• Längta

IVF under 2014

Moolie skrev 2014-03-30 13:02:56 följande:
    Vi fick väldigt specifika instruktioner om att förvara det mörkt och svalt. Absolut INTE varmt. Så det är mycket möjligt att testet blivit förstört. :/ Ett clearblue kostar 100kr! :) Köp ett sådant istället! :)

Jag köpte clearblu digitaltest idag så de må ju funka :)
  • Längta

Herregud ja kan inte tro de e sant... De står gravid på Stickan. :):) gissa vem som e i världens rus idag :):)

• Längta
    SmulAnna skrev 2014-03-31 06:32:57 följande:
    Grattis, Längta!!

Taaaack :):)
  • Längta

Kliniken i Umeå ringde nyss och ja fick ett bf datum. 2 dec :) stämmer d då att ja e i v 6 nu?? Krångligt med gravidapparna när man gjort ivf. För ja gjorde äggplock den 11 mars. Ja blir jätte förvirrad :)

• Längta
    Sarahberg skrev 2014-04-04 17:43:05 följande:
    Vilka biverkningar har du från Lutinus? Jag tar dem med...

Jag tog lutinus också. Fick jätte begär av kött, huvudvärk, molvärk, svullen, trött humörsvängningar. Nu vet ja kininet vad Som var gravsymptom eller av lutinus. För plus på Stickan vart de :) Men lycka till och hoppas på plus :)
  • Längta
    Sillavi skrev 2014-04-15 16:36:26 följande:
    Vet knappt om jag vågar skriva det, jinxa liksom...men jag har plussat. Fattar ingenting. Överlycklig. Td på söndag o ändå plus på em urin. Yeahhh

Grattis :)
  • Längta
    linnea83 skrev 2014-04-29 13:33:51 följande:
    Ska göra vul på måndag :)..Skulle gjort i v 7 egentligen men är ju i Thailand.Går på Nordic ivf center i gbg..

Jag har ul på måndag :) Ska bli så spännande :) Gick in i v.10 idag :)
  • Längta

Vul idag. V.10 (9+5). Fostret hade slutat växa i ungefär v.6. Jag var så nervös över att göra de här vul för ja var rädd för precis de här. :( Så ska göra medicinsk abort på sjukhuset på torsdag. Hur fasen bearbetar man förlust av ett barn men kämpat i snart 3 år med?? Och inget nytt försök förrän i augusti/september. Känner mig helt enkelt förkrossad och misslyckad. :(

• Längta
    Sillavi skrev 2014-05-05 19:11:39 följande:
    Längta - nej fruktansvärt det ni måste gå igenom nu. Många kramar till dig. Ge inte upp ??

Klart vi inte ger upp. Utan nya tag i augusti. Så vi satsar på ett sommarbarn ist :)
  • Längta
    maddddan skrev 2014-05-05 18:57:26 följande:
    Vet inte va man ska säga kan inte ens hur jag än försöker förstå hur hemskt detta e för er... Beklagar verkligen å hoppas så att ni inte slutar kämpa å att de gör er ännu starkare i fortsättningen på er resa... Miljoner styrke kramar!!!

Nä klart vi inte ger upp... Vi samlar oss och reser oss igen. Nya tag i augusti. De känns ändå oki på ett sätt. Att de hände tidigt och de sker ju av en anledning. De var bara inte menat me de ägget. Men i augusti. Då e de vårat ägg som e guldägg :)
  • Längta
    zinnia skrev 2014-05-06 22:29:28 följande:
    Åh fy. Jag upplevde precis samma för 6 mån sedan. FRUKTANSVÄRT. Har du gått igenom medicinsk abort tidigare. Eftersom jag gick till v.13 så hade ju allt fortsatt växa så det blev som en miniförlossning men med endast ångestkänslor såklart. Gjorde så himla himla ont. Om jag skulle göra det igen så skulle jag välja skrapning. Fast alla upplever det ju olika. Jag förstår att jag kanske skrämmer upp dig och det vill jag helst inte men jag tänkte om du fick alternativ? Jag känner så med dig. Det är så ledsamt och sorgligt. Bra att ni har varandra så ni kan gråta och sörja ihop. Ta hand om er. Kram

Har aldrig vart gravid förut så nä aldrig abort.. Skämmande känsla.. Har inte riktigt tagit mig tid för att sörja än.. Låter knäppt. Men vet att ja kommer bryta ihop nå hemskt.. Så har hållt mig sysselsatt med allt för att tänka på annat. Men stunder ja e sj tex på väg till jobbet osv blir ja ledsen och förtvivlad.. Men e rädd att imorrn kommer ja bryta ihop helt... :/
  • Längta
    zinnia skrev 2014-05-08 11:27:24 följande:
    Nej jag förstår det. Du är säkert lite chockad fortfarande? Jag och min man hamnade helt i otakt gällande sorgeprocessen. Han var jätteledsen på en gång medan jag var tvungen att ställa in mig mentalt på att jag skulle genomgå en abort så jag gick in i ngt väldigt rationellt mode där ett tag innan jag kunde vara ledsen. Min sorg och ångest kom i samband med blodet och allt. Jag tänker på dig! Kram

Jag e rädd att se blir samma här. Var på sjukhuset igår men vi kom överens om att ja skulle on på måndag för en till undersökning för att vara helt säker. Och för att ja skulle veta exakt att de hade slutat. Så på måndag blir en mindre bra dag. E rädd för att de blir verkligt då me blod och smärtan.
Svar på tråden IVF under 2014