• Starshaped

IVF under 2014

Speck skrev 2014-08-21 23:25:55 följande:

Star-shaped : vi va på kliniken idag och det bestämdes att vi ska göra långa protokollet denna gång med eftersom det gick bra förra gången. Spraystart är om 11 dagar! Spännande och nervöst på samma gång!

Wii! Härligt! :) gooo fooor it! 11 dagar är inte lång tid alls, spännande!

Håller alla tummar och tår att allt går lika bra denna gång <3
  • Starshaped
    Luthien87 skrev 2014-08-21 22:23:10 följande:

I måndags var jag och min kille på kliniken och planerade vår första IVF-behandling. Väntar nu på att nästa mens skall komma och sen kör vi igång (bör komma runt 5/9). Kommer att köra långa protokollet. Beräknad spraydatum är 26/9 och om allt går som det ska så sätter vi in ett embryo runt v 43

Härligt! Snart dags! Det är en hääääärlig känsla :) håller tummar och tår för er! :)
  • Starshaped
    Nicka skrev 2014-08-23 09:10:46 följande:

Inte så bra.. Åkt på en förkylning med hosta, halsont och feber är precis som om kroppen släppte allt :( idag kör de dessutom i magen "suck" vill bara sova!

Baraviljakramaomochöverrösamedomtanke!
  • Starshaped
    Tjejj skrev 2014-08-23 11:54:48 följande:

Halloj =) Jag hoppar in här och frågar er också (har skrivit i tråden om tolka test också). Jag är på ruvardag 9 med ett tvådagars.

Igår sent på kvällen tjuvtestade jag och fick PLUS tror jag!! Men det var också med ett horisontellt streck som gjorde mig osäker på om testet var felaktigt, typ att det kommit kiss över den där markeringen. Inte så lätt att se alla gånger ju. Kan det ge falskt utslag då? Kontrollstrecket syntes som det skulle.

Testade imorse igen, och blankt den här gången. :( Det där smutsstrecket på testet jag tog igår är borta nu och man ser bara ett fint plus, inte superotydligt heller. VAD betyder detta tror ni?

Haha! Kan man tjuvtesta? :) är vårt första försök detta och tiden fram till testdagen känns som en eeeeeeevighet :) vi har ett tvådagars med, men bara ruvdag 3 än så länge ..

Känner du nån symtom annars? Eller är det för tidigt även för dig? :) Kram!
  • Starshaped
    Mallan82 skrev 2014-08-23 20:10:49 följande:

Hej!

Ni som sprayat med Synarel, kan ni hjälpa mig? Jag tycker att spraydosen som kommer är ganska liten och är lite orolig att flaskan sprayar för lite... jag jämför med en ny vanlig nässpraysflaska. Hur har ni upplevt det, har det kommit mkt vätska som ni känt tydligt eller som för mig, ganska svagt och knappt kännbar vätska?

Hopps nån kan hjälpa mig! Tack på förhand!!

Har du "sprutat igång" den? Innan man börjar använda den ska man spraya 5-6 ggr i luften. Annars kontakta de som skrivit ut den, och berätta. Så får de skriva ut ny :)
  • Starshaped

Någon mer än jag som "ruvar" och använder Lutinius-vaginaltabletter?

Har så ömma bröst till och från, är det pga sprutorna tidigare eller tablettena jag tar nu?

Är bara på ruvdag 3...

• Starshaped
    Moolie skrev 2014-08-24 07:49:50 följande:

Det är pga båda! Jag hade OTROLIGT mycket känningar! Mer än normalt eftersom man inte ska känna sig gravid SÅ tidigt.

Skönt att höra att inte bara jag upplevt detta :) Tackkram! :)
  • Starshaped
    tungmetall skrev 2014-08-23 22:46:05 följande:

Lutinus gjorde att jag fick massa gravidsymtom. Mådde illa, humöret vi upp och ner och var svullen. Så det är nog det du känner än så länge.

Idag fick jag känna av humöret också! :) skönt att höra att det kan vara såhär av Lutinus.. Letar ju såklart efter alla tecken man kan, att vi har lyckats! :)
  • Starshaped
    Cyanea skrev 2014-08-25 11:36:27 följande:

Rent hormonellt är du ju gravid, så det är klart att kroppen känner av det ;) Lutinus är ju samma hormon som du skulle fått vid en naturlig graviditet. Det vi ruvare väntar på är väl snarare om graviditeten håller eller inte. Jag menar, embryot finns där, hormonerna finns där...! 

Vet det finns ett litet embryo där, men samtidigt är det lite svårt att greppa :) men du har så rätt, har man gjort IVF så är man ju faktiskt gravid, och sen är det upp till kroppen att bestämma om det blir en fullgången graviditet. Men ändå, det känns overkligt :)
  • Starshaped
    Cyanea skrev 2014-08-25 19:14:40 följande:

Visst gör det. På ett skrämmande, underbart, obehagligt, magiskt och frustrerande sätt ;) Ibland tänker jag på det som "vårt första riktiga försök", vilket är lite puckat... Som att man inte redan känner pressen ;) 

Haha! Vi tänker precis likadant här, efter så många månader, ja år med den där jävla mensen som kom gång på gång trots alla försök. Så är det här ju vårt första riktiga försök. Embryot är redan där det ska vara, och nu kan vi bara hoppas det "hänger" kvar där! :)

Vilken ruvdag är du/ni på? :) Kram!
Svar på tråden IVF under 2014