• Moolie

IVF under 2014

Sindyrella1983 skrev 2014-10-08 17:31:33 följande:

Speck, en blastocyst

Absolut att det fäst!! :D Jag fick sjukskriva mig en vecka pga stickningarna i livmodern! :O
  • Moolie
    Speck skrev 2014-10-08 18:40:48 följande:

Moolie : hur går det för dig? Vilken vecka är du i? Har du fått tid för vul?

Vi gjorde ett VUL i fredags och fick se vårt lilla flimrande hjärta! :)) Den 20e ska jag på inskrivning och boka in en tid för KUB och vårt första RUL. :))
  • Moolie
    Speck skrev 2014-10-12 09:12:20 följande:

Rd 11 idag och tog ett gravtest imorse som visade negativt. Nu har jag dessutom börjat få blodiga flytningar så det är kört. Ett plus borde synts nu. Jag är så besviken, jag trodde verkligen att det lyckats. :'(

Så tråkigt!! :((( Kramar till dig!!
  • Moolie
    maka011 skrev 2014-10-18 17:37:50 följande:

På måndag bär det av till gyn för undervisning av sprutorna. Behövs väl egentligen inte eftersom jag jobbar i vården och är van vid att ge den typen av injektioner. Men men, får se det som en chans att ställa lite extra frågor.

Recepten har redan kommit in och holy f*ck vilka priser de tar för dem! Fine, man kommer in i högkostandskarusellen fort, men damn.. (ursäkta mitt språk men höll på att trilla av stolen) 

Vi kom upp i högkostnadsskyddet första gången jag hämtade ut allt... Resten blir ju gratis. Men man hoppas ju att man slipper nyttja högkostnadsskyddet... Man vill ju lyckas.
  • Moolie

Jag blev nekad ett extra VUL då "du ska fokusera på dina psykiska problem och inte på barnet då din graviditet är helt normal".

Uppenbarligen är den inte helt normal?! Uppenbarligen blir jag lugnare av ett VUL så GE MIG ett VUL!!

Håller på att ta kontakt med sjukvården utöver den jag är i kontakt med via MVC. Får se vad de säger.

• Moolie
    knaestoot skrev 2014-10-21 10:29:53 följande:

Moolie och maka011: håller tummarna för er bägge!!!

Här väntas det på mensen i vanlig ordning, som aldrig kommer när den ska.. Sista sprutan med blodförtunnande medicin togs i helgen, skönt!

Men jag har en fråga till er alla. Om allt går som det ska nu blir insättning av en blast i mitten/slutet på november - och det är ungefär samtidigt som all stressen drar igång på jobbet! Jag jobbar inom Handels, och det är riktigt hektiska dagar fram till årsskiftet...

Borde vi vänta tills efter all stress..?? Spelar det nån roll att mitt jobb kommer se ut såhär...

Vill ju ha de absolut bästa förutsättningarna för lilla blasten...

Jag får höra gång på gång att stress inte påverkar. Samtidigt som jag läser på nätet att det VISST påverkar.

Vet din chef om er resa?
  • Moolie
    maka011 skrev 2014-10-21 13:13:20 följande:

Nä nu är jag trött på min kropp!

Vul i september visade en slemhinna på 12 mm. Den började spontant blöda ut ca 12 veckor senare. Den blödningen bara höll i sig. För 2 veckor sen, blödningsvecka 5, var slemhinnan bara nere på 10 mm. Till detta ska tilläggas att jag har blött så illa att jag får läkemedel utskrivet för att minska mängden, vilket fungerar till och från.

Fick komma på nytt vul idag, 7 blödningsveckan. Då har slemhinnan VUXIT 2 mm så jag är tillbaka på 12 mm! Nytt vul på måndag, men helt ärligt har jag inga större förhoppningar om att jag ska blött ut slemhinnan.

Funderingar väcktes på om jag har någon cysta som de har missat..

Jag tror helt ärligt inte jätte mycket på gud eller högre makter.. Men skulle vederbörande dö av att stå på min sida nån gång?!

Börjar känna att det är inte meningen att det ska bli något. Att det är ingen idé att fortsätta kämpa när min kropp ändå inte vill samarbeta..

Men kära nån så dramatiskt! :O Hur känner du rent psykiskt? Min kollega hade precis samma som du och fick åka in på VUL en gång i veckan och blev ordinerad vila. Hur gör de med dig?
  • Moolie
    maka011 skrev 2014-10-21 16:34:20 följande:

Skrivet i affekt, inte min mening att vara dramatisk.. 

Psykiskt är jag konstigt nog stabilare än någonsin. Har diagnosen bipolär sjukdom i botten. Har numera bara medicin till natten och klarar mig jätte bra.

Nä du, de gör inte så mycket. Nytt vul på måndag så får vi se hur det utvecklar sig.

Är bara så förtvivlat trött på att blöda hela tiden.. Det gör inte underverk för samlivet om man säger så..

Jag har inte blödningar men får fruktansvärt ont i 12-36h efter ett försiktigt samlag... Så jag vet hur det känns... Vi har inte haft något samliv alls sedan jag började må illa heller...
  • Moolie
    dumdummast skrev 2014-10-21 20:40:47 följande:

Äntligen har min mens kommit så mest troligt sprutstart i morgon. Ska ringa dom på morgonen och höra vad dom säger :)

Nu går det undan!! :D
  • Moolie
    Nicka skrev 2014-10-26 18:55:19 följande:

Idag testade vi positivt :) :)

Tjohooo!! Grattis!!
  • Moolie
    maka011 skrev 2014-10-27 19:44:00 följande:

Har bestämt mig för att klockan 21.00 är tiden då jag ska ta sprutan. Men jag håller på att förlora förståndet. Jag är så förbannat rädd. Sambon jobbar så jag kan inte luta mig mot honom. Jag mår illa och panikångesten lurar under ytan. Snälla hjälp. Jag vet att jag låter som en drama queen, men jag är seriöst livrädd för sprutor. ????

Välkommen till klubben!! Jag satt och sprattlade som en tjurig 2-åring som inte fått lördagsgodis... Jag svimmar hos sköterskorna när jag ska ta blodprov...

I våras när jag tog sprutorna så isolerade jag mig helt från omvärlden... Jag samlade mod redan på morgonen och kunde inte fokusera på annat...

Du kan inte ta hjälp av någon annan? När åker din man till jobbet? Finns ingen möjlighet att han ger dig injektionen innan han åker?
  • Moolie
    maka011 skrev 2014-10-27 21:43:39 följande:

Mamma fick hjälpa.. Det gick bara inte.. Sitter fortfarande och gråter.. Får be mina kollegor om hjälp imorgon. Jag kan bara inte.. Jag fixar det inte.. Mamma erbjöd sig att komma till jobbet och hjälpa mig, kanske får hon göra det med..

Har varit livrädd hela dan och imorgon är det dags igen..

Det är nästan så det inte är värt det..

Förstår dig till 100%! Som sagt gick jag in i en söags zone och kom inte ur den förän i somras. Har mått apa. Och jag har precis börjat hantera det... Så nu är jag sjukskriven igen...

Tycker kanske att du ska få kontakt med en kurator via familjecentralen med? Där får man kontakt snabbare än via vårdcentralen. Och i många fall är de väl insatta i våra situationer.

Du kommer ånga dig om du inte fortsätter. Och när du kämpat dig igenom detta kommer du vara SÅ lättad över att det är gjort!!
  • Moolie
    maka011 skrev 2014-10-27 23:18:16 följande:

Just nu känns det bara hopplöst. Är så rädd.

Du är i en VÄLDIGT utsatt situation...! Och det ÄR jätte jobbigt! Men när jag hade plockat ut mina ägg och flippat inne i operationssalen och fick veta hur många ägg som blivit befruktade så var jag SÅ glad och stolt!

Min man fick göra en PESA också... Hans könsorgan har fortfarande blåmärke och det är tio månader sedan...
  • Moolie
    maka011 skrev 2014-10-28 11:48:23 följande:

Jag avskyr att bli stucken. Hänger i sen en minst sagt inkompetent sköterska stack mig åt helvete illa.

Efter lite sömn vet jag att det kommer vara värt det, men vet även att jag kommer gråta som ett barn ikväll med.

Det gjorde jag med!! Och det ÄR okej!!
  • Moolie

Vi var på KUB idag. 1:20 000 att där skulle vara något fel. En riktig tummsugare och som den sprallade! Allt låg där det skulle...! Det är så skönt!!

• Moolie
    MiWe skrev 2014-11-07 07:54:17 följande:

Wow, stort grattis! :D

Vi har UL för Kub på onsdag, känns sååååå jobbigt... vill gärna få samma siffror som du ;)

Det kommer säkert gå bra! Min ålder hjälper ju en hel del. Plockade ut äggen när jag var 25 nämligen. Tror det var en del av underlaget till resultatet.

Du MÅSTE säga hur det gick sen!!
  • Moolie
    Pommac skrev 2014-11-07 09:05:08 följande:

Jag börjar med sprutorna i morgon. Usch så nervöst det börjar bli. :)

Skönt att komma igång!!
Svar på tråden IVF under 2014