• hemljuvahem

IVF under 2014

Då har vi kommit hem från ÄP

Bad om att "slippa" morfinet så fick köra au natural och det gick relativt bra :)
    Det mest chockartade beskedet kom vid resultatet...19ägg!!! Say what!
    Hade hoppats på 2-3 åtminstone, max 6.

Körde bil hem, tyckte allt gick bra.
    Behöver vara klar i skallen då jag ska ta hand om min 4-åring ensam. (sambo åker till jobb i Oslo)

Nu är jag öm som en värre ägglossning och aningen svårt att sitta rakt, lite snett går fint.

Kommer ju en aningen jobbig fas nu...blir det befruktat (?)

• hemljuvahem
    BinniBoo skrev 2014-05-28 16:44:04 följande:
    Hm.. jag frågade vid nybesöket om man fick avstå morfinet (då kanyl i armen är det värsta jag vet!) och det fick man inte sa hon.. kanske ska fråga läkaren igen när det är dags för äggplock..
    Ja kanylen satte dem ju in vilket som på mig  (ifall att jag skulle behöva ändå så var det lättillgängligt) Men fråga om du kan slippa (?) Fick en extra lokalbedövning någonstans i nedre regionen istället.
    Supers skrev 2014-05-28 17:03:42 följande:

Vilken utdelning. Hoppas alla blir befruktade nu. På fredag smäller det för oss.
    Nä jag ska då ha morfin...gjorde så jävla ont sist :/ Är det insättning på fredag?
    Ja verkligen, är så förvånad då det verkade bli 7-8 på VULet vi hade i måndags.
    Hoppas några blir befruktade fint, eftersom vi gör ICSI undrar jag om det är lättare för äggen att bli befruktade och samma chans till delning.

Japp nu fredag blir jag gravid förhoppningsvis ^^

Lycka till du med Supers, be om extra dos morfin om du behöver, be dem ösa på!

• hemljuvahem
    BinniBoo skrev 2014-05-28 21:03:08 följande:

Happ.. då slipper jag nog inte kanylen i alla fall.. Får fixa det ändå. Jag var hos tandläkaren idag och drog ut en visdomstand som gick av i förrgår.. kände att jag ville få väck den innan man eventuellt blir gravid då jag inte vet hur det är med bedövningen när man är gravid.. Så lyckades få tag i en akuttid efter många samtal. Men är chockad över hur bra det gick då jag fick sån panikångest sist jag drog en visdomstand. Nu känns det som att jag klarar allt. Är ju riktigt nålrädd men har lyckats ta gonalfen på första försöket varje dag och har idag lyckats hålla mig relativt lugn hos tandläkaren trots bedövningsspruta i munnen. 

Mycket som händer på fredag.. Jag har ultraljud, Supers äggplock och hemljuvahem insättning :)

Förresten Supers.. fick du lämna blodprov under ultraljudet? Var det isf bägge gångerna?

Jag tror motgångar gör en starkare :) Känns det inte bra på ett sätt att du känner dig starkare/tryggare i dig sjäv nu än vad du kunde göra innan?

=) Lycka till på ultraljudet BinniBoo
  • hemljuvahem
    Sillavi skrev 2014-05-29 07:14:01 följande:
    Woaw hemljuvahem smile1.gif vilket resultat. Verkligen kul när det är åt det hållet. Stort grattis, nu har ni kommit en stor bit påväg. Så dom har i förväg bestämt 3 dgrs odling? Håller tummen nu för dom små.

Supers - lycka till på fredag, nu måste d vara eran tur.
    Japp, dem verkar ha det som standard på Nordic. Jag tror dem ändrar först när man ber om det eller om man kanske fått flera missfall på 3-dagars; Att man då prövar på en blastocyst.

Lutinusfråga Nu vet jag inte hur många av dem som anvät lutinus som är kvar i tråden men även dem som inte kommit så långt bör det intressera. I själva Lutinusbipacken så står deet att man ska använda 30dagar efter graviditet bekräfats. Jag har fått Lutinus för totalt 21dagar och då blir det ju ungefär bara 10dgr efte att graviditet bekräftats (förhoppningsvis).

Känns lite...och jag vågar inte riskera något

Hur länge kommer ni ta? Vad säger era kliniker?
    :)
  • hemljuvahem
    ET86 skrev 2014-05-29 10:27:15 följande:
    Jag tog endast lutinus i 21dagar. Som jag fattar brukar dom ge längre tid ifall man gjort flera IVF och inte fått något bra resultat vid upprepade MF. Lycka till!
    linnea83 skrev 2014-05-29 11:03:35 följande:
    Jag slutade med lutinus på testdagen enligt Nordic..

www.nattstad.se/drommenomettbarn

Det är ju inte en jättedyr medicin så man borde ju köra 2-3v till tycker jag.

Kollar din blogg ibland linnea83, spännande! :)

• hemljuvahem

Nej och ändå ja

Blir ingen återföring för mig imorgon, dem ville odla äggen vidare till måndagen.
    Tydligen så hade 13 av 19 blivit befruktade.

Känns bra men samtidigt får jag hoppa jobb igen (min chef blir arg eftersom det blir nästan 2dagar)

• hemljuvahem
    BinniBoo skrev 2014-05-29 22:48:30 följande:
    Usch för orgalutran! Riktigt jobbigt att ta den sprutan då den var betydligt tjockare och svårare att få in.. sen sved det nåt så in i i två timmar efter jag tagit den! Gonalfen har jag inte känt nåt utav.. hoppas allt ser bra ut på ultraljudet i morgon så jag inte behöver ta orgalutranen allt för länge till.. för den gav mig storångest :(
    Ja vad är det för fel på Orgalutran egentligen?

Det verkar dock inte som du är ensam med dina känslor; Jag som verkligen inte är spruträdd eller så tyckte den var rätt obehaglig, varför kunde nålen inte ens designats smalare liksom?

Man får vara glad att man inte tar den livet ut...phuw
  • hemljuvahem

När jag tänker efter är jag lite sné och irriterad idag.

Dem ringer min sambo och spelar in på telefonsvararen (han är på sattelit och kan inte svara) att våran ET blir framskjuten då tills måndag. Mig ringer dem inte.

Idag skulle jag alltså åka och sätta in men har själv inte fått någon info om framflyttningen. Räknar dem blint med att alla lyssnar av sina mobilsvar? Eftersom jag går privat och betalar så hade jag gärna själv fått välja om jag ville långtidsodla eftersom det inte verkar vara standard på Nordic..

BAH.

• hemljuvahem
    Supers skrev 2014-05-30 12:49:20 följande:
    Så då var det klart, gick mkt bättre denna gång. Hade en kvinnlig äggplockerska ;) Lite morfin och lugnade så gick det galant, blev "bara" 8 ägg men nu hoppas vi alla blir befruktade och delar sig fint. Dom tog även och sög ur min chokladcysta eftersom de var tvungen att få tag på blåsan brevid. Är lite öm på höger sida men mår rätt bra ändå. Nu blir det en helg i gbg med hotell o summerburst :) på söndag i insättning. :)
    Haha, känns så konstigt att du som tog ut idag får sätta in på söndag redan och jag som tog ut i onsdags får vänta ända till måndag.. avis; något!
    Skönt att det gick bra idag Supers!

Ska inte på Summerburst utan kör Kentfest imorgon, har en Kentgalen sambo så får hänga med :D
    BinniBoo skrev 2014-05-30 23:24:19 följande:
    Gick inte så jättebra för mig idag.. blir ett nytt ultraljud på tisdag... bläääää. Ville ju slippa dessa sprutor snabbt ju.. var typ bara en på varje sida som var 12 mm resten var små..
    Har också varit där och det suger, man vill liksom bara komma till insättningen =)

• hemljuvahem

Blev ruvare idag; en blasto till mig och 3 till frysen. Fanns några (antal?) ägg som skulle odlas till imorgon för att se om dem gick till frysen med :)

Supers skrev 2014-06-01 15:07:01 följande:
    Så då är jag ruvare ;) Lång väntan idag men tillslut fick vi komma in. 5 st till frysen :) och ett är inne nu. Gud nu hoppas jag verkligen att detta går vägen. ...

Grattis till oss.. nu är det några dagar kvar tills vi blir visare ^^
    maddddan skrev 2014-06-01 06:35:51 följande:

Åååh Kent oxå super sugen sambon å några till ska gå men fortfarande överstimulersd trots går in i v 13 på måndag :/ Vätskan borta men äggstockarna size xxl eller nått så får ju ont av å bara gå å handla... Så fick bli hoppa vågar inte chansa på å kunna stå hela kvällen då resten ville stå :/ Samt nojjig över å bli till putt eller klämd oxå.... Eller få mina fina måste sätta mig ner med huvudet mellan benen svimmanfall där jag även mår sjukt illa :/ klarar inte å stå rätt upp å ner för länge innan som kommer.... Men men säger som jag sagt innan ha så jäkla underbart å njut åt mig med så fortsätter jag ligga på soffan/sängen å njuta åt alla stressade personer där ute som gärna hade bytt med mig vilket sambon påminner mig om när jag klagar på hur uttråkad jag e ;) Bara bita ihop å tänka positivt kub test på onsdag då ska jag få se hen igen hoppas sökte bra då med nervös ju vart mkt dom hänt i kroppen sista 2 v sen jag såg hen senast ;)
    Kanske har frågat förr *virrig* men när ungefär kände du att du blivit överstimulerad?
Svar på tråden IVF under 2014