• Speck

IVF under 2014

Alltså, inte för att tjata biverkningar, men ni vet filmen Up? Jag grät som ett litet barn i början av filmen, när man får följa paret vars drömmar aldrig upplevs.. Gråtmild deluxe sen jag började med nässpray, är så avundsjuk på alla som knappt känner av den. Och värmevallningarna är löjliga. Värst nätter men nu har jag börjat svettas dagtid också! :/

• Speck

Moolie : oroa dig inte vännen, det är säkert bara gaser :)

Fråga: ni som kört långa protokollet - har er mens blivit sen pga detta? Min mens kommer oftast runt cd 24-25, senast 26 men idag är jag på cd 26 och det är inte ett spår! Ingen mensvärk eller nåt..

Här går man o väntar på den o då kommer den inte.. Typiskt.

• Speck

Knaestoot och Tintin: spännande med äp! Lycka till båda två.

Nickidocka : det var inte bara det att du masserade igång tarmarna och fick hemskt magknip? Jag har lyckats ge mig själv magknip på de sättet nämligen..

Ego: mensen kom till slut :) säkert bara för att jag väntade på den som den dröjde lite ;)

• Speck

Tintin : härligt med så många till frysen, och grattis till ruvarstatus :)

• Speck

Hjälp tjejer! Hur hade ni gjort? När jag tog min spruta ikväll så vred jag in dosen 375 som vanligt, fastän jag visste att det inte fanns så mycket kvar i, eftersom det står man ska göra så och få veta hur mycket som måste i från nästa spruta! 900-375=525, -375=150, så efter jag tagit dosen förväntade jag mig det skulle stå jag skulle injicera 225ie från nästa spruta men ICKE! Det stod 175! Nu vet jag inte hur jag ska göra... Fanns det mer än 900ie i sprutan? Eller ska jag utgå från att den typ räknat fel o ta 225ie som det rent matematiskt fattas?

Jag har lämnat ett meddelande på deras jourtelefon men ingen har svarat än o jag vet inte hur jag ska göra.... Vad hade ni gjort?

• Speck

Fick svar att det kan finnas lite extra så jag skulle ta 175 till! Tack o lov för jourtelefon!

• Speck

Vi var på vul idag, 8 äggblåsor, ska in på onsdag igen o se, eventuellt äp på måndag. Vad är orgalutan?

• Speck

Tintin: det kan vara positivt, men om det är negativt så betyder inte det att det inte blir positivt på testdagen :) Testa du! Har du några symptom?

Svar på tråden IVF under 2014