• hemljuvahem

IVF under 2014

Tack för svaret om Levaxinet hörrni! Nu ska jag fortsätta med Folsyran igen :))

Vi har berättat för våra föräldrar, mina närmsta vänner och syskon. Jag kommer inte gå att flasha om detta alltför mycket eftersom jag inte gjort det när vi försökt på "naturlig väg" helller; Blir så mycket prestationsångest då.. Blir det en graviditet så kommer jag berätta vägen dit efteråt.

• hemljuvahem
    Moolie skrev 2014-02-23 16:08:28 följande:
    Fick mig en kyss av den sedvanliga FamiljeLivs-mobben. :) Har kvar min användare någon dag till sen ses vi ett annat liv! :)

Hoppas det går bra för alla och att 2014 är ert år!

Kram!
    Nej, vad betyder det Moolie? Mobben?

Kram :D
  • hemljuvahem
    Zeke09 skrev 2014-02-23 17:46:48 följande:
    Imorgonär det dags för äggplock igen.. Känns tyngre denna gång än vad jag kände inför förra. Känns nervöst och har tanken att varför skulle det fungera denna gång?
    Jag skickar över lite positiv energi!
    Jag brukar också tänka så negativt jag kan för att inte bli besviken, det är någon sorts självförsvar antar jag.

Lycka Till imorgon nu :)
    Moolie skrev 2014-02-24 08:17:58 följande:
    Jag har varit registrerad på familjeliv flertalet gånger. Men varenda gång så visar familjeliv sin rätta sida och då sticker jag, som vanligt. Men denna gången har jag blivit väldigt engagerad i denna IVF-delen eftersom jag själv går igenom allt detta nu. Men tyvärr tar det för mycket energi. Energi som jag vill lägga på annat.

En mobb är en grupp människor som är emot något eller någon...!

Så kram på dig! 
    Så tråkigt att du känner så =( Förstår delvis vad du menar visserligen!
    MEN om du någonsin kommer tillbaka, hitta oss och säg hej!
    Ha det gott! Kram Kram
    Tiana skrev 2014-02-24 20:00:40 följande:
    Äntligen har jag fått läkartid! Men får vänta två veckor till. Nåja, vad är en bal på slottet...
    Tiden går långsamt ja..sist fick jag vänta 1 månad och nu har jag 1 vecka till tiden kvar! :D Wiho

• hemljuvahem
    zinnia skrev 2014-02-24 21:34:33 följande:
    Hej alla!

Vi betalade för egen fertilitetsutredning maj 2013 i Stockholm. Inga "fel" hittades. Alla test och undersökningar visade att allt var normalt. En remiss skickades till Reproduktionsmedicin i Huddinge.

Jag blev gravid i juni 2013, men det slutade i MA v. 13. :(

Fick regleringen (tant röd) idag och skall genomföra vårt första IVF-försök nu..

Då jag har bra ägganlag så är jag "riskpatient" då jag har lätt för att bli överstimulerad.

Jag är så rädd för att göra äggutplocket då jag inte är särskilt bra på att hantera smärta.. Rynkar på näsan

Lycka till alla!!
    Förstår din rädsla =/

Välkommen hit för ventilation och Lycka till själv =)

Massa Kramar
  • hemljuvahem
    Cyanea så vackert och sorgligt skrivet! Jag kan känna med dig i dina ord och du beskriver känslan så bra. Har hållt min bästa väns barn i famnen hela dagen och hoppats på att hon skulle vara min. Det fina underverket skär mig i själen och nu ska vännen ha en till...så lätt. bara sådär :S Bara att stå ut, ska stå som gudmor på dopet på söndag.

Har varit borta till havs igen, frågorna om syskon haglar ju in varje vecka numer.. berättade faktiskt för en ytlig arbetskamrat att sambon blev steril då jag var så trött på det eviga tjatet; Dock känner jag mig mer pressad och blottad nu eftersom skvallret kommer sprida sig som en löpeld (h*n har en glappig mun)

Imorgon ska vi på sista förberedelsemötet med IVF-läkaren där vi förhoppningsvis får ett kostnadsförslag och ett godkännande om att sätta igång :) Wiho, skönhetssömn
  • hemljuvahem

Välkommen Heidi82 & PlinaB77...å alla som jag ev. missat när jag varit till havs! :)) Vi börjar bli ett gäng nu och det är ju jättekul (samtidigt som det är tråkigt att vi ska behöva göra detta såklart) Men tillsammans kan vi stötta och ge råd. Våra mål är ändå tydliga!!

Nu ska vi snart åka in till Nordic IVF och få slutbeskedet; Blir det behandling eller inte? Är överviktig men första läkaren "godkände" mig med tanke på att jag blev gravid naturligt med denna vikten sist. Känner mig alldeles för vek för att få ett nej idag, orkar det verkligen inte.. vill bara sätta igång NU helst igår!

Solen skiner dock här i Gbg och det känns som våren knackar på, 5+ idag =)

Kram till er alla

• hemljuvahem

OK nu är vi hemma igen!

För det första ville läkaren göra ett UL vilket var något så grymt pinsamt då jag inte rakat benen på en vecka då jag ändå levt sjömansliv *S* Men det kanske är småpotatis. Hon frågade om jag hade problem med hårväxt (PCO-tecken) Men nä, jag har bara sunkat mig lite ^^

Hursom får vi sätta igång med sprutor direkt nästa mens (om en vecka förhoppningsvis) och nu är jag så nervös och förväntansfull. Jag är dock väldigt rädd att göra fel med sprutor och dittan så att allt ska skita sig :S

...oooh

• hemljuvahem
    PlinaB77 skrev 2014-03-04 18:23:26 följande:
    Vårt FET gick bra idag! En liten fin 5 dagars eskimå fick vi tillbaka.
    Och allt ser så bra ut, som det har gjort de senaste 5 försöken!! Fick så många lycka till idag på kliniken, dom känner ju igen oss nu, har ju hängt där ett tag nu! Känns både bra och dåligt ObestämdFlört 

Så den 19 mars har vi testdag. Så ruvare igen för 6:e gången! 

Tiana, hoppas verkligen du få komma igång snart! Så drygt när inte kroppen vill vara med och bete sig som den bruka!! Hoppas på "tant" besök mycket snart!
    Vad roligt =)) Kan tänka mig att varje dag till testdagen måste kännas årslång (?)

Jag är glad att jag inte är det minsta sprut- el. läkarrädd osv MEN jag är så himla virrig så det kändes som att huvudet höll på att poppa av när sköterskan berättade om alla sprutor och hur man blandar ihop sakerna själv ^^
  • hemljuvahem
    zinnia skrev 2014-03-05 20:00:59 följande:
    Bebisfabriken: Jag förstår att du är orolig och att det känns långt bort. Men du vet, tiden går så fort! :) Vi får ta en dag i sänder. Det kommer gå bra!

Supers: Hur gick det?!

hemljuvahem: Eller hur känns det överväldigande med allt? Jag läste instruktionsmanualen och bipackssedeln NOGA innan. Sååå nojjig för att jag skulle göra fel! :)

Primolut88: Så spännande!
    Ja överväldigande är nog ordet, milt sagt!! Satt och dubbelkollade vilka saker nu som skulle in i kylen och vilka jag kunde ha i rumstemp. Vill inte fela med medeciner för 6kk!! Tjingade ju upp i frikort direkt så nu gäller det att passa på med receptbelagda medel :p
  • hemljuvahem

Beroende på hur långt "ägget" redan utväxlats innan man sätter in det i livmodern, borde det inte påverka testdag?

Någon som vet ^^

Svar på tråden IVF under 2014