• Starshaped

IVF under 2014

Lokattis skrev 2014-09-03 20:12:22 följande:

Jag har berättat som det är och får jättebra stöd av min chef. Han tycker att det är helt okej att jag jobbar hemifrån ibland, eller tar kompledigt om jag blir trött. Han var även superbra i somras när jag blev sjukskriven (min mamma gick oväntat bort och en dryg månad därefter fick jag missfall i v12, världen föll samman ett tag där)...

Håll i den chefen håååårt!

Och styrkekramar till dig! Blir ledsen av att höra och beklagar din mammas bortgång och missfallet. Vilken kämpare du är! <3
  • Starshaped

Faaaan, har som mensvärk som kommer och går. Är livrädd att det är mensen som är på G!

Även fast jag inte brukar ha mensvärk innan mensen kommer.

Har hört det kan vara "växtvärk" med.. Men oroar mig ändå.

Vill sååååå gärna att vi ska ha lyckats!

Någon som haft denna värk och ändå plussat?

Och på vilken ruvdag plussa ni?

• Starshaped
    Moolie skrev 2014-09-04 20:58:14 följande:

Jisses! Vi fick 11, en till frysen (som jag testat positivt med idag). Och då var det via ICSI. :) men 38 ägg är ju helt fantastiskt!

Grattis Mollie till plusset! :)

Grattis Trina till "skörden" :)
  • Starshaped

Vi kunde inte hålla oss till vår riktiga testdag imorgon lördag..

Vi testade nu på morgonen..

Tog bara några ynka få sekunder så stod det där! (Vi dubbeltestade)

"Två fina streck" precis där strecken skulle vara, och ännu ett test med svaret

"Gravid 2-3 veckor", känns helt magiskt!

Nu börjar nästa resa, nästa oro, nästa hopp!

• Starshaped

TACK! Alla goa, härliga, kämpare! Är så glad att jag hittade den här sidan. Att jag hittade ALLA er modiga, tappra, kloka underbara medmänniskor! <3

Nu väntar jag barn, inte missfall som Cyanea sa!

Men jag vet också att skulle olyckan vara framme så finns ni där och stöttar, och peppar vidare. Ni är GULD värda, a l l i h o p a.

Det känns både tryckt och skönt, att ni finns i en ganska hård värld där ofrivillig barnlöshet inte är något man direkt pratar om, eller för den delen förstår om man inte själv är drabbad.

Jag tror på oss allihopa, vår tålmodighet, styrka och jävlaranamma. Borde i sig visa hur jäkla bra mammor vi är/kommer bli.

För mer älskade, efterlängtade och välplanerade barn än våra finns det inte!

Vi kommer kunna sitta med våra barn i framtiden, och berätta hur vi kämpat för att få just dom.

Glöm aldrig det! <3

Kärlek och respekt!

• Starshaped
    Speck skrev 2014-09-05 23:12:24 följande:

Star-shaped : va fint det låter, "Vi kommer kunna sitta med våra barn i framtiden, och berätta hur vi kämpat för att få just dom". För så är det ju!

Undrar egentligen vilken ålder man kan börja prata med sina barn om att de inte kom till på "det vanliga sättet".. Kanske när de frågar om sånt självmant. :)

Nickidocka : grattis till ett toppenägg återfört! Och två till frysen, det är ju jättebra! :)

Har också funderat på det, enda sen vi fick veta att IVF är vår chans, får ta det när det känns rätt. Och inte göra det allt för komplicerat :) Kram
  • Starshaped
    tintinigbg skrev 2014-09-06 17:21:39 följande:

Jahopp då har man gått och blivit sjuk :(. Hög feber. Ska ju göra äp på tisdag. Det kan man göra även om man e sjuk va?

Tror de är försiktiga när det gäller feber, och inte utför äggplock då (men jag kan ha fel!) .. Hoppas innerligt att du hinner bli frisk, oavsett!

Kraaam
  • Starshaped
    Moolie skrev 2014-09-08 07:19:38 följande:

Kramp i livmodern och äggstockarna nu... Måtte detta gå vägen... :((

Är det inte växtvärk du känner? Kram
  • Starshaped
    Moolie skrev 2014-09-08 09:21:09 följande:

Förmodligen!! Kan inte för mitt liv minnas att det var såhär sist bara... :/ Jag tror mina tarmar flyttar runt sig med... För magen börjar bukta inåt på vissa platser... Sen blir det helt slätt igen... Usch... Jag analyserar sönder detta... :( INTE bra!

Kram!!

Vilken vecka är du i?

Är du orolig så kontakta barnmorska och be om ett ultraljud...

Känner igen det där om den ständiga oron, jag pendlar mellan att vilja känna växtvärk och illamående hela tiden (För då vet jag iaf att jag fortfarande är gravid) till att jag bara vill det ska rulla på och inte kännas nåt alls, då jag avskyr att må illa (men då oroar jag mig för om Grynet är kvar!) Så från att oroa sig för om det nånsin kommer bli några barn, till en enorm oro för om vi kommer få behålla vårt lilla Grynet.
  • Starshaped
    Moolie skrev 2014-09-08 10:32:43 följande:

Jag är i V 5...! Så ett ultraljud är på tok för tidigt... Måste vänta minst tre veckor till... Ska ner till Nordic då. Landstinget är katastrofalt dåligt här... Vi har bestämt att vi ska föda i Helsingborg med. Då har alla tre barnen varit på tre olika sjukhus. Lite komiskt. Där vi fick reda på vårt missfall, i det rummet föddes makens första barn.

Just nu vill jag inte känna något alls. Jag vill åka och göra ett UL i V8 och se hur det är. Jag är sämst på att vänta.

Då ligger vi lika :) är i v.5 på gränsen till v.6 och jag får stundtals som kraftig mensvärk i tjejmagen som kommer och går. Ibland rätt kraftig, men mynnar ut rätt fort. Har fattat det som att det är livmoderns som växer eller ja iaf förbereder sig på att bära ett barn. Men ja detta är vårt första barn så jag har inget att jämföra med. Försöker resonera som så, att så länge det inte gör outhärdligt ont, och så länge det inte blöder så är det ingen fara.

Förstår det där med att vänta. Jag är också sjukt otålig! Skulle helst hoppa över graviditeten och ha vårt lilla knyten här hos oss NU! ;) det där med tarmarna har jag inte känt av, men har läst det inte är ovanligt att man får problem med tarmarna och känner sig förstoppad och svullen den här veckan. (Vecka 5-6)

Kämpa på!

Kram!
  • Starshaped
    knaestoot skrev 2014-09-10 11:58:01 följande:

Muliin: haha det är knepigt det här med IVF, ena stunden längtar man efter mensen för att i nästa inte vilja veta av den!

Ligger här på "uppvaket" nu.

Hela 24 ägg fick de ut!

Dock vill de vänta med insättning till nästa mens-cykel då de inte riktigt hade räknat med så många ägg då dosen är lägre...

Förra gången fick vi ut 15 ägg men bara 2 fick bli eskimåer i frysen - så nu hoppas vi ju att det ska blir fler denna gången...

Grattis till skörden! :) fantastiskt!

Kram
  • Starshaped
    Cyanea skrev 2014-09-10 13:52:34 följande:

Hej på er!

Jag vill bara säga att jag kommer att vara lite mindre aktiv i tråden en period. Jag är rätt knäckt psykiskt. Jag kommer in då och då och läser hur det går för er och kommer vilja komma tillbaka snart igen när jag hämtat nya krafter och kan börja se fram emot nya tag. 

Det jag vill ha sagt: jag är fortfarande med er och tänker på er. Snälla, glöm inte bort mig för att jag inte syns så mycket ett tag. Jag behöver verkligen ert pepp och stöd och vill finnas där. Jag ska bara få upp näsan över vattenytan igen. Är det något så finns jag via meddelanden, det är lite lättare för mig att engagera mig i än en hel tråd. 

Kram på er <3 

Fullt förståligt! Samla kraft och kom snart tillbaka!

Du är redan efterlängtad! <3

Kram!
  • Starshaped
    knaestoot skrev 2014-09-10 20:13:45 följande:

Lyckan för skörden blev inte långvarig...

Ringde jobbet och sa att de på kliniken inte tyckte jag skulle jobba imorgon eftersom jag blev överstimulerad igen...

Och det var inte populärt!!

Min chef fick mig att få så dåligt samvete för att vi "ställer till det" på jobbet - alltså MER dåligt samvete än vi redan har... Vill bara lipa över alltihop.. All denna jävla oförståelse.

Jag "fick" iaf vara ledig imorgon, känns ju olustigt när det blev såhär...

Vet precis hur det känns, så du är inte ensam!

Kom ihåg, du har RÄTT att vara ledig.

Kram!
  • Starshaped

Vill bara säga ni är så fantastiskt tappra! Vilka kämpare! Fortsätt kämpa för er dröm!

Det kommer vara såååååå värt det!

Grattis även till alla som plussat!

Kram till er alla!

• Starshaped
    tintinigbg skrev 2014-09-30 15:17:45 följande:

Sorry att jag inte har varit inne och skrivit innan. Har mått så dåligt och varit ledsen över att det inte lyckades detta försök. Sen har jag haft problem med min överstimulering. Trodde jag klarat mej men icke.

Var inställd på att det inte skulle lyckas denna gång men så klart så hoppades man. Har varit några jobbiga dagar.

Så ska träffa psykologen på mottagningen nästa vecka.

Om allt går som det ska blir det FET v 46.

Fick min blödning i söndags eftermiddag men den var slut i morse. Är det normalt? Trodde jag skulle blöda mycket mer än vanligt

Styrkekramar! <3
  • Starshaped

Tittar in här dagligen för att se hur det går för er allihopa! <3

Då vi haft det stora privilegiumet att lyckas med IVF.. så kan jag säga;

DET ÄR VÄRT ALLTIHOPA! KÄMPA PÅ! TAPPA INTE HOPPET!

Det blir er tur, när den är kan ingen säga. Men jag kan säga att när ni lyckas kommer denna ångest och oro IVF behandling innebär vara som bortblåst och nästa oro tar över..

Längtan efter barn och lyckan att få blir gravid, och sen äran att få ett barn innebär livslång oro. Så det här är bara början!

Men ge inte upp, förstå att få vara barn till föräldrar som verkligen har fått KÄMPA för att få en. Kan man bli mer efterlängtad och älskad? :)

<3

Svar på tråden IVF under 2014