• Speck

IVF under 2014

Trina: håller med cyanea, statistiken låter inte korrekt. Vår klinik har sagt att skillnaden är marginell mellan ET och FET.

Nickidocka : hur har det gått idag??

Cyanea : än är jag ju på spraydag 2 så känner inte om det är jobbigt samtidigt som man har barn :p

• Speck

Nickidocka : usch jag hade också jätteont efteråt, jag tror dock det var bättre redan vid återförandet. 11 ägg, wow, hoppas på toppkvalitet och många fina embryon!

Ego: somnade när jag nattade sonen, väcktes 1:48 av att han höll på att kicka mig ur sängen ;) men nu kan jag inte somna om :( segt!

• Speck

Usch jag mår blä av nässprayen, låg o svettades hela natten, huvudvärk och humörsvängningar. Och jag är på min tredje spraydag bara. :( längtar till sprutorna...

• Speck

Tintin: förra IVF (2010) sprayade jag med suprecur men den här gången är det synarela. Men vad biverkningar gäller är det samma sak. :/ Så då är det bara att räkna med åtminstone två jobbiga veckor!

Lycka till imorgon!

• Speck

Cyanea : åh vännen, stor kram. Jag förstår hur du har det, iaf till viss del. På min avdelning är vi fyra personer varav en sitter i Finland, och vår chef slutade för några veckor sen så allting dumpas på oss att ta hand om. Och utav oss tre i Stockholm så är stämningen jäkligt infekterad. En är less på alltihopa och sitter o klagar hela tiden och är arg, slår knytnäven i tangentbordet och såna saker. Den andra är extremt egenkär och bryr sig huvudsakligen om sina arbetsuppgifter och är inte lätt att samarbeta med. Och så har vi mig. Jag har bara jobbat där ett år så jag kan fortfarande inte alla "regler " så jag måste fråga rätt ofta, och han som är bitter svarar "vem bryr sig" när jag frågar vad som gäller och den andra lyssnar oftast inte eller så svarar han och när hans svar sen visar sig vara fel så säger han "så har jag aldrig sagt, varför skulle jag säga så".

Så jag förstår din känsla av att behöva kämpa på alla fronter. Kram

• Speck

Star-shaped : va fint det låter, "Vi kommer kunna sitta med våra barn i framtiden, och berätta hur vi kämpat för att få just dom". För så är det ju!

Undrar egentligen vilken ålder man kan börja prata med sina barn om att de inte kom till på "det vanliga sättet".. Kanske när de frågar om sånt självmant. :)

Nickidocka : grattis till ett toppenägg återfört! Och två till frysen, det är ju jättebra! :)

• Speck

Hittade mina gamla IVF papper, förra äggplocket gjordes 27/9 2010, undrar om jag kan tajma in det datumet igen haha :p Nä eg är det typ över en vecka före estimerat äp. Men ändå, kul att det blev så lika i tiden :)

• Speck

Moolie : vi sitter på nordens huvudkontor, och han i Finland har bara jobbat med oss sen i våras så vi stöttar honom.. Vi får en del stöd av regionen men de sitter ju i Tyskland så det är begränsat vad vi kan få stöd med. Jag hoppas de skaffar en ny chef åt oss snart.. Nån som kan komma in o medla mellan oss haha :)

Ang frågor så tror jag det är bra som du gör, svara konkret på de frågor som kommer.

• Speck

Cyanea : usch vilken idiot, kan han inte bli omplacerad eller nåt? :/

Jag jobbar 87,5%. Jag tar generellt inte åt mig, men när jag inte får svar på mina frågor kan jag känna mig lite dum för om man inte vet vad som gäller är det svårt att veta hur man ska reagera och gå vidare.

Hur står jag ut.. Just nu fokuserar jag på IVF och att få jobbet gjort så gott det går... Inte lätt dock då det just nu inte går så jättebra.

För att peppa dig lite kan jag iaf säga att såtillvida du inte är så stressad att mensen försvinner (som tex under krig) så ska inte stress påverka fertiliteten. Jag har inte googlat på det själv men för min skull hoppas jag det stämmer.

Hur många IVF försök har ni gjort? Kram

Svar på tråden IVF under 2014