• Nickidocka

IVF under 2014

Tack Cyanea!

Haha nej precis, vad är en krossad hand i jämförelse med vad vi gör ;) Han var ett sånt bra stöd, min man är väldigt omtänksam. Tar hand om mig här hemma :)

Jag är stolt över mig själv, framförallt så ser ja upp till alla tappra kvinnor som genomgår det här. Shit vad vi får genomlida egentligen. Att livet kan vara så orättvist.

Hoppas att embryona växer till sig och mår bra det här vill man ju inte göra om i första taget!

Jag har värmekudde och fick med ett stolpiller voltaren. Nu hoppas man bara att det inte är allt för jobbigt att hoppa upp i gynstolen för insättning på fredag. Kram till dig Cyanea :)

• Nickidocka
    Mandelmumsa skrev 2014-09-04 00:04:23 följande:

Jag brukar bara vara öm samma dag och lite, lite grann dagen efter kanske. Sen är allt som vanligt :)

Det känns faktiskt mycket bättre idag än igår! Igår känndes det som att gå omkring med knivar upp i äggstockarna, ursch och fy.
    Speck skrev 2014-09-04 03:58:39 följande:

Nickidocka : usch jag hade också jätteont efteråt, jag tror dock det var bättre redan vid återförandet. 11 ägg, wow, hoppas på toppkvalitet och många fina embryon!

Tack, ja hoppas hoppas. Imorgon får vi veta hur det gått :)
  • Nickidocka
    Moolie skrev 2014-09-04 20:58:14 följande:

Jisses! Vi fick 11, en till frysen (som jag testat positivt med idag). Och då var det via ICSI. :) men 38 ägg är ju helt fantastiskt!

Grattis Moolie vad roligt ;)
  • Nickidocka

Tänkte uppdater min status lite nu när jag sitter här i soffan med ett litet embryo i magen. Av våra 11 ägg befruktades 5 där två inte delade sig som de skulle.

3 toppenägg ett till mig och två till frysen!

Fick se det lilla ägget på en skärm innan den sögs upp i katetern

känns så himla bra ;)

Grattis till er alla som plussat!

• Nickidocka
    ZeldaSiris skrev 2014-09-05 23:22:19 följande:

Ja visst var det nåt alldeles att få se ägget på skärmen  Vi gjorde återföring i måndags så nu väntar man spänt  

Håller tummarna för dig :) 

Ja verkligen häftigt att få se cellerna som skapar en hel människa ;) håller tummarna för dig med nu ska vi bli föräldrar!!

Cyanea. Lider med dig, hoppas du får hjälp och stöd av din gamla psykolog.
  • Nickidocka
    Moolie skrev 2014-09-06 19:27:28 följande:

Men vilka arbetsplatser ni har! :(

Håller med!

Man spenderar så mycket tid på jobbet, då är det ju väldigt viktigt att man trivs också...

Jag hade aldrig stått ut!

Oj 8 stycken grattis, och jag som tyckte tre var många. Visst har jag inte den blekaste aning om vad som är en normal "skörd" men för att vara första ivf är vi nöjda med vårt resultat ;)
  • Nickidocka

Något har hänt med mig! Igår kväll när vi lagt oss för att sova kände jag lite på magen, tröck, massera och lite så. Sen efter en kvart fick jag så ont i magen (mest på vänster sida) att jag inte kunde vara still, kallsvettades, låg och kved i sängen. Fick ren Panik. Trodde ett tag att jag fått tarmvred. Min man ringde 1177 efter ca en timma precis efter att jag lyckades ta en alvedon. Kvinnan som han talade med bad oss att avvakta en timma minst så alvedonen fick verka, hade det inte gått över så skulle vi ringa tillbaka. Det gick över efter dryga två timmar av intensiv smärta. Jag kunde bara ligga i en ställning, så fort jag rörde mig gjorde det ont igen. Idag känns det lite bättre men det gör ondare än tidigare dagar.

När jag tar ett djupt andetag så kännd det som om jag har väldig träningsvärk i magen, det hugger typ i mellangärdet ut mot revbenen. Kliniken säger att det är normalt inom två veckor att känna så ibland.

Har någon av er haft nåt liknande? ??

• Nickidocka

Har någon av er fått blåmärke i naveln efter äggplock eller under någon tid av ivfen?

Jag har fått det, ett nästan svart i naveln och ett blått precis ovanför. Kom strax efter den där intensiva smärtan i söndags kväll.

Grattis till 6 frysta ägg, jättebra jue :)

• Nickidocka

Tack så mycket. Känns roligt men samtidigt läskigt.
    Känner  som mensvärk och det gör lite ont när jag sätter mig ned men så har jag haft länge nu. Hoppas att embryot klamrar sig fast ordentligt!
    Lycka till er andra också.
    Grattis till det fina resultaten Lokattis Glad

• Nickidocka
    Speck skrev 2014-10-12 09:12:20 följande:

Rd 11 idag och tog ett gravtest imorse som visade negativt. Nu har jag dessutom börjat få blodiga flytningar så det är kört. Ett plus borde synts nu. Jag är så besviken, jag trodde verkligen att det lyckats. :'(

Åh nej!!! Kraaam
  • Nickidocka

Vi var på VUL idag. Såg ett litet pyre med ett fint tickande hjärta. Är i vecka 8+0 idag. Allt såg bra ut sa läkaren. Nu är det mödravården som gäller, läkaren sa att från och med nu är vi bara gravida, utan siffror, antal ägg och hormoner. Nu är vi precis som alla andra gravida Vi är så lyckliga <3 <3 <3

• Nickidocka

Tack för alla gratulationer!

Känns helt underbart, önskar er alla samma sak som vi får uppleva just nu <3 ?

Svar på tråden IVF under 2014