nu är jag lite sådär eftersom jag egentligen har BIM då idag så det borde ju vara starkare... hade absolut inte synts på ett vanligt test.

Vilken RD blir din testdag på?

Vi får aldrig tappa hoppet förrens mensen är ett faktum.. OK
  • hemljuvahem
    Supers skrev 2014-06-11 15:12:49 följande:

Åh du fick ju 2 streck i allafall.... inget sånt för mig. RD 10 idag. ...TD på måndag....vad kör ni för tester? Jag köpte små stickor ifrån testlagret o har Clearblue till TD.
    Mina är somsagt väldigt känsliga som mäter vid 10 istället för 50...så allt kan hända.

Jag har köpt något billigt skit på Tradera.
    Med Testlagrets, CB eller dyligt hade jag inte fått 2.
  • hemljuvahem
    Supers skrev 2014-06-11 15:35:49 följande:

Ok läste att rfsu tester är väldigt känsliga. Haft lite mens liknande symptomer idag :(
    Usch känner mig bara ledsen. ..men men ingen mens än bara vänta.
    Har också haft mensvärk nu i 2-3 dagar, mest kvällstid.
    Kan vara tecken på en livmoder som växer.

Hade så med dottern också, tidigt.

Tror RFSU mäter 25
    KattaochAnja skrev 2014-06-11 15:37:35 följande:
    givk åt helvette på vul suck .. inte till räkligt stora .. den största var 11,5 mm .. och i stället för 112,5 enheter på gonal f ska jag ta 150 . och jag ska ta orga till måndag samma med gonal-f ... :( orkar inge mer snart .. jag mår så dåligt av nålar suck blir så less på min kropp .. nästa vul mån den 16
     De två gånger jag har sprutat fick jag samma besked, inte tillräckligt stora. Fick göra 3ul första gången och sedan avbryta, sprutade totalt 15dgr. Andra gången höjdes dosen från början men behövde ändå fortsätta ytteligare dagar...

Men förstår känslan :S Glöm inte varför du går igenom skiten!

• hemljuvahem
    plopp76 skrev 2014-06-11 19:25:31 följande:
    Hej alla ni fina kämpande kvinnor!

Jag följer era öden lite på avstånd, försöker lära mig mer om er värld. Jag och min sambo har en tid bokad i september för start av distansbehandling. Vi ska göra IVF i Göteborg på Fertilitetscentrum. Utredning gjordes i höstas så vi behöver troligen bara ta lite nya prover och kan sen dra igång.

Lite spännande och lite otäckt på samma gång :)

Det var inga väntetider som det lät. Bara vi drar igång här hemma så skickar läkaren här vidare oss sen dit.

Vi utreddes och inga fel kunde påvisas, fick remiss till IVF i Linköping. Tre veckor innan vår tid i Linköping plussade vi spontant. Jag är 38 år (då 37) så vi har ingen chans till att få det via landstinget längre. Graviditeten togs ifrån oss pga av en infektion i V19, otroligt jobbigt och det har varit en lång väg för att komma tillbaka till vardagen.

Men nu är vi äntligen på banan igen, ägglossningen är igång och vi kommer hinna med 4 försök innan vi drar igång. Ingen av oss har så mycket hopp om att plussa spontant igen... men vi har ju annars vår plan för hösten!

Hoppas dte är ok att jag hänger lite här innan och lär mig mer?

Beklagar det ni varit med om...måste vara så grymt tungt för er <3 Hoppas ni har möjlighet att spontanplussa nu igen! =)

• hemljuvahem

Dem testen jag tagit har visat 2 streck nu 3 dgr i rad...dock har inte styrkan förändrats så jag tror att mitt ägg har fäst och påbörjat sin resa men sedan stannat av...känns lite sorgligt faktiskt.

Men ingen mens ännu...kanske Lutinus som håller den borta.

• hemljuvahem
    Supers skrev 2014-06-12 09:19:13 följande:

Hoppas verkligen inte att det är så :(
    Fy det är verkligen ingen lek...håller tummarna för oss båda!! Kram
    Ja verkligen Supers... ruvningen var verkligen ingen barnlek. Först nu jag känner av att det inte är så "spännande" längre. Om det blir negativt är det liksom som att stupa innan mållinjen känns det som; man har sprungit hela loppet med möten, ultraljud, sprutor, äggplock osv osv

Gooosh vad jag deppar...måste bete mig!
  • hemljuvahem
    Heidi82 skrev 2014-06-12 13:53:13 följande:
    Tänkte bara meddela att hag gjorde äp igår o fick ut 12 ägg (efter 3 mån nedreglering). Har en lätt överstimulering med äggstockar på 10cm o lite vätska i buken.

Idag ringde labb-Lisa: 10 befruktade och 8 av dessa har delat sig som dom ska. Det blir långtidsodling och insättning på Måndag. Hepp!
    Grattis till ett bra plock och långtidsodling :)
    tintinigbg skrev 2014-06-12 14:22:52 följande:
    Hej alla. Jag och min sambo har försökt få barn i snart 2 år. Vi har inte lyckats. Var på utredning i våras och nu till hösten ska vi påbörja ivf. Det känns väldigt nervöst, så om ni har gjort detta förklara gärna hur det går till mm.
    Välkommen till gruppen!
    Jag är dålig på att förklara men hade gärna gjort.
    Var också väldigt förvirrad och så när jag började IVF, allting lossnade väldigt fort :)
    BinniBoo skrev 2014-06-12 17:08:14 följande:
    Ju fler dagar som går desto mer graviditets symptom får jag.. det konstiga är att jag ändå är så pass lugn.. jag har liksom "vetat" från insättningen att jag är gravid.. jag har känt mig 100 procent säker sen dag 1 av någon anledning. Är bara på RD5 så återstår att se om jag nu har rätt eller om det är lutinusen som spökar bara.. undrar hur tidigt man kan se ett plus med CB digital..
    =) Skön känsla

Man borde ju se sig gravid från början faktiskt, det sitter ju redan ett litet "ägg" i livmodern

• hemljuvahem
    KattaochAnja skrev 2014-06-12 17:30:26 följande:

kl är snart 18 .. då är de dags att ta gonal-f och orgalutran .. suck less nu

är de bara jag som känner att de gör F****NG ont i magen efter man har tagit orgalutran

Orgalutran suger... känns liksom inte som något som ska in i kroppen!

KRAM

• hemljuvahem
    KattaochAnja skrev 2014-06-12 18:53:00 följande:

Ligger nu efter att ha tagit de . Och de känns som att något skär ut ur magen .
    Men jisses: SÅ illa? Kanske du borde kontakta stället där du behandlas och fråga dem? Kanske är du allergisk mot någonting i Orgalutranen. Har du kollat bipacken så det inte crashar med någon annan medecin ev. du äter? =/ Låter sådär. På mig sved det ganska illa och jag hade en brännande känsla ett tag...men skär ut magen...ih :S
  • hemljuvahem
    Supers skrev 2014-06-13 06:27:52 följande:
    Jahapp bara konstatera att det gick åt helvette även denna gång :( Minus på den extra känsliga stickan ock kommer lite blod när jag för upp lutinuset. Så less, arg , besviken i nästan 3 år har vi försökt nu 2 ET och 2 FET. .....hoppet om ett barn börjar tyvärr ta slut känns som lika bra att inse att det aldrig kommer bli ett barn.
    Blääää!
    ÅH NEJ!

:(

*massa kramar*
  • hemljuvahem

Jag tror på det nu...plusset!
    Jag har prövat både med eftermiddagsurin och andra test (Testlagret) och fick starka streck 1h efter toalettbesök.

Igår kom även en räkning hem 4kk för att förvara våra eskimåer/år. Sedan tillkommer upptiningsavgift samt insättningsavgift. Det är inte billigt med IVF inte.

• hemljuvahem
    Supers skrev 2014-06-14 14:10:51 följande:

Grattis :)
    Tack så mkt -<-@
    Hur går det för dig mitt i allt?
  • hemljuvahem
    knaestoot skrev 2014-06-28 19:53:45 följande:

Mandelmumsa: vi har bara fått missfall när vi kunde bli gravida på egen hand... Och nu när vi måste köra IVF får vi också missfall..

Så himla tråkigt, men nu har vi iaf landat lite... Hela gårdagen gick åt till att gråta och trösta om vart annat... Men det är alltid mörkast före gryningen!

Stort tack till alla för allt stöd! Det hjälper nåt otroligt, även om vi egentligen är främlingar.. Främlingar med samma vardag, tack!

Massa kramar till dig /er. Läste din känslokalla text igår och blev så berörd! :/ Så j*via orättvist allting är jämt egentligen! Kram återigen
  • hemljuvahem

Åhå

Känslosamma ju..autocorrect! Suck

hemljuvahem skrev 2014-06-28 22:07:29 följande:

Massa kramar till dig /er. Läste din känslokalla text igår och blev så berörd! :/ Så j*via orättvist allting är jämt egentligen! Kram återigen

Svar på tråden IVF under 2014