• Supers

IVF under 2014

hemljuvahem skrev 2014-03-24 13:27:57 följande:
    Jahapp då har man brölat så det räcker och blir över.Fick avbryta min behandling då mina blåsor inte växt till sig nog. Shit vilken smäll i ansikte även om jag visste det innerst inne.

Så får jag blöda 2ggr innan jag kan börja om med högre dos men sköterskan tyckte det var bra för då kunde jag gå ner ytterligare ett par kg! Precis vad jag behövde höra där och då....maaaaaah

Nä fy fan vad trist...och klantiga läkare :/

Stora kramar <3
  • Supers

Tänkte på det där med progestronet..vi fick bara det på ET inge snack om ngt sådant på våra 2 FET. El måste man själv be om det...ibland känns det som om man bara är nått slit och släng. .man får som inte all information man behöver. .man får läsa på mkt själv..

Nåja...hoppas alla så småningom kan få det där efterlängtade plusset. Kram på er alla!

• Supers
    zinnia skrev 2014-03-24 21:10:47 följande:
    Det går fortfarande bra hoppas jag... Jag testade igen idag RD14 starkare positivt idag. :)

Då får man säga Grattis :) Plus idag då eller ;)?
  • Supers
    zinnia skrev 2014-03-24 21:10:47 följande:
    Det går fortfarande bra hoppas jag... Jag testade igen idag RD14 starkare positivt idag. :)

Då får man säga Grattis :) Plus idag då eller ;)?
  • Supers
    PlinaB77 skrev 2014-03-28 12:40:11 följande:
    De ringde precis från kliniken, blir ingen återföring, embryot överlevde inte upptiningen, sååå ledsen!! Så nu vet jag inte alls! Får låta detta sjunka in och vila! 

Nää vad tråkigt :( Usch. ..stora kramar <3
  • Supers
    Moolie skrev 2014-03-28 21:32:28 följande:
    Blööööö.... Låg på akuten i tio timmar... Akut skrapning och en cysta som tryckte... Läkarna och sjuksköterskorna tycker vi som gör IVF är starka kvinnor. Vi vänjer oss vid smärta och lever med det under behandlingarna. Så glad att de väljer att se oss på det sättet och inte bara som "Ofrivilligt barnlösa som inte slappnar av". Som vissa kan säga...

Nää vad ledsen jag blir :( Ja starka är bara förnamnet...Styrkekramar.
  • Supers
    Längta skrev 2014-03-31 05:20:00 följande:
    Herregud ja kan inte tro de e sant... De står gravid på Stickan. :):) gissa vem som e i världens rus idag :):)

Åh vad mysigt grattis :)
  • Supers

Ja all denna väntan...väntar på tid till läkarn innan v 18...men tror inte det kommer hända. .väntar på vecka 18 för att börja med medicineringen. ..vänta vänta..känns som det enda jag gjort de sista 2 åren. ...man får hoppas att den som väntar på ngt gott..inte väntar för länge ;)

Lycka till alla ruvare och välkomna alla nya :)

• Supers
    Sillavi skrev 2014-04-03 10:18:46 följande:
    Supers - ush vad segt att beh vänta så länge är det en månad kvar då? Hur kommer det sig att ni får vänta? Kö?

Tog ovitrellen igår och idag blir en vilodag utan medicin. Känns knasigt att det ska gå 2 dygn mellan äl sprutan och äp? Kan man ägglossa idag i förtid tro? Tänk om dom imorgon inte ser ngra ägg...

Jaa vi har 1 misslyckat ET o 2 misslyckade FET. ..nu ska vi börja om från början igen och sahlgrenska hade inga tider för insättning förrän vecka 23..sen har dom semesterstängt i sommar ..men vill inte vänta till hösten.

Vänta vänta vänta :p
  • Supers
    Sarahberg skrev 2014-04-03 20:28:03 följande:
    Kan de inte remittera till annan klinik? Läste igenom dina inlägg. Jag blev av med höger äggledare efter utomkveds jan -02. Fick två barn efter det! Misströsta inte! Som Gunde Svan sa "ingenting är omöjligt!" Kram!

Nä tror inte det, men vi får ge oss till tåls ;) man är ju bara lite rastlös man vill ju som sätta igång direkt ;)

Gunde han har nog rätt hihi
Svar på tråden IVF under 2014