Moolie skrev 2014-09-08 10:32:43 följande:
Jag är i V 5...! Så ett ultraljud är på tok för tidigt... Måste vänta minst tre veckor till... Ska ner till Nordic då. Landstinget är katastrofalt dåligt här... Vi har bestämt att vi ska föda i Helsingborg med. Då har alla tre barnen varit på tre olika sjukhus. Lite komiskt. Där vi fick reda på vårt missfall, i det rummet föddes makens första barn.
Just nu vill jag inte känna något alls. Jag vill åka och göra ett UL i V8 och se hur det är. Jag är sämst på att vänta.
Då ligger vi lika :) är i v.5 på gränsen till v.6 och jag får stundtals som kraftig mensvärk i tjejmagen som kommer och går. Ibland rätt kraftig, men mynnar ut rätt fort. Har fattat det som att det är livmoderns som växer eller ja iaf förbereder sig på att bära ett barn. Men ja detta är vårt första barn så jag har inget att jämföra med. Försöker resonera som så, att så länge det inte gör outhärdligt ont, och så länge det inte blöder så är det ingen fara.
Förstår det där med att vänta. Jag är också sjukt otålig! Skulle helst hoppa över graviditeten och ha vårt lilla knyten här hos oss NU! ;) det där med tarmarna har jag inte känt av, men har läst det inte är ovanligt att man får problem med tarmarna och känner sig förstoppad och svullen den här veckan. (Vecka 5-6)
Kämpa på!
Kram!