• Nickidocka

IVF under 2014

Cyanea skrev 2014-07-17 19:36:20 följande:

Hej tjejer!

Det var länge sedan jag orkade vara inne på FL, och jag har inte hunnit läsa igenom de 1200 inlägg som tillkommit sedan sist...! Jag hoppas att allt gått bra för er, det verkar vara flera som är gravida - GRATTIS!!! :D 

Själv är jag på CD22 idag, vilket är min allra första spraydag. Tanken är att ÄP ska ske under v. 35. 

Kram på er!

Kul för dig! Undrade hur du mådde. Jag har 14 dagar kvar tills jag ska börja spraya :). Snart är vi på gång !!
  • Nickidocka
    Starshaped skrev 2014-08-17 20:06:02 följande:

Wii äggplock imorgon!!!! Vårt första, är superduperjättenervös! :)

Hoppas det går bra, ska tänka på dig imorgon. LYCKA TILL!!
  • Nickidocka

Jag har en fundering, har försökt googla mest av nyfikenhet så jag undrar för oss som får landstings betalt försök vad medicinen kostar?!

Hoppas någon kan svara.

Kram och lycka till alla :)

[/quote]

Den kostar 2100 sen går högkostnadsskyddet in. Så egentligen kostar det mer men du behöver inte betala mer än så.

• Nickidocka

Jag har en fundering, när ska man börja med vaginaltabletterna?

Jag är på sprutdag sex nu, helt utan nässpray. Ska dom inte hjälpa att bygga upp slemhinnan? Det är tänkt äggplock och insättning i nästa vecka.

• Nickidocka
    Cyanea skrev 2014-08-29 10:44:14 följande:

Jag började med Lutinus samma dag som äggplocket. Lutinus är progesteron som naturligt produceras av det befruktade äggets gulkropp. Om graviditeten uppkom så som den gör naturligt, utan ingrepp, skulle ditt befruktade ägg börja producera progesteron så fort det börjar vandra ner mot din livmoder, alltså efter ägglossning. Eftersom ägget plockas ur din kropp skjuter man till med progesteron i tablettform - för att låtsas komma ifrån ditt ägg. Det är alltså ingenting man behöver innan äggplocket. Jag skulle tro att dina sprutor ordnar slemhinnan för dig :) 

Är du osäker - ring din klinik. Jag tog en Lutinustablett på morgonen innan jag skulle till plocket, två efter plocket (mitt på dagen och på kvällen) och ska fortsätta till och med negativt test, alt. tills tabletterna tar slut (vid positivt test) :) 

Aha Tack :)
  • Nickidocka

Hej på er!

I fredags hade jag vul, fick öka dosen av gonal från 150 till 175.

Nytt vul idag som visar på tio fina blåsor. När kliniken ringde så fick vi även veta att blodproverna såg jättebra ut. Så nu vips har jag tagit ovitrelle och på onsdag är det äggplock, insättning fredag. OMG !!

Hann inte med riktigt. Nu går det fort, så himla roligt. ;)

• Nickidocka

Tack så mycket alla. Det gick väldigt fort, men det beror nog mycket på att jag jobbat hela sommaren som jag känner så. Vet inte men jag kanske svarade bra på behandlingen oxo. Nervös inför imorgon, men det kommer nog gå bra!

Hoppas på sent plus för din skull Cyanea!

• Nickidocka
    Starshaped skrev 2014-09-02 22:26:27 följande:

Alltså måste ge en eloge till Cyanea!

Alltid så tapper och hjälpsam! Och klok!

Vilken tjej! You GO girl! :)

Gillar dig och ditt schyssta sätt MASSOR!

Tror jag inte är ensam om att tycka att du piggar upp stämningen här inne!

<3

Kraaam!

Håller med!!!!!

Tack cyanea, jag ska tänka på det imorgon ;)
  • Nickidocka

Ligger i soffan och våndas, men det är helt klart värt det. Själva äggplocket gick bra, röck till några gånger av smärtan, har väldigt ont nu efteråt dock. Krossade mannens hand där inne, hehehe.

Hur som haver, av tolv blåsor, den största var 22mm så fick de ut 11 ägg. Spermierna var av god kvalitet.

På fredagen blir det insättning ;) Hoppas bara man kan gå normalt då.

Hur länge hade ni andra ont?

Svar på tråden IVF under 2014