• Speck

IVF under 2014

Hej, jag hoppar in här också om jag får. Jag har ett barn sen tidigare, som kom till genom IVF och nu drar vi igång med syskonförsök. Vi ska på konsultation på torsdag. Går på fertilitetscentrum Stockholm. Spännande och nervöst!

• Speck

Nicka: spännande med kub-test imorgon! Det kommer gå bra ska du se! Så vi har redan en gravid i tråden, härligt :)

• Speck

Star-shaped : grattis till lyckat äggplock! 10 ägg är ju inte alls illa! Var alla mogna? På mitt förra äp fick de ut 9, varav 7 mogna, 5 blev befruktade och bara två dög till återföring. Men det andra blev min son!

• Speck

Kom på du kanske inte vet mognad förrän om två dagar vid återföring.. Man glömmer fort hur det var.

• Speck

Star-shaped : åh ser fram emot vår tur för återföring! Håller tummarna för er nu!

• Speck

Star-shaped : vi va på kliniken idag och det bestämdes att vi ska göra långa protokollet denna gång med eftersom det gick bra förra gången. Spraystart är om 11 dagar! Spännande och nervöst på samma gång!

• Speck

Star-shaped : visst kan man testa före men det kan ge falskt positivt iom hormonerna vi får så därför rekommenderar de att man väntar. Jag tjuvtestade dock båda gångerna runt bim.

• Speck

Asså jag läste just på fertilitetscentrums hemsida och jag läste om livsstilsfaktorer, att jag som kvinna ska dra ner på kaffe och alkohol för att öka chansen för graviditet. Jag tänkte egentligen ändra livsstil i samband med behandlingsstart men jag kanske redan är "för sent ute"?

Och min man har rökt en del senaste året men nästan slutat och har tuggat nikotintuggummin istället och jag tänkte att "han röker ju iaf inte", men så läste jag att själva nikotinet orsakar sämre spermier och ökar risk för kromosomfel.

Skit också! Vad modstulen jag känner mig.

Svar på tråden IVF under 2014