hemljuvahem skrev 2014-02-09 17:50:35 följande:
Roligt med en till i samma nejd :)
Vad som än händer kommer pengarna självklart vara värt det OM det leder till barn dvs! I förhand vet man ju inte vad man ger sig in i, kan gå fort eller kan bli en jättelång bergochdalbana eller helt enkelt inte leda till något...förutom personlig konkurs! Så långt hade jag dock inte tänkt komma utan försöker tänka positivt. Hade man dock vetat att det skulle ta 2, 5 eller 7 försök så hade det blivit lättare.
Nu har vi bara träffat 1 läkare 2 ggr samt tjejen som tog blodprov. Dem verkar vara ganska trevliga. Vi är ganska glada och skämtsamma mitt i det allvarliga, jag orkar inte bittra ihop över situationen liksom då det tar över vardagen för mycket men man märker tydligt den känslan i väntrummet bland dem andra :/
Två arbetskollegor vet men inga chefer, vill hålla det hemligt så dem inte sätter käppar i hjulet för oss. Jag funderar på om man kan få sjukskrivning för att kunna vara på hemmaorten när man måste gå på ultraljud och äggplock etc? :S Hmm
Moolie skrev 2014-02-07 21:08:04 följande:Våra föräldrar vet. Och så har vi berättat för några kollegor. Resten är ovetande. :) De flesta var super glada! Men eftersom min man gjort vasektomi var där de som hade åsikter... Såklart...
Har ni berättat?
Spännande :)) Vad räknas ruvdag nio som i cykeln? Man sätter väl in embryot lite efter ÄL så det borde väl snart räknas som BIM? Blir så rörigt när allt sker utanför kroppen.
Du får ursäkta citeringen här! ;) Mobilen är inte så lätt alltid!
INGEN aning! Jag har ruvardag 11 eller tolv.. Räknar på fingrarna men får det inte att gå ihop! Haha!! Men det är min första BIM idag! Och jag har inte koll på cykler och sådant tyvärr... Vi hoppade rakt in i detta utan passera gå/naturligt försök. :/