• Moolie

IVF under 2014

Supers skrev 2014-03-23 21:13:27 följande:
    Nä fy vad tråkigt :(

Stora Styrkekramar till er

Kram!!!
  • Moolie
    PlinaB77 skrev 2014-03-24 08:59:25 följande:
    En Jätte Stor Kram på dig Moolie, blev så ledsen när jag läste dina rader! 

Kram till dig med!! <3
  • Moolie
    hemljuvahem skrev 2014-03-24 13:27:57 följande:
    Jahapp då har man brölat så det räcker och blir över.Fick avbryta min behandling då mina blåsor inte växt till sig nog. Shit vilken smäll i ansikte även om jag visste det innerst inne.

Så får jag blöda 2ggr innan jag kan börja om med högre dos men sköterskan tyckte det var bra för då kunde jag gå ner ytterligare ett par kg! Precis vad jag behövde höra där och då....maaaaaah

Men FY då!! Hur kan de ens SÄGA så?!
  • Moolie
    hemljuvahem skrev 2014-03-24 14:26:28 följande:
    Hmm, tror jag är på dag 11 så hade jag fortsatt hade idag blivit 12 så jag hade ju kommit rätt långt.

Har samlat lite kraft nu efter brölet och kan ställa mig upp igen och samla ny kraf, antar att det sätter igång i Maj igen men då kommer jag vara osäker från början.

Hade väl 3(4)st blåsor (förutom de små) som var igång men den största var bara på 15mm och dem andra hade ju inte växt sedan sist så dem var väl på 11/12 mmJa det var inget peppande. Har blivit självmant gravid som tyngre men eftersom sambon fick cancer = steril så minskade/försvann våra chanser och just DET gör mig så irriterad, det sitter inte i min övervikt liksom.

Men självklart så ska jag inte hurra för det men just då just idag behövde jag slippa att höra det...

Hur går det för dig Moolie? =/ Har du möjlighet att vara hemma eller försöker du återkomma till någon vardag?

Jag blev sjukskriven en månad... Så hela familjen ska vara ledig över påsk! Så skönt! <3
  • Moolie
    zinnia skrev 2014-03-24 19:04:18 följande:
    Så lurigt när klinikerna gör olika.. En sak jag funderat på är hur de verkar göra på många kliniker i USA, att de ger progesteron flera veckor. För att kroppen tar över den fulla progesteron-produktionen i typ v. 10?! 

Ja, jag läste det i gravid-appen! Att kroppen börjar producera extra progresteron v9-10! Otroligt konstigt att man slutar så tidigt!!
  • Moolie
    PlinaB77 skrev 2014-03-24 19:12:28 följande:
    Moolie- så bra att du kan va lite ledig nu! Hoppas solen får skina på er riktigt mycket nu och i påsk!

Zinnie-hur går det för dig?

Tack!! Jag hoppas solen lyser extra på oss alla i vår!!
  • Moolie
    zinnia skrev 2014-03-24 21:16:39 följande:
    Supers och Moolie: Vi borde kanske fråga våra kliniker?

I Sverige skall de ju hålla kostnader nere då det är landstingen som betalar för försök, medicin etc, i USA så betalar försäkringsbolag/patienten själv samt att de vill göra att för att försäkra sig att patienten inte stämmer en... :)

I Sverige kan jag tänka mig att de kör lite mer på faktiska studier och bestämmer själv än att låta patienterna "bestämma" T.ex det här med att sätta in ett ägg eller 2. Studier har visat att det inte är mycket större chans med 2 ägg samtidigt som en tvillinggraviditet är mer riskfylld än med bara ett barn..

Jag tänker dock fråga om jag kan använda upp de Lutinus jag har kvar.. Finns det något negativt med att fortsätta med Lutinus?

Om man läser bieffekterna så står det inget. Men det står att gravida inte ska använda det... Men HALLÅ eller?! Vi ÄR ju gravida, vi som använder det!
  • Moolie
    zinnia skrev 2014-03-24 21:10:47 följande:
    Det går fortfarande bra hoppas jag... Jag testade igen idag RD14 starkare positivt idag. :)

För tusan gubbar!! Jag missade denna!!

Grattis!!! :D
  • Moolie
    linnea83 skrev 2014-03-25 08:45:33 följande:
    Usch!!!STOR KRAM!!!

Tack!! Kram!!
    linnea83 skrev 2014-03-25 08:47:44 följande:
    Ja upp och ner går det i denna världen..

igår var vårt äggplock som resulterade i 8 ägg..ET blir på onsdag =).

Grattis!! Heja heja! :D lycka till!!
  • Moolie

Blööööö.... Låg på akuten i tio timmar... Akut skrapning och en cysta som tryckte... Läkarna och sjuksköterskorna tycker vi som gör IVF är starka kvinnor. Vi vänjer oss vid smärta och lever med det under behandlingarna. Så glad att de väljer att se oss på det sättet och inte bara som "Ofrivilligt barnlösa som inte slappnar av". Som vissa kan säga...

Svar på tråden IVF under 2014